Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Dilemma

berzan
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 okt 2009 12:43

berzan 05 dec 2009 20:29

Het wordt waarschijnlijk iets anders: een Jan Jannsen. Gericht op de wat langere en zwaardere rijder. Afgemonteerd met Ultegra en met handgespaakte Rigida DPX velgen.
Ben benieuwd !
Weet je wie me heeft omgekregen : Jan Janssen zelf ! , op de mini BikeMotion van Banierhuis in Houten.

Bedankt voor al jullie reacties.
Bert

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 05 dec 2009 20:44

Lijkt mij geen slechte beslissing "Berzan", dan heb je èn (waarschijnlijk) een goed frame, èn een prima groep èn (ook héél belangrijk) goede en stabiele wielen. Overigens was het altijd zo (ik ben van de "oude garde"), dat je ten eerste voor een kwaliteitsframe kiest, met eventueel een wat "mindere" groep (in jouw geval minimaal wel Shimano 105), die je dan later kunt opwaarderen. Maar je basis - het frame - is dan de component waar je een flinke tijd mee vooruit kunt (vooropgestled dat het frame je in de praktijk goed bevalt!).
Succes met je keuze!
60 x Ventoux

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 07 dec 2009 15:06

eruumpol schreef:Inderdaad.............Minimaal 105 nemen en een goede set wielen! Draaiende delen zijn het meest belangrijk.


Het allermeest en belangrijkste deel is je frame, dit kun je nl. na aanschaf niet meer aanpassen!
Onderdelen schroef je nu eenmaal gemakkelijker eraf dan het verkopen en opnieuw aanschaffen van een ander frame.

On topic, tussen de keuze uit Bull of een Cannondale koos ik voor de C'dale.
Ondanks dat een Bulls hogere afmontage heeft.
Cannondale heeft altijd op hoogwaardige fietsen bij instap een minder dure groep, maar zoals gezegd qua prijs heel interessant. Hetzelfde frame met een DA groep bv. is dan ineens veels te duur.
En langzaam je fiets "pimpen/tunen" is ook erg leuk.
Maar succes met je aanschaf, hoop je dan binnenkort eens te zien op je JJ (of bij banierhuis ngein)!
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 07 dec 2009 15:21

Waarom komt men hier toch zo vaak met internetfietsen aanzetten als tips gevraagd worden over een nieuw aan te schaffen fiets? Gaan jullie ervan uit dat iedereen zelf kan sleutelen aan zijn fiets? Behalve de kwaliteit van frame en groep vind ik de service die ik ga krijgen net zo belangrijk want ik ben zelf helemaal geen sleutelaar. Een Canyon zou voor mij dus nooit een optie zijn.
Ik kan me overigens wel vinden in de keuze van de TS. Goede fiets met prima afmontage en bij Jan Janssen kan je ook rekenen op service via de dealer. Zit de Jan Janssen dealer ook een beetje bij je in de buurt Berzan? Want een mooie fiets tegen een leuke prijs kopen is prachtig, maar als je voor service telkens een flink eind moet reizen schiet je er naar mijn mening niet veel mee op.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 07 dec 2009 15:54

magoo schreef:Waarom komt men hier toch zo vaak met internetfietsen aanzetten als tips gevraagd worden over een nieuw aan te schaffen fiets? Gaan jullie ervan uit dat iedereen zelf kan sleutelen aan zijn fiets? Behalve de kwaliteit van frame en groep vind ik de service die ik ga krijgen net zo belangrijk want ik ben zelf helemaal geen sleutelaar. Een Canyon zou voor mij dus nooit een optie zijn.
Ik kan me overigens wel vinden in de keuze van de TS. Goede fiets met prima afmontage en bij Jan Janssen kan je ook rekenen op service via de dealer. Zit de Jan Janssen dealer ook een beetje bij je in de buurt Berzan? Want een mooie fiets tegen een leuke prijs kopen is prachtig, maar als je voor service telkens een flink eind moet reizen schiet je er naar mijn mening niet veel mee op.


Sluit ik mij bij aan!
Maar sleutelen kun je leren (knipoog), vroeger bracht ik mijn fiets(en) ook altijd weg maar nadat ik mijn fiets wegbracht voor mijn balhoofd te checken en de dag daarna 2 weken ging fietsen en tijdens de vakantie bijna een ravijn inreed omdat de bewuste monteur zo graag de remmen anders had ingesteld doe ik het onderhoud bijna allemaal zelf.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

berzan
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 okt 2009 12:43

berzan 07 dec 2009 20:15

FM zit inderdaad in de buurt , Obisk in Sleeuwijk. Gaf bij mij de doorslag dat hij eigenlijk geen JJ in het programma heeft. Maar hij zag mijn postuur en (been)lengte en zei : jij zou een JJ moeten nemen. Hij gaat nu een offerte maken (inruil standaard wielen etc.etc.) en dan hak ik de knoop door.
Ben al heel wat zaken afgeweest en de meesten adviseren wat ze hebben staan. Dit is mijns insziens een positieve uitzondering.
Bert

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3090
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 07 dec 2009 21:58

Dat is wel heel bijzonder. Iemand ie obv van je postuur en beenlengte tot de conclusie komt dat je een Jan Janssen MOET hebben ? De verhoudingen van moderne frames verschillen echt niet zodanig dat dit obv deze feiten zo te bepalen is.

Maar verder niets mis met JJ. Zou als ik jou was minder naar het merk kijken, maar gaan voor shimano 105 of ultegra en het aluminium frame dat je het meeste aanspreekt daarbij kiezen. Dan kan er in deze prijsklasse echt weinig fout gaan. Zadel endergelijk blijft toch een persoonlijke voorkeur en daar kom je pas achter als je het probeert.

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 08 dec 2009 01:21

berzan schreef:FM zit inderdaad in de buurt , Obisk in Sleeuwijk. Gaf bij mij de doorslag dat hij eigenlijk geen JJ in het programma heeft. Maar hij zag mijn postuur en (been)lengte en zei : jij zou een JJ moeten nemen. Hij gaat nu een offerte maken (inruil standaard wielen etc.etc.) en dan hak ik de knoop door.
Ben al heel wat zaken afgeweest en de meesten adviseren wat ze hebben staan. Dit is mijns insziens een positieve uitzondering.


Ben je niet wat duurder uit als Obisk dit apart moet bestellen t.o. bv. Banierhuis in Houten?
JJ is absoluut geen verkeerde keuze, heb zelf enkele jaren achtereen gesproken met JJ (wereldvent) met groot plezier.
Een JJ is een fiets met een goed karakter, niet scherp als criteriumfietsen maar je kunt er makkelijk lange tochten mee rijden (en zelf wedstrijden).
Ben je al eens bij Plieger geweest?
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

berzan
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 okt 2009 12:43

berzan 08 dec 2009 11:30

jsparie : zo staat het er niet : moeten !! , er staat zou moeten, dus minder zwart-wit en bedoeld als goed advies.
MiketheBike : Bij Banierhuis wilden ze mij persé naar dure wielen praten : Marchisio. Wel mooie wielen maar boven mijn budget. Ik heb een paar maal gezegd dat ik handgespaakte wielen wilde maar die werden in de offerte bijna even duur gemaakt als de Marchisio's.
Kortom : ik voel me bij Obisk beter geholpen. Ik geef toe dat dat puur op gevoel is, want ik ben diverse malen ook bij Plieger binnengelopen en ook daar heb ik op één of andere manier niet het gevoel dat ik goed geholpen wordt. Daarmee zeg ik niets over hun kwaliteit want gezien andere reacties is die goed.
Groeten, Bert
Bert

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 08 dec 2009 14:56

berzan schreef:jsparie : zo staat het er niet : moeten !! , er staat zou moeten, dus minder zwart-wit en bedoeld als goed advies.
MiketheBike : Bij Banierhuis wilden ze mij persé naar dure wielen praten : Marchisio. Wel mooie wielen maar boven mijn budget. Ik heb een paar maal gezegd dat ik handgespaakte wielen wilde maar die werden in de offerte bijna even duur gemaakt als de Marchisio's.
Kortom : ik voel me bij Obisk beter geholpen. Ik geef toe dat dat puur op gevoel is, want ik ben diverse malen ook bij Plieger binnengelopen en ook daar heb ik op één of andere manier niet het gevoel dat ik goed geholpen wordt. Daarmee zeg ik niets over hun kwaliteit want gezien andere reacties is die goed.
Groeten, Bert


Snap je punt Berzan, maar goede handgespaakte wielen zijn duur maar blijven wel rond! Marchisio wielen schijnen ook heel te blijven bij zwaardere rijders. Punt van kritiek bij Plieger is ook terecht. Kom er al enkele jaren maar herkenning is vaak niet het geval. De ervaring mbt fietsen is er ruim, net als de keuze aldaar.
Probeer anders eens Banierhuis N'gein of ATR.
Of iets verder weg, Dacolinna in Driebergen, goede zaak (iets duurder omdat deze nog niet zo groot is).
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Plaats reactie