Over de wielersport en zijn beoefenaars.

giro d'italia 2010

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 25 okt 2009 18:01

Ik zat op dat moment in Italië maar wat ik hier aan foto's voorbij heb zien komen zag er inderdaad goed uit. Het is ook niet zo dat het geen succes kan zijn. Maar ik vind dat een ronde het risico loopt om zijn eigen karakter een beetje te verliezen. En dat kan gebeuren zelfs als er veel publiek op af komt. Zolang het in europa blijft zal het misschien nog wel meevallen. Maar zoals PaulusR3 al zegt gaat het om het geld. Wat dat betreft lijkt het nog een kwestie van tijd voordat een tour bijvoorbeeld een keer echt in Qatar gaat starten. Dat zou ik toch wel erg jammer vinden.

Het is natuurlijk puur een persoonlijk gevoel. De Giro is Italië. En die moeten ze wat mij betreft lekker daar laten. Maar je kunt natuurlijk ook de kant op redeneren dat het voor de populariteit van de wielersport juist goed is als ze wat vaker over de grens gaan zodat meer mensen er mee in aanraking komen.

dario
Forum-lid

dario 25 okt 2009 23:42

Vind ik ook: die Vuelta-start in Luik (met na een paar ritten al meteen een rustdag, om 1400 km te vliegen, vooraleer het 'echte' werk aan te vangen), dat was toch al net zo artificieel... Blijft inderdaad wachten op de eerste Russissche olie/maffia-bons die met genoeg roebels zwaait om de Tour in Moskou te doen starten! Een ommetje in de buurlanden vind ik iets anders: er zijn immers genoeg interessante cols op de Spaans-Franse, Frans-Italiaanse of Italiaans-Zwitserse grens die dat rechtvaardigen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 26 okt 2009 10:05

Ze doen het gewoon weer he! Deze Giro is ook weer om van te smullen :)
Waarom krijgen zij het nou wel voor elkaar om een mooi parcours te maken en die fransozen niet?

Zag inderdaad op het kaartje dat ze over Strada Bianca gaan bij Montalcino.
Ik weet alvast wanneer ik vrij ben en voor de buis ga hangen :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

bartho
Forum-lid

bartho 26 okt 2009 11:06

Mooi hoor, zeker ook die etappes in Nederland! En helemaal nu ik zie dat ik voor de 2 etappe alleen maar de deur uit hoef te lopen om ze langs te zien komen! Hoogstraat/ruiterberg zit daar niet echt in de finale trouwens, de beslissing gaat toch echt vallen op het Paardenveld in Rhenen, de slotklim van die dag :-) Daarna is het vooral dijkje rijden naar Utrecht, wel een mooie ronde!

Verder zijn de bergetappes ook niet te flauw en zoals het hoort gewoon met een aankomst bergop... Ziet er goed uit!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 26 okt 2009 11:35

Mooie foto's zeg. Die Acqua & Sapone meneer vind het afdalen ook best lastig zo te zien. :)

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 28 okt 2009 16:17

Ja hoor daar gaan we weer. De bible belt doet weer van zich spreken.
nu.nl schreef: AMSTERDAM - De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) in Rhenen is misnoegd over het routeschema van de Giro d’Italia. Op 9 mei 2010 doet de tweede etappe met start in Amsterdam en aankomst in Utrecht onder meer Elst en Achterberg, de dorpskernen van Rhenen, aan.

De SGP vindt dat daardoor de zondagsrust wordt verstoord en is voornemens om dit zo snel mogelijk aan de kaak te stellen in de gemeenteraadsvergadering.

Of de orthodox-gereformeerde mannenbroeders het voor elkaar krijgen de Giro te weren, is de vraag: burgemeester Joost van Oostrum meldt aan RTV Utrecht dat het niet aan de gemeente is een dergelijk evenement te blokkeren.
Waarom hebben die Christenen toch altijd de neiging om andermans hobby dwars te zitten. Als het aan Rouvout ligt mag ik binnenkort niet meer zondags naar de AH voor mijn boodschappen. En als de giro door een van Nederlands mooiere gebieden rijdt, gaan ze ook weer moelijk doen.
Live fast; die young. mijn blog

fizik
Forum-lid

fizik 28 okt 2009 21:24

Wat lekker genuanceerd Rob. Je klinkt zelfs een tikkeltje gefrustreerd. :D De SGP in die gemeente is tegen. Dat is logisch, het hoort bij die partij om het op zondag lekker rustig te willen houden. Als er een grote meerderheid is binnen de gemeenteraad heeft die partij ook nog veel invloed ook. Dat is toch echt gekomen doordat een grote groep mensen heeft gestemd op die partij. Die aanhang wil blijkbaar ook in hun plaats de zondagsrust in ere houden. Het is dan gewoon een democratisch, politiek gebeuren. Neemt niet weg dat een gemeente volgens mij weinig invloed heeft op dit soort evenementen. Het is niet iets georganiseerd binnen de gemeente. Het overstijgd de gemeentegrenzen en dus moet er breder en hogerop over gesproken worden.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 28 okt 2009 21:30

Volgens mij is er jurisprudentie over deze situatie. Want in Zeeland is er ook een protest geweest tegen de doortocht van de tour op zondag. Daar was het oordeel dat de tour gewoon mocht passeren dus dat zal met de Giro niet anders zijn.

fizik
Forum-lid

fizik 28 okt 2009 21:46

Precies. Veel geschreeuw, weinig wol. Dat is waar het wellicht op uit gaat lopen. Die Giro gaat echt wel op een goede manier door. Ik heb er nu al zin in. De Giro is toch echt een toffe ronde.

fizik
Forum-lid

fizik 28 okt 2009 21:47

Precies. Veel geschreeuw, weinig wol. Dat is waar het wellicht op uit gaat lopen. Die Giro gaat echt wel op een goede manier door. Ik heb er nu al zin in. De Giro is toch echt een toffe ronde.

Plaats reactie