Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Webwinkel

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 20 okt 2009 00:59

-Divo- schreef:
perik schreef:En weer een topic om zeep geholpen door en dankzij -Divo- (nota bene de grote bestrijder van chaos op dit forum en voorvechter van to-the-point antwoorden).



Ik gaf in dit topic het beste advies wat er gegeven kon worden, als je dat niet ziet heb je gewoon een gebrek aan inzicht.

Lekker makkelijk hee om mij de schuld te geven. Lees eens terug . . .
mensen hebben het hier meer druk om tegen mij in te gaan dan zich op de inhoud te richten. Het zegt wat over die mensen. Jij schaart je er ook onder trouwens. Ik nodig je uit om de onwaarheden in mijn posts aan te duiden.

Ik wens je vast veel succes.


Het gaat er niet om wat je nu zegt maar om wat ja al 2 weken roept. Daar stokt dit een beetje mee!

Continue de boel proberen recht te strijken en nu er zelf tegenin gaan.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 20 okt 2009 01:11

perik schreef:
-Divo- schreef:Ik wens je vast veel succes.

Hartelijk dank! Ook voor jou natuurlijk alle goeds!


On topic: ik sluit me graag aan bij Moustache: lage verzendkosten en (super)snelle levering zijn voor mij echt een reden om voor bijvoorbeeld Bol en Futurumshop te kiezen.

Kom ik weer terug bij die andere 'vereisten': actuele voorraadstatus. In mijn ervaring klopt het vaker niet dan wel bij Bol en wacht je alsnog weken op je boeken.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 20 okt 2009 02:11

danny1407 schreef:Behoorlijke maatvoeringsoverzichten van de diverse merken.


+1

En ook simpele beschrijvingen als 'valt breed' etc helpen al.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 20 okt 2009 02:14

Flexibele verzendkosten.
Als ik een stuurdopje nodig heb wil ik niet 6.50 euro verzendkosten oid betalen, maar 44ct voor de postzegel op de envelop.

Verzendkosten vind ik sowieso toch een drempel om kleinschalig te bestellen.. maar ja, ze zullen toch wat moeten rekenen.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 20 okt 2009 02:20

Foosho schreef:Flexibele verzendkosten.
Als ik een stuurdopje nodig heb wil ik niet 6.50 euro verzendkosten oid betalen, maar 44ct voor de postzegel op de envelop.


Technisch heel moeilijk (zo niet onmogelijk) om te realiseren, zeker bij online bestellingen.

Je moet daarbij denken aan de afmeting en het gewicht, maar iets wat licht is hoeft niet altijd klein te zijn en vice versa.
Als je per email iets besteld is dit natuurlijk wel te realiseren omdat je de "order" (als beheerder) handmatig aanmaakt.

Wat ik vaak toepas is als het achteraf te verzenden is in een envelop aanbieden om een volgende zending gratis te versturen.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 20 okt 2009 02:25

andromeda schreef: Wat ik vaak toepas is als het achteraf te verzenden is in een envelop aanbieden om een volgende zending gratis te versturen.


Meteen een stukje klantenbinding :D
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 20 okt 2009 02:26

Een uitgebreide damescollectie! Bij veel webshops blijft het beperkt tot enkele (vaak saaie) truitjes en dat is het dan. Ik mis vaak originaliteit in kleding terwijl die best te vinden is, ga dus op zoek naar originele kleding!

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 20 okt 2009 02:29

Scepticus schreef:
andromeda schreef: Wat ik vaak toepas is als het achteraf te verzenden is in een envelop aanbieden om een volgende zending gratis te versturen.


Meteen een stukje klantenbinding :D


Precies! En in eigenlijk alle gevallen waar het tot nu toe is voorgekomen een tevreden klant.
"Try not. Do or do not......there is no try"

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 20 okt 2009 02:32

Klopt, technisch heel lastig, maar zou er best heel blij mee zijn zo af en toe :)

't Zijn altijd van die suffe dingetjes ;): boutje voor je crank, extra stuurbevestiging voor je fietscomputer, stuurdoppen, nieuwe schoensluiting, .. Allemaal lastig op maat te vinden bij de FM in de buurt en erg onvoordelig online dus, puur door de verzending.

Maar jouw methode kan ook idd. Wel een idee inderdaad, gewoon even mailtje sturen.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 20 okt 2009 02:35

Voor die "suffe dingetjes" kun je eigenlijk altijd beter mailen (bij alle webshops), als het goed is kunnen ze het gewoon leveren aangezien het allemaal te bestellen is bij de reguliere groothandelaren.

En dat is iets waar je je wel weer mee kunt onderscheiden, de bereidheid om ook dat soort artikelen te willen leveren.
"Try not. Do or do not......there is no try"

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 20 okt 2009 02:46

Ja, zeker.

Snel en correct antwoorden op vragen via e-mail is ook een hele dikke plus.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 20 okt 2009 11:05

-Divo- schreef: Als je al een paar webwinkels hebt opgezet dan doe je zeker niet hier op deze manier een marktonderzoek. Hier krijg je voornamelijk knullige antwoorden op dat soort vragen en dit topic is daar dan ook een goed voorbeeld van. Als jij werkelijk denkt dat de TS ervaring heeft met ondernemerschap heb je totaal geen mensenkennis. Ik wens de TS oprecht veel succes en tracht hem inzage te geven in de juiste werkwijze om succesvol te kunnen zijn.


Ik denk helemaal niks.
Ik zei alleen: wie weet.....

Wel een beetje eigenaardig dat je met mensenkennis op de proppen komt naar aanleiding van een aantal getypte regeltjes op een forum.
Jij zal misschien wel gezegend zijn met een bijna bovennatuurlijke vorm van mensenkennis?
Ik niet, dus ik pretendeer dat ook niet.
Zeker niet op een forum.
FacebookS3RSSite

Plaats reactie