Pagina 3 van 14
Geplaatst: 13 nov 2009 12:08
door treker
En een tijdritpak met lange mouwen voor de aerodinamica uiteraard
Geplaatst: 14 nov 2009 00:54
door 11847
ik wil vrij snel al ff extra zadelpen en stuurpen (met drop) aanschaffen. maar hoeveel korter adviseren jullie de stuurpen?
Geplaatst: 14 nov 2009 01:59
door superrose
daar moet je dus best snel voor kunen fietsen toch? Hoe hard gaat dat allemaal wel niet? En bij vrouwen? En hoeveel KM is dat dan?
Geplaatst: 14 nov 2009 12:19
door ypenga
Ik zou even bij je lokale fm langs gaan. Hij kan je er goed opzetten en je mag vast wel een paar verfschillende stuurnokjes uitproberen. Op die manier kun je de voor jou 'comfortabele' zit uitproberen. Let wel, het kost wel wat training om in de ideale positie je krachten kwijt te kunnen.
[img=
http://www.cyclespeed.nl/images/content ... and(1).jpg]
Geplaatst: 14 nov 2009 21:03
door 11847
ik ben langs de fietsenmaker geweest. hij zegt dat er niet echt goede zadelpennen zijn om omgekeerd te gebruiken. zit nu dus sterk aan de profile design fast forward. heeft iemand hier ervaring mee?
Geplaatst: 14 nov 2009 21:06
door amclassic-fan
Volgens mij zijn Thomson zadelpennen toch echt wel heel erg goed.
Geplaatst: 15 nov 2009 12:21
door wivo_6
Amclassic-fan schreef:Volgens mij zijn Thomson zadelpennen toch echt wel heel erg goed.
Heb je ervaring met een omgekeerde Thomson zadelpen?
Geplaatst: 15 nov 2009 23:41
door gugi100
ypenga schreef:Ik zou even bij je lokale fm langs gaan. Hij kan je er goed opzetten en je mag vast wel een paar verfschillende stuurnokjes uitproberen. Op die manier kun je de voor jou 'comfortabele' zit uitproberen. Let wel, het kost wel wat training om in de ideale positie je krachten kwijt te kunnen.
[img=
http://www.cyclespeed.nl/images/content ... and(1).jpg]
Ypenga,
Die tabel zegt niet veel zonder het gegeven:
"De onderstaande tabel geeft het benodigde wattage aan wat geleverd moet worden om een snelheid van 45 km/u vast te houden."
En zelfs dan zou het leuk zijn om te weten hoe groot en hoe zwaar de coureur is. Tevens zijn luchtdruk en temperatuur en het wegoppervlak interessant.
Geplaatst: 15 nov 2009 23:46
door amclassic-fan
Andere bronnen spreken deze tabel nog al tegen.
Geplaatst: 16 nov 2009 09:12
door corniel
Idd, deze tabel is nogal optimistisch, laten we het zo zeggen.
Geplaatst: 16 nov 2009 12:30
door superrose
maar als je bijvoorbeeld wilt gaan tijdrijden dan moet je anders gaan trainen toch, wat dan?
Geplaatst: 16 nov 2009 12:46
door Zorro
Amclassic-fan schreef:Andere bronnen spreken deze tabel nog al tegen.
Corniel schreef:Idd, deze tabel is nogal optimistisch, laten we het zo zeggen.
Hey AmClassic en Corniel,
Wat zijn jullie andere bronnen? Ik wil wel zien hoeveel deze grafiek dan afwijkt van andere berekeningen.
Ik heb niet nagerekend volgens de officiele formules (
http://www.fietsica.be/index.htm) maar volgens
http://bikecalculator.com/veloMetricNum.html klopt het aardig (het is maar hoeveel je aanvaardbaar vindt. 10 Watts afwijking?).
Mvg, Zorro