Pagina 3 van 10

Geplaatst: 14 okt 2009 18:01
door danny1407
Ach is toch allemaal niet zo belangrijk welke etappes er zijn.
De tour start volgend jaar in Rotterdam!
Een beetje hollander gaat in de proloog 8 km op de pedalen staan, pakt een minuut of 5..........en dan 3 weken controleren en consolideren!
Appeltje eitje als je het mij vraagt. ;)

Hup Holland.

Geplaatst: 14 okt 2009 19:54
door rob74
mooi parkoes; mooie bergen; leuk dat er kasseien in zitten en geen ploegentijdrit.

MAAR,.....
qua spanning voor het het klassement gaat dit natuurlijk weer een enorme saaie tour worden. Net als de voorafgaande jaren. De giro en de vuelta weten parkoersen te bedenken die ervoor zorgen dat hun ronde van de eerste dag t/m de laatste dag spannend is. De tour doet dat dus niet. Zij kiezen bewust voor een saaie en voorspelbare ronde. Er zijn in mijn optiek 4 etappes die voor klassementsrenners echt belangrijk zijn:
etappe 8 Station des Rousses > Morzine-Avoriaz
etappe 14 Revel > Ax-3 Domaines
etappe 17 Pau > Col du Tourmalet
etappe 19 Bordeaux > Pauillac (tijdrit)
Plus nog 3 etappes waar je wel een klassement kan verliezen maar niets kan winnen
etappe 9 Morzine-Avoriaz > Saint-Jean-de-Maurienne
etappe 15 Pamiers > Bagnères-de-Luchon
etappe 16 Bagnères-de-Luchon > Pau

Het zwaartepunt van deze tour ligt dus overduidelijk in de laatste week. Gevolg is dat renners 2 weken lang de kat uit de boom gaan kijken en pas op het eind van de tour in actie gaan komen. Dat is dus twee weken naar hele saaie koers kijken en dan begint de strijd voor het geel pas.

Geplaatst: 15 okt 2009 11:20
door fiedoo
tijdens de ritten in nederland ( wind-waaiers), ardennenrit in belgie en vooral kasseienrit gaan er klassementsrenners al op achterstand worden geplaatst. Die zullen dus al snel tijdens de eerste bergritten uit hun "kot" (hok) moeten komen.
Avoriaz en de madeleine van de zuidkant zijn niet echt van die aard om grote verschillen te maken. De rit naar ax met de col des pailheres ( geweldig steil en eerste pyreneeencol) is al een sleutelrit samen met de aankomst op de tourmalet en de tijdrit.
De overige bergritten zullen enkel verschil maken voor degenen die een slechte dag doormaken.

Geplaatst: 15 okt 2009 11:32
door daniel1975
rob74 schreef: Plus nog 3 etappes waar je wel een klassement kan verliezen maar niets kan winnen
etappe 9 Morzine-Avoriaz > Saint-Jean-de-Maurienne
etappe 15 Pamiers > Bagnères-de-Luchon
etappe 16 Bagnères-de-Luchon > Pau


Volgens mij vergeet je hier de eerste mogelijke waaieretappe door Zeeland en de kasseien als het weer een beetje tegenzit....

Geplaatst: 15 okt 2009 11:48
door reinvandewou
Zou Boom volgend jaar de Tour al rijden?

Reken maar dat hij dit met plezier heeft gevolgd. Die eerste paar lastige ritten zijn hem op het lijf geschreven.

Geplaatst: 15 okt 2009 12:02
door hansdarmstrong
Afhankelijk van welke stroken erin zullen zitten, mag je er zeker van zijn dat er tikken worden uitgedeeld op de kasseien. Quickstep (Boonen en Devolder), saxo (Cancelara, Ogready) en radio shack (steegmans en Rosseler) hebben specialisten én klassementsmannen in huis. Als die de gas opentrekken met oog op ritzege en klassement zit je beter in de eerste 15.

Voor een linkadoor als Armstrong zal het wellicht de enige methode zijn om tijd te pakken en schade te beperken op de drie aankomsten bergop. Kan mooi worden zo... Dwingt iedereen om te koersen.

Geplaatst: 15 okt 2009 12:29
door fiedoo
Ik herinner mij de laatste doortocht op de kasseien waar armstrong de gas open zette en Iban Mayo ( na een val?) een paar minuten aan zijn broek lapte.

Geplaatst: 15 okt 2009 12:32
door bottecchia
Misschien moeten de klassementsrenners dan maar eens een keer starten in Parijs-Roubaix. Kunnen ze mooi oefenen voor de tour.

Wel leuk om te zien hoe een paar kilometertjes kasseien voor zoveel ophef kunnen zorgen. Het is toch wel het meest besproken onderwerp van het parcours.

Geplaatst: 15 okt 2009 12:39
door mrcoffee
Ja, ik verwacht net als voorgaanden inderdaad al een slagveld in de eerste dagen. Het peloton weet dat en er zal erg nerveus gekoerst worden en wellicht zal daardoor toch ook nog het nodige aan valpertijen plaatsvinden.

Ook ik herinner me nog die klap van Armstrong op de kasseien in de tour van 2004 Waterloo-Wasquehal oid?) en dat was maar een strook.... Nu hebben ze er 13 km in gestopt. Naar mijn mening kan hier al een flinke Vorentscheidung, om maar eens een fraai germanisme te gebruiken, plaatsvinden. Ik vrees al een beetje voor Gesink....

Geplaatst: 15 okt 2009 12:52
door bottecchia
Hij weet op dit moment al waar hij aan toe is. Beklimmingen gaan ze ook verkennen dus waarom niet een paar keer naar de kasseien toe. In zijn ploeg heeft hij bovendien een aantal jongens waar hij op dat gebied wel het één en ander kan leren. Maak daar gebruik van. Het zijn dat soort zaken die bepalen of je een goed klassement kunt rijden.

Geplaatst: 15 okt 2009 12:57
door aristos
Jammer dat de Deltawerken zo ver van de finish afliggen. Als deze 30 km voor de streep hadden gezeten en er staat een >5 beaufort westenwind....

Geplaatst: 15 okt 2009 13:15
door dummy
mrcoffee schreef:Ja, ik verwacht net als voorgaanden inderdaad al een slagveld in de eerste dagen. Het peloton weet dat en er zal erg nerveus gekoerst worden en wellicht zal daardoor toch ook nog het nodige aan valpertijen plaatsvinden.

Ook ik herinner me nog die klap van Armstrong op de kasseien in de tour van 2004 Waterloo-Wasquehal oid?) en dat was maar een strook.... Nu hebben ze er 13 km in gestopt. Naar mijn mening kan hier al een flinke Vorentscheidung, om maar eens een fraai germanisme te gebruiken, plaatsvinden. Ik vrees al een beetje voor Gesink....

Klap van Armstrong op de kasseien? Je bedoelt dat ie gevallen is, of dat ie - zoals Ducrot vaak zegt - er een klap op gegeven heeft, oftewel: is gaan versnellen? Volgens mij is Armstrong i.i.g. nooit op kasseien gevallen.