Ronde van Vlaanderen helemaal - 256 km
Volgens mij kun je veel beter gewoon een maximum deelnemersaantal invoeren zoals bij de AGR. Alle andere afstanden dan 256km schrappen en de mtb-ers weren is alleen maar leuk voor diegenen die de langste afstand willen en kunnen uitrijden. Hoeveel waarde het doen van een toertocht is toch ook subjectief, misschien is 100km voor de een zwaarder dan 256km voor een ander?
-
- Forum-lid
Een meer dan uitstekend alternatief is De Gouden Flandrien.
Start en finish in Oudenaarde bij het centrum van de ronde. En je doet dan de drie lussen die daar zijn uitgezet. Doe je alle drie de lussen dan rij je een parcours wat een pak zwaarder is dan de echte ronde. Je hebt dan namelijk niet de vlakke aanloop van ongeveer 100km maar je mag gelijk gaan draaien en keren tussen de heuvel en kasseien. Is dat je wat te machtig dan kun je er ook voor kiezen om het te laten bij één of twee rondes. Dat kun je uiteraard onderweg nog beslissen want je komt steeds terug in Oudenaarde.
Uitstekende organisatie met goede bevoorrading, leuke sfeer en zeker niet te druk. Kijk maar eens hoe je ook de Koppenberg op kunt fietsen:
[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/gf/Koppenberg.jpg]
Oh ja, foto's die ze daar van je maken zijn gewoon gratis! Krijg je nog een leuke oorkonde mee uit handen van Freddy Maertens. Dezelfde Maertens die je eerder op de dag op pad heeft gestuurd met het startschot om je ook nog eens tot aan de eerste heuvel te begeleiden vanuit een oude Molteni ploegauto.
Start en finish in Oudenaarde bij het centrum van de ronde. En je doet dan de drie lussen die daar zijn uitgezet. Doe je alle drie de lussen dan rij je een parcours wat een pak zwaarder is dan de echte ronde. Je hebt dan namelijk niet de vlakke aanloop van ongeveer 100km maar je mag gelijk gaan draaien en keren tussen de heuvel en kasseien. Is dat je wat te machtig dan kun je er ook voor kiezen om het te laten bij één of twee rondes. Dat kun je uiteraard onderweg nog beslissen want je komt steeds terug in Oudenaarde.
Uitstekende organisatie met goede bevoorrading, leuke sfeer en zeker niet te druk. Kijk maar eens hoe je ook de Koppenberg op kunt fietsen:
[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/gf/Koppenberg.jpg]
Oh ja, foto's die ze daar van je maken zijn gewoon gratis! Krijg je nog een leuke oorkonde mee uit handen van Freddy Maertens. Dezelfde Maertens die je eerder op de dag op pad heeft gestuurd met het startschot om je ook nog eens tot aan de eerste heuvel te begeleiden vanuit een oude Molteni ploegauto.
Als je de 140km doet en om 10 uur start zoals ik heb gedaan vorig jaar kan je best de Koppenberg op fietsen. Ik rijd zelf in het filmpje omhoog aan het einde in het zwarte tenu.
Ik heb trouwens nergens van de fiets gemoeten. Het was alleen op de Koppenberg, Paterberg en Muur iets drukker maar wel te doen.
http://www.youtube.com/watch?v=C7d_MJgg9Vk
Ik heb trouwens nergens van de fiets gemoeten. Het was alleen op de Koppenberg, Paterberg en Muur iets drukker maar wel te doen.
http://www.youtube.com/watch?v=C7d_MJgg9Vk
Een ander idee is van vrijdags de ronde te rijden. Dit vind meer en meer plaats en je hebt nog de kans dat je een van de toprenners op verkenning tegenkomt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
Ik rij met veel plezier in m'n eentje een rit in de Vlaamse ardennen. Ik ken er mijn weg als m'n broekzak, zodat ik kan varieren in klimmen, afstand, regio. Ik ga daar wel eens 120 km doen, en ook met de fietsmaten komen we er wel eens. Maar 260 km alleen (ik bedoel: niet in de sfeer van een toertocht), en zeker die saaie eerste 100, nee bedankt. Die wil ik in een pakketje geestesgenoten afmalen, beschut en wel.
Ik maak me geen zorgen eens ik de bergzone bereik, ik zie vooral op tegen dat begin. En zoals ik al zei: het is m'n allereerste volledige klassieker en wellicht de enige keer dat ik deze doe. Als dat meevalt ga ik voor andere zaken en ook cyclo's, met de Marmotte als ultieme droom. Ik weet dat het risico op drukte er is, ik weet dat de organisatie de naam heeft niet top te zijn (alhoewel ik recent ook veel goeds hoor), maar bon, een mens moet ergens beginnen, dus dan maar op vertrouwd terrein.
Enneeuh: bedant voor de vele reacties!
Ik maak me geen zorgen eens ik de bergzone bereik, ik zie vooral op tegen dat begin. En zoals ik al zei: het is m'n allereerste volledige klassieker en wellicht de enige keer dat ik deze doe. Als dat meevalt ga ik voor andere zaken en ook cyclo's, met de Marmotte als ultieme droom. Ik weet dat het risico op drukte er is, ik weet dat de organisatie de naam heeft niet top te zijn (alhoewel ik recent ook veel goeds hoor), maar bon, een mens moet ergens beginnen, dus dan maar op vertrouwd terrein.
Enneeuh: bedant voor de vele reacties!
-
- Forum-lid
Maak je over dat begin maar niet te druk hoor. Daar geraak je echt wel door. Het is je eerste volledige klassieker dus je zit met wat meer spanning op de fiets. Da's wel lekker want dan is het eerste saaie stuk toch leuk om te doen! De start vanaf de markt in Brugge is natuurlijk gewoon leuk. Dan lekker met een groepje richting de 1e bevoorrading en voor je er erg in hebt komt de heuvelzone in beeld.
En er is natuurlijk niets mis mee om te beginnen met de bekende tochten. Zo heb ik het zelf ook gedaan. Nu verkies ik een rit als de Gouden Flandrien boven de echte ronde. Maar ik vond het wél heel leuk om 'm een keer te rijden in het weekend van de profs. Net zoals ik het leuk vond om de Marmotte een keer te rijden maar nu kies voor andere cyclo's.
En er is natuurlijk niets mis mee om te beginnen met de bekende tochten. Zo heb ik het zelf ook gedaan. Nu verkies ik een rit als de Gouden Flandrien boven de echte ronde. Maar ik vond het wél heel leuk om 'm een keer te rijden in het weekend van de profs. Net zoals ik het leuk vond om de Marmotte een keer te rijden maar nu kies voor andere cyclo's.
-
- Forum-lid
Nog iemand tips om goedkoop te overnachten? Vorig jaar hebben we bij t schipke overnacht alleen daar is nu geen plaats meer :s.
-
- Forum-lid
Ik heb nu al 6 keer de 140 gereden en heb nog nooit rollator geduwd.
We vertrekken om 08:00 en zijn om 15:00 weer binnen. Niet al te snel, maar we rijden hem dan ook als toertocht. Ben wel altijd blij dat we Ninove binnen rijden.
We schrijven gewoon 's ochtends in, als het slecht weer is blijven we thuis.
Het enige wat ik hoop (en dat is bij veel toertochten met klimmetjes) dat degene die af moeten stappen gewoon rechts gaan lopen de helling op. En als je voelt dat het niet meer gaat, gewoon naar rechts en afstappen.
Dan ben je niemand tot last, en kunnen zij die nog kunnen gewoon naar boven fietsen.
Marc
We vertrekken om 08:00 en zijn om 15:00 weer binnen. Niet al te snel, maar we rijden hem dan ook als toertocht. Ben wel altijd blij dat we Ninove binnen rijden.
We schrijven gewoon 's ochtends in, als het slecht weer is blijven we thuis.
Het enige wat ik hoop (en dat is bij veel toertochten met klimmetjes) dat degene die af moeten stappen gewoon rechts gaan lopen de helling op. En als je voelt dat het niet meer gaat, gewoon naar rechts en afstappen.
Dan ben je niemand tot last, en kunnen zij die nog kunnen gewoon naar boven fietsen.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
[quote="gaisdergerman"]Nog iemand tips om goedkoop te overnachten? Vorig jaar hebben we bij t schipke overnacht alleen daar is nu geen plaats meer :s.
[/quote]
Ik gebruik altijd www.booking.com voor het zoeken van overnachtingen. Kun je precies zien wat de afstand van het hotel tot de start is, welke kamers er beschikbaar zijn en wat het kost.
[/quote]
Ik gebruik altijd www.booking.com voor het zoeken van overnachtingen. Kun je precies zien wat de afstand van het hotel tot de start is, welke kamers er beschikbaar zijn en wat het kost.
-
- Forum-lid
als je in Brugge zoekt kan ik je helpen, stuur me een pm.
Ik ben ondertussen ingeschreven.
Ik ben ondertussen ingeschreven.