Foosho schreef:Ik zou er toch enigzins mee oppassen, want als het reageert met je helm en zo verstijft scheurt je helm niet meer (zo makkelijk), wat zo de energie absorptie van je helm aantast - het scheuren neemt heel veel energie op.
Maar net zoals met het uberhaupt dragen van een helm moet iedereen het zelf weten, ik geef het aan ter overdenking, er werd wel heel makkelijk gesteld dat je er even met de spuitbus over heen gaat voor je favoriete kleurtjes.
Je laat je teveel wijsmaken.
De meeste helmen zit verf op van de fabrikant niet? magische verf? Of misschien gewoon verf met weinig weekmakers . . .
Belangrijk hier is dat de TS al een helm heeft en een nieuwe wil. ik concludeer dan dat hij een oude heeft waar die gewoon mee kan experimenteren. Ook met verkeerde verf zal de helm niet direct uit elkaar vallen. Maar het beste is natuurlijk verf met weinig tot geen weekmakers.
Fabrikanten raden af een helm te spuiten om zichzelf in te dekken voor claims op Amerikaanse wijze. Ook als ik bijv een frame koop bij Canyon en ik wil het spuiten vervalt de garantie. ook al word dat dooe een professional gedaan. Eigenlijk hetzelfde verhaal.
Kleur doet overigens veel met mensen. Als er bijv in een groep er eentje is met een rood shirt en de rest niet denken velen in de groep dat degene met het rode shirt gaat winnen.
Een rode auto verkoopt beter en is meer geld waard op de tweede hands markt. Vaak zal echter een rode auto meer gekocht worden door sportieve types en zo ook bereden worden.
Een vriend van me met een rijschool wil nooit meer lichtgrijze auto's want de verzekering werd gek van hem toen die er eentje had. Opvallend veel schade, ongeveer drie keer zoveel als met een signaalkleur.
Het meest opvallende is niet één kleur maar geblokt of gestreept etc zodat er ook nog contrast in komt.
En nee ik verwacht niet dat mensen zelf roekelozer gaan rijden met een bepaalde kleur helm.
In de regel zal een combo met sirene nog het beste werken, maar dat is niet legaal.