fietsen s'avonds laat of nacht
- superrose
- Forum-lid
- Contact
ja of we zijn gewoon een stelletje malloten
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Wat ik zo begrijp, is dat het ondanks weiniger drukte s'avonds laat, toch gevaarlijker
is met gemotoriseerd verkeer?
Ik kan mij ook voorstellen dat sleuven of gaten in wegdek minder snel opgemerkt
worden. Ik denk ook dat ik met snelheid beter terug kan nemen als ik in het donker
ga fietsen.
Sommigen hebben mischien ook last van nachtblindheid?
is met gemotoriseerd verkeer?
Ik kan mij ook voorstellen dat sleuven of gaten in wegdek minder snel opgemerkt
worden. Ik denk ook dat ik met snelheid beter terug kan nemen als ik in het donker
ga fietsen.
Sommigen hebben mischien ook last van nachtblindheid?
ik breng graag uren op de racert door, maar niet 's avonds en 's nachts; ik ben te bang dat ik in een kuil of gat rijdt en daardoor onderuit ga met gevolgen.
Ik ben toch voorstander van de poolzon... max 4 uurtjes donker (bepaalde periode geen donkerte) kan ik ook in de nachtelijke uren fietsen. Nu alleen nog 48 uur in een dag;dan ben ik een blij man..
Ik ben toch voorstander van de poolzon... max 4 uurtjes donker (bepaalde periode geen donkerte) kan ik ook in de nachtelijke uren fietsen. Nu alleen nog 48 uur in een dag;dan ben ik een blij man..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Net weer terug van een donker ritje.
Op mijn fiets heb ik een heel fel klein led schijnwerpertje van Hella (tegenwoordig spanninga) en op een hele donkere weg geeft dat net genoeg zicht, maar bij voorkeur rij ik enigszins verlichte stukken. Al was het maar dat de wegen zonder straatverlichting vaak ook wel erg afgelegen zijn. Mocht ik vallen, en ff niet in staat zijn mezelf weer op weg te helpen vind ik het ook wel prettig dat de kans bestaat dat iemand anders me kan helpen...
Mijn drang om te gaan fietsen is groter dan de ongemakken van het donker, want die zijn er toch wel. Met je lampje is het soms toch moeilijk het verschil te zien tussen een gat en een donkere plek bijv. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik adviseer wel om bekende routes te rijden, juist omdat je dan weet waar de gaten zitten. Iedere keer hetzelfde rondje rijden is voor je training dan wel weer niet ideaal maar altijd beter dan niet fietsen.
Op mijn fiets heb ik een heel fel klein led schijnwerpertje van Hella (tegenwoordig spanninga) en op een hele donkere weg geeft dat net genoeg zicht, maar bij voorkeur rij ik enigszins verlichte stukken. Al was het maar dat de wegen zonder straatverlichting vaak ook wel erg afgelegen zijn. Mocht ik vallen, en ff niet in staat zijn mezelf weer op weg te helpen vind ik het ook wel prettig dat de kans bestaat dat iemand anders me kan helpen...
Mijn drang om te gaan fietsen is groter dan de ongemakken van het donker, want die zijn er toch wel. Met je lampje is het soms toch moeilijk het verschil te zien tussen een gat en een donkere plek bijv. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik adviseer wel om bekende routes te rijden, juist omdat je dan weet waar de gaten zitten. Iedere keer hetzelfde rondje rijden is voor je training dan wel weer niet ideaal maar altijd beter dan niet fietsen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
-
- Forum-lid
's Nachts fietsen is heerlijk! Na 20:00 is er niemand meer op de weg en kun je echt geweldig fietsen! Ik verlang nu al weer naar de frisse windstille winteravonden.
-
- Forum-lid HC
[quote="Jorisb"]Nee, dat filmpje heb ik niet gezien. Maar met zwaailicht en een fluorgele jas dan lijkt me dat je meer dan genoeg zichtbaar bent
[/quote]
filmpje
[/quote]
filmpje
-
- Forum-lid
/offtopic
Die ambulance kan toch prima tussen het overige verkeer invoegen? Zo druk is het niet. Ik snap niet dat daarvoor een rijstrook moet worden afgezet, met alle risico's van dien.
Maar goed, het geeft wel weer eens aan dat er medeweggebruikers zijn de echt zitten te slapen. Dan maakt het ook niet veel meer uit of het dag of nacht is en wat voor kleding of verlichting je aan hebt. Hoewel je 's nachts misschien meer kans hebt om slapende chauffeurs tegen te komen.
Die ambulance kan toch prima tussen het overige verkeer invoegen? Zo druk is het niet. Ik snap niet dat daarvoor een rijstrook moet worden afgezet, met alle risico's van dien.
Maar goed, het geeft wel weer eens aan dat er medeweggebruikers zijn de echt zitten te slapen. Dan maakt het ook niet veel meer uit of het dag of nacht is en wat voor kleding of verlichting je aan hebt. Hoewel je 's nachts misschien meer kans hebt om slapende chauffeurs tegen te komen.
Vandaag heb ik wat spullen gehaald om in deze en komende tijd in het donker
enigzins veilig ( ook gevoel ) de avond rondjes te kunnen maken.
Flurocerend jasje met voering, en een voorlicht dat niet duur was, maar heel sterke
lichtbundel uit 1W brengt.
Achterlichtjes had ik al, en nu zijn de renfiets en mtb dan klaar om in donker te rijden.
Ben benieuwd hoe dat in de wintertijd gaat bevallen.
enigzins veilig ( ook gevoel ) de avond rondjes te kunnen maken.
Flurocerend jasje met voering, en een voorlicht dat niet duur was, maar heel sterke
lichtbundel uit 1W brengt.
Achterlichtjes had ik al, en nu zijn de renfiets en mtb dan klaar om in donker te rijden.
Ben benieuwd hoe dat in de wintertijd gaat bevallen.
Beste waterman,
Wat voor licht heb je gekocht en hoe bevalt het? Met volle maan en betonwegen heb je alleen licht nodig om gezien te worden. Maar soms is er geen maan en heb ik wel behoefte aan ietsjes meer licht....
Wat voor licht heb je gekocht en hoe bevalt het? Met volle maan en betonwegen heb je alleen licht nodig om gezien te worden. Maar soms is er geen maan en heb ik wel behoefte aan ietsjes meer licht....
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Fiets al jaren in het donker naar mijn werk op de racefiets. Het is volgens mij niet veel anders dan met een gewone fiets in het donker. Je moet iets beter op de weg letten als deze iets minder is. Maar als je verlichting in orde is kan er weinig gebeuren. Gewoon een beetje passief rijden t.o.v. auto's op kruispunten of wegen waar geen fietspad is. Verder is het heerlijk fietsen, en i.d.d. je hebt veel minder wind dan overdag.