Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2010

veedeebee
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 aug 2009 14:26

veedeebee 06 nov 2009 14:13

heeft iemand advies over waar je het beste dan alleen de inschrijving regelen? Een hele week vrij nemen gaat me niet lukken. ik zit meer te denken aan 1 dag reizen heen, rustdag, dag erna marmotte en volgende dag terug. 4 dagen weg, 3 overnachtingen.
thx
VeeDeeBee

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 06 nov 2009 14:19

[quote="VeeDeeBee"]heeft iemand advies over waar je het beste dan alleen de inschrijving regelen? Een hele week vrij nemen gaat me niet lukken. ik zit meer te denken aan 1 dag reizen heen, rustdag, dag erna marmotte en volgende dag terug. 4 dagen weg, 3 overnachtingen.
thx[/quote]

Bij de organisatie lijkt mij.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 06 nov 2009 20:05

[quote="Amclassic-fan"] Maar als je niet bij de 1e 100 rijdt maakt het toch wel erg weinig uit dat je 2-4x 1 minuut verliest door het vullen van je bidonnen. [/quote]

Het is wel wat meer: ik heb afgelopen jaar 7 keer mijn bidonnen gevuld. Ze waren weliswaar niet altijd leeg maar je weet niet altijd waar de volgende vulplaats is als je er staat. Soms was ik direct aan de beurt maar dan kost het nog 2 minuten. Ik heb op een aantal plaatsen meer dan 10 minuten gestaan.
Afbeelding

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 06 nov 2009 20:12

Het belang van die paar minuten meer of minder zou de organisatie eenvoudig weg kunnen nemen door de goud/zilver/brons regeling te schrappen. Dat scheelt misschien gelijk ook een aantal kamikaze dalers. Twee vliegen in één klap. :)

Ik heb de Marmotte zelf één keer gereden en toen mocht ik gebruik maken van de ondersteuning van Au bon accueil/Alp d'Huez fietsreizen. Ik moet eerlijk zeggen dat het wel erg makkelijk is als je zo'n service hebt onderweg. Maar ik geloof nou ook weer niet dat het me veel minder was vergaan als ik even in de rij had moeten staan voor een volle bidon.

Of zo'n voorbereidingsweek handig is hangt vooral van jezelf af. Voor de één is het absoluut een toegevoegde waarde en de ander heeft er meer baat bij om zelf zijn plan te trekken.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 nov 2009 20:45

[quote="ericpeters"][quote="Amclassic-fan"] Maar als je niet bij de 1e 100 rijdt maakt het toch wel erg weinig uit dat je 2-4x 1 minuut verliest door het vullen van je bidonnen. [/quote]

Het is wel wat meer: ik heb afgelopen jaar 7 keer mijn bidonnen gevuld. Ze waren weliswaar niet altijd leeg maar je weet niet altijd waar de volgende vulplaats is als je er staat. Soms was ik direct aan de beurt maar dan kost het nog 2 minuten. Ik heb op een aantal plaatsen meer dan 10 minuten gestaan.

[/quote]

Okej, misschien het verschil tussen behoorlijk vooraan en meer naar achteren in de drukte. Ik vulde 1 bidon op de top van Glandon denk ik wel binnen de minuut, want voor 2/3e van de afdaling had ik toen de 2e groep weer bijgehaald. (was wel een gevalletje van volle bak afdalen voor nodig het 1e stuk).
Op de Telegraphe en de Glandon kon ik steeds bidonnen ook direct onder een kraantje houden, ondanks dat het daar al wel drukker was door de deelnemers aan de mi-marmotte.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 06 nov 2009 22:03


Wat maakt dat tijdverlies nou uit? Je hebt toch een tellertje met stopknop en jou nettotijd zegt dan toch genoeg? Daarnaast bijtijds inschrijven en hard trainen en je bespaart nog wat wachtminuten bij waterstops. Ook is de route verkennen ,en dus weten waar de kraantjes in het parcours zitten, handig.
Alstublaft.

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2473
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 08 nov 2009 23:44

[quote="b l a f f y"]
Wat maakt dat tijdverlies nou uit? Je hebt toch een tellertje met stopknop en jou nettotijd zegt dan toch genoeg? Daarnaast bijtijds inschrijven en hard trainen en je bespaart nog wat wachtminuten bij waterstops. Ook is de route verkennen ,en dus weten waar de kraantjes in het parcours zitten, handig.[/quote] Gewoon stoppen bij de vaste bevoorradingen, echt wel voldoende hoor, vond ik toch.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3735
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 23 nov 2009 22:27

Nou, bovenop de Galibier is het simpelweg druk. Echter 2 kilometer voor de top zit een of andere vage geitenboer waar je je bidons ook mag vullen. Staat niemand. Kun je even de spanning van je benen halen voordat je de laatste paar kilometer omhoog moet en sta je boven niet te wachten.

Ik bedenk me....waarom zeg ik dit eigenlijk (2010 is het er druk);)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1048
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 24 nov 2009 15:42

Ik vroeg mezelf eigenlijk af wat de prijzen zijn?
Niet dat ik ooit zelf hiervoor in aanmerking zal komen, maar ben toch benieuwd.
Gazelle Team TVM \'99

comebackkid
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:30

comebackkid 24 nov 2009 15:56

edit

100 strafregels voor mezelf:

ik zal eerst het hele topic doorlezen en daarna pas een reactie posten.
ik zal eerst het hele topic doorlezen en daarna pas een reactie posten.
ik zal eerst het hele topic doorlezen en daarna pas een reactie posten.

trek69
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 mei 2006 00:11

trek69 25 nov 2009 01:04

[quote="ComebackKid"]edit

100 strafregels voor mezelf:

ik zal eerst het hele topic doorlezen en daarna pas een reactie posten.
ik zal eerst het hele topic doorlezen en daarna pas een reactie posten.
ik zal eerst het hele topic doorlezen en daarna pas een reactie posten.[/quote]

Waar blijven de andere 97? ;-D

ancher
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 jul 2004 12:00

ancher 26 nov 2009 20:10

[quote="Amclassic-fan"]Ik snap al dat gedoe niet echt over zaken aan moeten kunnen pakken bovenop de cols. Het enige wat tijd scheelt is als er iemand staat met volle bidonnen die je rijdend aan kunt pakken. Maar als je niet bij de 1e 100 rijdt maakt het toch wel erg weinig uit dat je 2-4x 1 minuut verliest door het vullen van je bidonnen. Eten voor de dag past makkelijk in je achterzakken.[/quote]
Dit is precies waar het om gaat. Een cyclosportieve doet iedereen op eigen kracht zonder hulp van buitenaf, m.u.v. van de organisatie waarvoor hij/zij betaald heeft.

Plaats reactie