Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

DE vrouwen rit van afgelopen zondag (15-11) en aftertalk

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 21 sep 2009 00:54

[quote="Louise"]Wat is het plan qua lengte, gemiddelde snelheid, en plaats? Dat maakt wel uit voor mijn animo - en los daarvan kan ik op die termijn geen enkele toezegging doen vanwege familieomstandigheden. Maar ik ga dit topic dan wel in de gaten houden.

Louise
[/quote]

Dat is een goede vraag, heeft ienmand een suggestie voor waar te gaan rijden en een mooie route?
Wat de snelheid betreft ben ik gewend om rekening te houden met de persoon die het langzaamst gaat anders is het ronduit lullig.
Wat is jouw gemiddelde snelheid dan?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 21 sep 2009 01:01

Mag ik - als man - een suggestie doen? Kies een startplaats ergens op de Veluwe (hoewel ik direct toegeef dat het met de aankomende herfst wellicht meer bladeren oplevert dan elders) en ga voor 70 à 80 km. SUST is sowieso een goed idee natuurlijk.

Nog een tipje dan ;)
01. Bibske (31-01, 15-11)
02. darwin (31-01, 15-11)
03. Globeskater (31-01, 15-11)
04. spin (31-01, 15-11)

(Zo zie je sneller hoeveel er mee willen)

p.s. Volgens mij ken ik drie van de vier dames die mee doen. Ik ben met liefde bereid een verzorgingspost voor mijn rekening te nemen. :)

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 21 sep 2009 14:37

[quote="superrose"]
Wat is jouw gemiddelde snelheid dan?[/quote]
Hangt ervan af op welke fiets, heb o.a. racefiets en expeditiefiets en dat scheelt wel 2-3 km per uur. In een groepje en op de racefiets vind ik een maximum van 30 als kruissnelheid (dus niet wat er eind van de dag op de teller staat) wel prettig, en met elkaar rekening houden, ja. Maar langzamer kan dus ook, en ik vind het prima om me aan de langzaamste aan te passen - met eind oktober/begin november als zorg dat ik wel warm wil blijven.

Veluwe is leuk, voor mij (R'dam) wel een eind. Ik weet niet waar jullie vandaan komen verder?

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 21 sep 2009 15:22

@Louise: Max 30 als kruissnelheid lijkt me een prima streven, en als er mensen zijn die dat niet bijhouden, ook prima, dan doen we het wat rustiger aan.
Misschien kun je aangeven wanneer je denkt te kunnen als de familieomstandigheden het toelaten, en dan zet je er gewoon bij dat het onder voorbehoud is?

Ik kom zelf uit Leiden, als er ook mensen zijn voor wie de randstad juist ver weg is is het misschien wel leuk om naar de Veluwe te gaan, anders weet ik ook nog wel een leuk rondje van +/- 80 km in het groene hart.

@Corniel: Gezien de verwachte temperaturen in die tijd van het jaar hou ik mij aanbevolen voor een verzorgingspost met warme koffie/thee/choco onderweg!

globeskater
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 01 sep 2009 16:07

globeskater 21 sep 2009 17:28

ik woon in Breda, en de meiden die ik het dan even doormail in Brabant en Den Haag, maar die mail ik wel als de datum en plaats bekend is en dan kijken of ze mee willen..
http://globeskater.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 21 sep 2009 19:17

Dus Corniel, daar zit je aan vast!
De Veluwe lijkt me prachtig, ik heb daar pas een tocht gedaan van Amersfoort righting Apeldoorn en dan weer terug langs of door de Hoge Veluwe, zo mooi.
Ik vind dertig aangenaam, weetje als er een paar afentoe een sprintje willen trekken of zo, gewoon doen, dan kan je daarna ff inhouden en dan zijn we weer samen. ik ben zelf niet zo van het versnellen en dan weer terug, maar sommige mensen wel.
De Veluwe is wel leuk, centraal en afwisselend maar niet heftig.
Louise, ik vind het tof als je meegaat.

Dus Kopje koffie bij Corniel!
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 21 sep 2009 19:29

01. Bibske (31-10, 15-11)
02. darwin (31-10, 15-11)
03. Globeskater (31-10, 15-11)
04. spin (31-10, 15-11)
05. Rose (31-10, 15,11)
06.




(dit is poging 3 om dit lijstje te posten, als je dus drie lijstjes ziet is dit de verklaring, mijn computer loopt als een baksteen vandaag)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 21 sep 2009 19:30

@superrose: ik zal langs de route moeten gaan staan als het de Veluwe wordt, Leiden is dan best ver. ;)

Maar dat komt wel goed. Als spin het zegt kan ik niet weigeren. ;)

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 21 sep 2009 19:37

Ach, die Corniel!
Moet ie straks alleen in de kou gaan staan wachten met warme choco, koffie en thee waar ie niet al teveel mag aanzitten!

Het forum zal zo ongeveer 3000 leden tellen?
90% mannen....of iets wat daarvoor moet doorgaan.
Da's 2700 mannen!
min 2, dus dan heb je er nog 2698 over om te vragen of ze je willen helpen.
En aan de berichten te zien voor het opschonen van AM Classic zullen ze alle 2698 staan te springen, zonder twijfel!

Oh ja, min 2 omdat jij er natuurlijk al bent.
En die andere, dat ben ik.
Laat mij maar lekker warm thuis voor de kachel zitten!

;)
FacebookS3RSSite

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 21 sep 2009 19:56

[quote="spin"]Misschien kun je aangeven wanneer je denkt te kunnen als de familieomstandigheden het toelaten, en dan zet je er gewoon bij dat het onder voorbehoud is? [/quote]
Ik kan de 31e en de 15e allebei - onder voorbehoud dus. Want dat zijn toch de twee data waar het om gaat?

En onderweg iets warms te drinken klinkt goed!

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 22 sep 2009 01:48

[quote="danny1407"]Ach, die Corniel!
Moet ie straks alleen in de kou gaan staan wachten met warme choco, koffie en thee waar ie niet al teveel mag aanzitten!

Het forum zal zo ongeveer 3000 leden tellen?
90% mannen....of iets wat daarvoor moet doorgaan.
Da's 2700 mannen!
min 2, dus dan heb je er nog 2698 over om te vragen of ze je willen helpen.
En aan de berichten te zien voor het opschonen van AM Classic zullen ze alle 2698 staan te springen, zonder twijfel!

Oh ja, min 2 omdat jij er natuurlijk al bent.
En die andere, dat ben ik.
Laat mij maar lekker warm thuis voor de kachel zitten!

;)
[/quote]



Nee joh de rest van de mannen gaan langs de route staan om ons aan te moedigen, think BIG haha
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 24 sep 2009 14:44

Kijk, het gaat de goede kant op!!! 30 kruissnelheid is prima en de Veluwe lijkt me een goed plan, daar is vast een mooi rondje te vinden...

Plaats reactie