Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Dames modellen 2010

ieniemienieisnooitthuis
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2009 22:14

ieniemienieisnooitthuis 06 nov 2009 22:47

Nee, de pc van Ieniemienie had een stoornis en dus kon ik na de eerste keer ineens niet meer inloggen. Heb het dus nogmaals moeten doen.
Dus voor de moderators onder ons: er is maar 1 Ieniemienie in da house.
"To the Lefty", says the Fatty!

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 06 nov 2009 22:58

Oke, nice. `welcome on board. Zal wel een druk weekje hebben zo he met het 40 jarige bestaan van sesamstraat.

Btw, Ik was blij verrast met de looks van de Amira!

ieniemienieisnooitthuis
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2009 22:14

ieniemienieisnooitthuis 08 nov 2009 16:04

Ja, wat een schoonheid he!
Ik was laatst op Bike Motion, omdat ik me aan het orienteren ben op een nieuwe racefiets en ik had de Cannondale Synapse Feminine op het oog en de Amira.
Qua afmontage zijn het vergelijkbare fietsen en ik had ze allebei al ergens in een folder zien staan, maar 'in het echt' vond ik de Amira toch echt eruit springen qua looks. Is het misschien gewoon niet zo'n fotogenieke fiets.
Overigens wordt het waarschijnlijk de eerste fiets, omdat die een meer comfortabele zit heeft en de Amira een meer sportieve zit. En ook niet onbelangrijk (I admit).... de Amira is ook weer een stukje duurder.
"To the Lefty", says the Fatty!

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 09 nov 2009 10:06

Een vergelijkbaere ruby dan? Die is wel comfortabel:)

ernies
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:56

ernies 14 nov 2009 20:07

Is die Amira te vergelijken met de S-works Roubaix? Daar heb ik dit voorjaar op gereden bij de testdag van Fiets en die vond ik fantastisch!! Trouwens zelf rijd ik op een stalen maatfame van Duell, ook fijn en naar eigen smaak parelmoerwit met gouden letters en gouden campa shamal wielen en gouden stuurlint. Lekker bling, maar best smaakvol vind ik zelf.... En in mijn maat, dus een echte damesmaat!
Ernie

ieniemienieisnooitthuis
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2009 22:14

ieniemienieisnooitthuis 22 nov 2009 23:28

Nou, wat ik ervan gelezen heb, is de Roubaix iets meer een comfortabele fiets (hoewel ook sportief) en de Amira is meer echt racy wat de zit betreft.
Qua looks blijf ik de Amira top notch vinden, maar ben hard aan het sparen voor een Synapse. Het herenmodel stond een tijdje bij een fietsenmaker in de etalage en ik heb menigmaal mijn neusje tegen de ruit platgedrukt :-)
Hij past ook beter bij hoe ik fiets (ik ben meer van het touren) en tsja... hij is ook een stukje goedkoper.
@ Ernies: bling & smaakvol kan heel goed samen, zag ik wel op Bike Motion. Klinkt goed!
"To the Lefty", says the Fatty!

wietskek
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jun 2009 01:02

wietskek 04 dec 2009 16:34

zeg rose wat is er mis met rose????!!!
wietskek

raceface
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2009 05:07

raceface 11 jul 2010 00:20

Ik heb de roze EFX en hij is geweldig, wat een juweeltje van een fiets om te zien. Mijne is Campa afgemonteerd, met lichtere mavic wielen van mijn vriend, carbon bidon houdertjes van Bontrager, roze km teller en als klap op de vuurpijl fuchsia roze stuurlint. Heb me bij Plieger op laten meten door Marco en hij heeft me perfect opgemeten en geadviseerd. Toen ik ermee ging fietsen zat ik met een big smile op mn Eddy. Wat is ie licht, wat stuurt ie strak, een toppertje. Dat ding is gewoon gemaakt om hard mee te gaan. En voor iedereen die roze niet mooi vind, ga maar eens in de winkel kijken... en die fiets in het echt bekijken.

Groet Caroline
j.soeters

marlie81
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 mar 2007 20:52

marlie81 12 jul 2010 12:22

Ik vind zelf over het algemeen de 'vrouwenfietsen' niet ontzettend mooi en vind de kleur rose gewoon niet mooi. Rijd zelf een Bulls met een framemaat 52 en dat is geen enkel probleem. Zie trouwens wel wat mooie fietsen voorbij komen hoor. De pinarello is een erg mooie fiets, maar dan vind ik het toch weer jammer van het roze ;-)

lien
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 10 mei 2010 13:28

lien 12 jul 2010 13:12

Ik ben erg blij met mijn rose Pinarello FP7 :-). Enige wat de fiets een 'vrouwenfiets' maakt, is de kleur. Verder niet qua geometrie.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 jul 2010 13:18

Er zijn overigens wel Pina's met een specifieke dames-geometrie.
Less is bore

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 12 jul 2010 15:20

Ik moet toegeven, die Pina in het roze ziet er echt mooi uit! Wel blijft de EFX-1 mijn favoriet al zou ik hem zelf eerder in het blauw nemen, smaken verschillen natuurlijk.

Plaats reactie