Pagina 3 van 6
Geplaatst: 28 dec 2009 22:05
door tjb
[quote="roro27"][quote="TJB"]blokkeerde het fietspad langs de chicane vluchtheuvel volledig (rottekade)[/quote]
Dit is me al zo veel overkomen dat ik zeker daar in de spits niet meer rijd. Advies je kan ook aan de andere kant van de Rotte rijden langs de roeiverenigingen. Ze hebben het fietspad flink verbreed en mooi asfalt waarop je snel kan rijden.[/quote]
Yep, vlak na het ongeluk daar gaan rijden en zag ineens een mooi nieuw fietspad
... daarvoor waren het meer kuilen en gaten dan asfalt. Nu kan je er mooi fietsen idd, langs de TNT neem ik ook regelmatig.
Thanks voor de tips still! Heb je die nieuwe diepe drempels al gezien na het nieuwe bruggetje aan de rechterkant naast de rottermeren? Als ze doorgaan is hier gewoon echt niet meer te fietsen binnenkort, lol.
Geplaatst: 29 dec 2009 00:12
door roro27
ik heb door een aanrijding (in de auto) nog niet veel op de fiets gezeten. Heb veel getacxed, maar hoop morgen nog even een snel rondje Rottemeren te doen met mijn nieuwe wielen. Was er al bang voor dat er snelheidsbeperkende maatregelen zouden komen. Andrs zou je lekker door kunnen racen..
Geplaatst: 29 dec 2009 00:36
door tjb
[quote="roro27"]ik heb door een aanrijding (in de auto) nog niet veel op de fiets gezeten. Heb veel getacxed, maar hoop morgen nog even een snel rondje Rottemeren te doen met mijn nieuwe wielen. Was er al bang voor dat er snelheidsbeperkende maatregelen zouden komen. Andrs zou je lekker door kunnen racen..[/quote]
Ouch, okay. Ik zou na het bruggetje uitkijken, Ik weet niet of je over die drempels met 35 km/per uur kan gaan zonder van je zadel af te vliegen
Ik raad 25km/per uur aan.
Vlak na het bruggetje heb je er twee en vlak voor het einde bij de molen ergens nog 1. Kwam er 7 december langs dus misschien inmiddels wel meer, ze waren er toen nog mee bezig.
Geplaatst: 01 jan 2010 23:30
door roro27
Het zijn er in totaal nu 5 geworden. 25 km/u kan, maar is niet prettig....
Geplaatst: 05 jan 2010 15:12
door tjb
[quote="roro27"]Het zijn er in totaal nu 5 geworden. 25 km/u kan, maar is niet prettig....[/quote]
Jeetje!
Wordt nieuwe fietsroutes uitstippelen in 2010, ik had de rottemeren altijd in me rondjes zitten. Op mooie zomerdagen is het daar toch al meestal veels te druk.
Geplaatst: 12 jan 2010 14:42
door tijmen
[quote="Jorisb"]
Wat me wel opvalt is dat ik in Frankrijk nooit problemen met automobilisten heb, inhalen gaat altijd met een meter tussenruimte ofzo. Terwijl bekenden van me he altijd zo eng vinden om in Frankrijk te rijden, want die gasten rijden als gekken daar. Nooit wat van gemerkt(op de fiets dan).
.[/quote]
volgens mij staat in de franse wet dat fietsers met minimaal een x aantal meters tussenruimte ingehaald moeten worden.
Ook ik heb in Frankrijk nog nooit problemen gehad met automobilisten. Het engst zijn nog de gele postautos die de wegen als de achterkant van hun hand kennen en dus het tempo er flink in houden. Maar zelfs deze autotjes zijn een verademing vergeleken bij de gemiddelde nederlandse automobilist.
Zelfs in Italie geen problemen gehad. Autos bleven vol geduld tijden achter me tot ze het veilig achtte om in te halen. Terwijl mijn vooroordeel toch anders was (italianen rijden als aso's)
Je merkt in Nederland gewoon dat het een vol land is (en dan bedoel ik niet het Janmaat/Wilders soort 'vol'). En ook zal, zoals hierboven al eens staat, een rol spelen dat iedereen fietst, en dus iedereen gewend is aan fietsers. Ze worden niet als 'exotisch' gezien.
Geplaatst: 12 jan 2010 21:46
door iron2man
Wat mij erg opvalt is dat bestuurders van auto's gewoon niet goed kijken.
Vandaag reed ik naar mijn werk op de ATB met een 5 watt halogeenlamp aan ( sigma )
komt een auto aangereden met volle snelheid en slaat recht voor mijn neus links af op dezelfde weg
Ik moest hard in de remmen en met een licht opgevroren wegdek ging ik dus onderuit
Auto stopte en ze riep tegen mij "Sorry ik had je niet gezien"
Ik zei tegen haar hoe kan dat nou met een 5 watt halogeenlamp als ik die 5 seconden op jouw ogen ga richten dan zie je de eerste uren niks meer
Ik had haast zei ze tegen mij daarop antwoorde ik dan rij je de fietsers maar overhoop
Van zulke excuses zakt mijn broek echt van af
Het lijkt of een ieder haast heeft en dat hufterig weggedrag gewoon wordt in deze maatschappij
Ik ben rustig gebleven maar inwendig was ik bijzonder kwaad en wel met de volgende reden
In 1980 viel ik op volle snelheid met mijn racefiets met toeclips doordat een auto ineens voor mijn neus afsloeg en door reed
Ik viel erg ongelukkig en kon bijna niets meer bewegen ook mijn benen niet,lag daardoor 90 minuten langs de weg totdat iemand mij zag liggen
In het ziekenhuis werd een gescheurde ruggewervel geconstateerd en mijn geluk was dat ik bleef liggen anders was het zeer waarschijnlijk een enkele rit rolstoel
Geplaatst: 12 jan 2010 21:51
door tjb
[quote="iron2man"]
Ik had haast zei ze tegen mij daarop antwoorde ik dan rij je de fietsers maar overhoop Van zulke excuses zakt mijn broek echt van af
Het lijkt of een ieder haast heeft en dat hufterig weggedrag gewoon wordt in deze maatschappij
[/quote]
Dit klopt, ik vind fietsen niet leuk in het spits uur, het is gewoon oorlog en levensgevaarlijke situaties vaak genoeg.
Geplaatst: 12 jan 2010 21:57
door marco39
Heb een wapenvergunning, en denk er wel eens over na om een pistool mee te nemen op trainingsritjes, met de vuisten de boel corrigeren doe ik niet meer, tweemaal op het politiebureau belandt, tegenstander bij de ehbo trouwens. Nederland verhardt, prima, ik ben er klaar voor.
Gr
Geplaatst: 12 jan 2010 22:00
door jaapieo
Paar dagen geleden had ik ook been BIJNA dood ervaring!
Reed over een kruispunt waar aan de andere kant een busje aan de rechterkant van de weg half op de stoep stond.
Nog uit het zadel en ongeveer 37km per uur rijdende rijdt het busje plots de weg over, ik kon nog net uitwijken en op 10cm na ging het goed!
Ik zat al op de andere weghelft, remmen was geen optie dus als er een tegenligger aan kwam was ik zwaar aan de beurt!
De man trapte pas op de rem toen ik langs de bus was en achterom keek om hem een duim te geven!
Overigens is de fietser (niet de wielrenner maar de jeugd/ stadsfietsers) ook levensgevaarlijk bezig, een paar maand trug gebeurde iets vergelijkbaars met een fietser die ik (RUIM) inhaalde maar besloot toen ik een meter achter haar zat af te slaan, met een beetje stuurmanswerk kwam ik eromheen maar het scheelde niet veel, mensen vertrouwen op hun gehoor, ze horen geen auto en dan steken ze over...
Jasper
Geplaatst: 12 jan 2010 22:17
door Zorro
[quote="iron2man"]Wat mij erg opvalt is dat bestuurders van auto's gewoon niet goed kijken.
[/quote]
Hoi,
En dat is gewoon het hele probleem (niet dat fietsers altijd uitkijken).
Ik ken mezelf en heb ogen voor, achter, links en rechts als het om auto's oid gaat.
Niet eerst rijden en dan pas kijken als fietser want dan ben je te laat.
*Ga er nooit van uit dat men je wel gezien heeft. Valse zekerheid. Ik steek altijd mijn hand (vriendelijk) op en wacht op enige vorm van bevestiging.
*NEEM nooit (mag uberhaupt niet) voorrang ook al heb je er recht op. Een fietser verliest het botweg van een auto in geval van botsing en ook al kom je er zonder lichamelijk letsel vanaf dan nog is de mentale impact vele malen groter.
*Rem al voor oversteken e.d. zo aangevende dat je de andere partij al wel gezien hebt.
*Matig snelheid in steden of drukkere woonwijken. Voor je het weet springt of loopt er ineens iets voor je wielen. Ik houd daar maximaal 25Km/Uur aan.
*Ben beleefd als je gaat inhalen of als je eraan komt maar men kan je niet zien. Gewoon 'Pardon' hardop doet het bij mij vaak erg goed (aub geen 'Hey' of zoiets want dan krijg je mensen geheid direct tegen je). Nadat het paseren of wat dan ook voorbij is, even omkijken en bedanken.
Ik houd overigens ook rekening met de route voordat ik vertrek. Per definitie zo snel mogelijk de bebouwing uit.
In alle gevallen KIJKEN. Beter twintig keer teveel gekeken dan....
My two cents.
Mvg, Zorro
Geplaatst: 13 jan 2010 10:14
door rene1
Ja, automobilist is god. Ik blijf me verbazen nu bijv in de sneeuw; 98% van de automobilisten blijft bij het naderen van een tegenliggende fietser op het drooggereden deel rijden. De fietsers moeten ter hoogte van de auto maar de sneeuw in glibberen.
Je krijgt als automobilist werkelijk verbaaste blikken als je de auto de sneeuw instuurt, de stoep opstuurt of wacht zodat de fietser op het droge spoor kan blijven rijden.