Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Twitter jij ook al?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 mar 2010 22:29

Ik breid m'n netwerk wel gewoon uit met mensen die ik tegen kom in RL, al dan niet op de fiets. Als ik niet alleen wil trainen, dan werkt de telefoon prima. Twitter, Hyves, Facebook, MySpace en al die nog triestere afgeleides, ik zou niet weten wat ik er mee moet.

Volgens mij interesseert 't de rest van de wereld toch totaal niet wat ik op een dag uitvoer.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bleek
Forum-lid

bleek 09 mar 2010 22:44

[quote="Amclassic-fan"]Volgens mij interesseert 't de rest van de wereld toch totaal niet wat ik op een dag uitvoer. [/quote]

Dit dus.

Ik ga toch ook niet elke ochtend als ik opsta even luidkeels van mn balkon roepen wat ik ga doen gedurende de dag. Of 's avonds wat ik heb gedaan. Narcistisch trekje om te denken dat andere mensen het boeit wat jij aan het doen bent. Misschien wat gechargeerd, maar wel duidelijk :)

Ten overvloede: ik doe niet aan twitter, noch volgen, noch zelf.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 09 mar 2010 22:51

[quote="Bleek"][quote="Amclassic-fan"]Volgens mij interesseert 't de rest van de wereld toch totaal niet wat ik op een dag uitvoer. [/quote]

Dit dus.

Ik ga toch ook niet elke ochtend als ik opsta even luidkeels van mn balkon roepen wat ik ga doen gedurende de dag. Of 's avonds wat ik heb gedaan. Narcistisch trekje om te denken dat andere mensen het boeit wat jij aan het doen bent. Misschien wat gechargeerd, maar wel duidelijk :)

Ten overvloede: ik doe niet aan twitter, noch volgen, noch zelf.

[/quote]

Mijn idee!

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 09 mar 2010 22:52

Hey Jongens (en Dames),

Gisteren Tikka Masala gegeten en dat dringt nu aan. Ik ga even naar het toillet maar zal daar gewoon door blijven posten :D :D :D

Nee, dus. Geen Twitter aan mijn kop. Ik zit wel (inactief) op Linkedin. Nou de grootste leugens worden daar verkocht. Ik zie het bij profielen van mensen die ik ken.

Mvg, Zorro

We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

em
Forum-lid

em 09 mar 2010 22:54

[quote="Bleek"]Ik ga toch ook niet elke ochtend als ik opsta even luidkeels van mn balkon roepen wat ik ga doen gedurende de dag. Of 's avonds wat ik heb gedaan. Narcistisch trekje om te denken dat andere mensen het boeit wat jij aan het doen bent. Misschien wat gechargeerd, maar wel duidelijk :)[/quote]

En toch is dat nou juist het succes van het topic "Vandaag gefietst in 2010". En ik vind het meestal nog wel geinig ook om te lezen ook wat mensen met dezelfde interesses als ik (fietsen dus!) gedaan hebben.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 09 mar 2010 23:04

Ik vindt het wel een leuke toevoeging, je geeft zelf aan wie je wilt volgen en blijft op de hoogte van het dagelijkse leven van die betreffende personen.

Je kunt ze inderdaad ook bellen of mailen maar dit is voor sommige mensen schijnbaar makkelijker, leuker of wat dan ook. Niet te veel bij nadenken en vooral niet zwaarder maken dan het is.

"Try not. Do or do not......there is no try"

eelcoz

eelcoz 09 mar 2010 23:10

Ik gebruik trouwens wel redelijk fanatiek Facebook, met name omdat ik op die manier goed contact kan houden met buitenlandse vrienden en ex-studiegenoten (de meeste van mijn ex-studiegenoten zijn ook PhD-student (net als ik), waardoor dat soort contacten erg handig is).

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 10 mar 2010 09:07

Ja voor mij is faceboook inderdaad erg handig om aan buitenlandse vrienden foto's te laten zien enzo. Die spelletjes die veel mensen doen, dat snap ik niet, lijkt me geen hol aan.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 mar 2010 09:12

[quote="andromeda"]

Je kunt ze inderdaad ook bellen of mailen maar dit is voor sommige mensen schijnbaar makkelijker, leuker of wat dan ook.

[/quote]

Laagdrempeliger denk ik vooral.
En een schijn-gevoel van sociale acceptatie/sociale status. Hoeveel van de hyves/twitter/kletsuitjenetnetwerken vrienden zouden er in real life hooguit als vage kennis worden omschreven?
Less is bore

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 10 mar 2010 09:43

Ik gebruik het juist andersom, eigenlijk heb ik er juist mensen bij staan die ik in "real life" al ken en die nu wat delen, foto's plaatsen of wat dan ook.

De behoefte om "vrienden" te maken via dit soort sites heb ik niet, je kunt het dus op twee manieren gebruiken naar mijn mening.

Je volgt de mensen die je al kent (vooral makkelijk als ze in het buitenland zitten zoals al aangegeven) of je probeert juist nieuwe mensen te leren kennen.
"Try not. Do or do not......there is no try"

geer
Forum-lid

geer 11 mar 2010 14:53

Ik twitter ook. mag ik?

Ik Hyve ook, erg he!

Ik heb een Facebook account voor farmvill

Ik doe aan Linkedinn, zo kom je erg makkelijk aan werk als ICT'er (voordat de banken er een zooitje van maakten)

Ik heb 4 email accounts

Waarvan 1 met hotmail en daar msn ik mee

Ik heb mobiel internet

Ik heb een mobiele telefoon met sms

En ik zit ook nog op fiets forum!

Heerlijk al die nutteloze netwerk tools!!!!! 't kost me een uutje per week. Meestal 's nachts als mij dochtertje wakker ligt. Dan gaan we samen hyven of twitteren! Vindt ze geweldig. Ik weet zeker dat het geen reet uitmaakt wat we doen, twitteren of hyven of ebayen of marktplaatsen, als de laptop maar aan staat, met al die mooie kleurtjes!

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 14 apr 2010 23:05

[quote="andromeda"]Ik gebruik het juist andersom, eigenlijk heb ik er juist mensen bij staan die ik in "real life" al ken en die nu wat delen, foto's plaatsen of wat dan ook.

De behoefte om "vrienden" te maken via dit soort sites heb ik niet, je kunt het dus op twee manieren gebruiken naar mijn mening.

Je volgt de mensen die je al kent (vooral makkelijk als ze in het buitenland zitten zoals al aangegeven) of je probeert juist nieuwe mensen te leren kennen. [/quote]

Oh dus daarom volg je mij niet terug :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie