Alles over vakanties op én met de fiets

Omloop Math Salden (1 mei)

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 01 mei 2011 09:17

[quote="Stefan"]Vandaag geen wedstrijd dus ik ga ook maar eens deelnemen. Ik zet dadelijk de auto in Baexem en vanuit daar starten. Ik pak de 120 dan heb ik uiteindelijk nog zo´n 170km. [/quote]

Enkele reis is iets van minimaal 30 km , dus richting de 180 km zal het wel gaan of de tocht is minder dan 120 km .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 01 mei 2011 18:24

Het waren er inderdaad iets meer. Uiteindelijk 185km in 6 uurtjes. Maar met 4 man ging dat prima.

Dit soort tochten zijn voor mij vrij nieuw maar ik vond het wel geslaagd. Bewegwijzering was wel goed. Eenmaal fout gereden in St Geertruid maar forumlid Rufio wist de weg snel weer te vinden. Hij ging overigens voor de 210km. Tiest zag ik ook nog heel even bij de inschrijving.
Bevoorrading was (in elk geval voor de 120km) vrij minimaal. Wafels en een bekertje drinken. Maar voor €5,- inschrijfgeld kun je natuurlijk niet veel meer verwachten denk ik. Zeker als je ziet wat een AGR kost.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat het verkrijgen van een vergunning voor dit soort evenementen steeds lastiger wordt. Ik heb vandaag toch wel enkele situaties gezien waarbij het net goed ging en zelfs één keer ging zelfs niet goed ging. De ambulance stond er al bij. Wij reden met vier personen en bij enkele kruisingen konden wij het makkelijk halen om over te steken. Maar er hing vaak nog een grote groep achter ons die ook nog snel even oversteken. Automobilisten konden dan toch wel even flink op de rem trappen. Een soort kudde gedrag zal ik het maar noemen. Het eerste schaap is over de dam en de volgende schapen willen de aansluiting niet missen.
Of auto´s inhalen in de afdaling van de Sibbegrubbe. Ook al zoiets achterlijks. Blijf er toch gewoon even achter of neem een licentie denk ik dan. Sommige hebben wel enorme haast.

Wij met zijn vieren waren overigens wel een behoorlijke uitzondering. Ongeveer de enige met armstukken en beenstukken. De eerste twee uur had ik ook nog een windstopper aan. Het waaide toch vrij frisjes vond ik zelf.

hubi57
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 apr 2006 00:17

hubi57 01 mei 2011 18:44

Wat een drama deze tocht! Ben wel 20 keer fout gefietst & velen met mij!
Dit is denk ik wel de slechts georganiseerde toertocht die ik ooit heb gereden.
Wat me opviel was dat er zo wienig (slecht zichbare) bordjes waren.
Verder heeft de organisatie totaal geen kennis van de omgeving! Waarom sturen ze de deelnemers in hemelsnaam door een stoplichtrijke zone in Sittard (Geleen), als ze deze makkelijk kunnen omleiden?

Gelukkig zat het weer wel mee en was het verder wel een mooie route (150 km).
Maar ja, je kunt nog zo'n mooie route hebben, als de organisatie flut is heb je daar weinig aan.

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 01 mei 2011 19:41

Overdrijf je niet een beetje?
Waar je een bordje kon verwachten, hing er ook een.
De stoplichtroute was nodig om zo snel mogelijk naar Limbricht terug te rijden.
Ja, er zijn ook genoeg wegen door de velden, parallel aan de stoplichten. Maar geen kennis vanwege een paar laatste kilometers?

Bevoorrading vond ik ook erg mager. In Belgie en Duitsland is de inschrijving 3 tot 5 euro en trekken ze
alles uit de kast om je vol te proppen.

Gebruikersavatar
eruumpol
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 aug 2006 11:55

Gebruikersavatar eruumpol 01 mei 2011 19:45

[quote="hubi57"]Wat een drama deze tocht! Ben wel 20 keer fout gefietst & velen met mij!
Dit is denk ik wel de slechts georganiseerde toertocht die ik ooit heb gereden.
Wat me opviel was dat er zo wienig (slecht zichbare) bordjes waren.
Verder heeft de organisatie totaal geen kennis van de omgeving! Waarom sturen ze de deelnemers in hemelsnaam door een stoplichtrijke zone in Sittard (Geleen), als ze deze makkelijk kunnen omleiden?

Gelukkig zat het weer wel mee en was het verder wel een mooie route (150 km).
Maar ja, je kunt nog zo'n mooie route hebben, als de organisatie flut is heb je daar weinig aan.[/quote]

Misschien moet je het volgend jaar zelf gaan organiseren?
Vandaag zelf ook de 150km gereden en nergens verkeerd gereden, gewoon goed opletten. Wel erg makkelijk om de organisatie over de schuld van te geven.......
Cannondale Systemsix Ultegra Di2
Kona Private Jake

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 01 mei 2011 20:34

Zo, heb ik me ff een partij lekker gefietst vandaag. De bordjes hingen meestal erg lullig, op donkere plaatsen en het was toch wel redelijk spoor zoeken af en toe. Gelukkig weet ik de weg maar grote oranje borden met zwarte pijl(oid) zou toch een hoop duidelijker maken.
Bevoorrading was prima, even 1x vd fiets geweest en een blikje instant-vleugels naar binnen gekiept. Werkte prima:)

De route was niet zo pittig, de meeste heuvels werden voorbij gereden maar het windje gaf al genoeg uitdaging. Tot Valkenburg met een groepje meegereden die de 210 gingen rijden (oa Rufio) en daarna alleen verder:)

Ook Stefan, Havana, Csteenbe en andere forummers nog gespot en gesproken.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27870
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 mei 2011 20:43

Ben ook weer thuis na een autorit van 3 uur.... :D Heb de tocht (150 km) gereden met mijn Marmotte reisgezel Csteenbe en dat beviel goed. We bleken grofweg hetzelfde tempo te rijden en konden onderweg ook nog af en toe eens kletsen over onze mooie sport. Vlak na de eerste controle kwamen we TiesT nog tegen, even kennis gemaakt.

Dan de tocht zelf....

Route en weer: top. In 't begin wel wat druk maar was nog net te doen. Stond wel een bak wind. Had wel graag de Camerig erin gehad (Csteenbe niet :D ).

Bevoorrading: zeer mager, zoals al voorspeld door fred-mtb. Gelukkig had ik zelf genoeg bij me.

Uitpijling: zeer mager, op het kruispunt na de eerste bevoorrading stond geen pijl, hele volksstammen reden daar verkeerd. Ik snap ook niet waarom ze de GPS-files niet op de website hadden gezet; ongeveer 30% van de deelnemers rijdt met een GPS dus dat had een heleboel gezeur gescheeld.

Parkeren: veel te ver van start/finish waardoor ik de douche maar uitgesteld heb tot thuis

Als de organisatie vergelijkt met bijvoorbeeld de Waalse Pijl dan kun je alleen maar een dikke onvoldoende geven. Voor wat betreft het vergunningenverhaal: het viel mij op dat met name de grote groepen zich misdragen, met name breed uit rijden en door rood rijden heb ik gezien.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 01 mei 2011 20:49

[quote="havana"]
Als de organisatie vergelijkt met bijvoorbeeld de Waalse Pijl dan kun je alleen maar een dikke onvoldoende geven.[/quote]

Heb je lekker gefietst?

daar gaar het toch om.

cmc24
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 25 jun 2010 18:03

cmc24 01 mei 2011 21:02

Op de kleine pijltjes na was het een leuke tocht. Soms idd. een beetje spoorzoeken maar dat heb je wel bij meerdere tochten.., hoort er bij.
Lekker temperatuurtje en de wind zorgde ervoor dat je wel moest samenwerken.
Drukte viel me ook mee.
Heb onderweg wel een ambulance met een groepje fietsers gezien maar gelukkig verder geen ongelukken of wangedrag gezien.
Volgend jaar ben ik er weer bij.
BeOne Rosso

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 01 mei 2011 21:24

+1 wat betreft het verhaal van Havana, en het genoegen was wederzijds :-)

Vond de route wel leuk en aantrekkelijk.

@Tiest, fiets is nog mooier in real.
YFood !!!

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 01 mei 2011 21:35

Die van jou ook Cees, Mooi shirt ook!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 01 mei 2011 21:51

Ook hier lekker gereden 150km. Prima tocht, niet massaal, in het begin een beetje saai maar dat werd later prima goedgemaakt.

Als je vanuit Amsterdam naar Limburg is het idd aardig de Cauberg, Camerig ed mee te pakken. Maar zo was het ook prima. Als het alternatief AGR of Limburgs Drukste heet, geef me dan deze maar.

Toch vandaag weer 167 km afgetikt in voorbereiding voor de Marmotte.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie