Pagina 3 van 4
Geplaatst: 27 aug 2009 10:45
door rubenio
[quote="RvanE"]
En hoe krijg ik de juiste kettinglijn, deze is eigenlijk niet te beïnvloeden op deze manier?
[/quote]
Deze heb ik gecorrigeerd aan de hand van de trapas-breedte.
Geplaatst: 12 sep 2009 11:50
door rvane
Even een korte update: Frame staat bij de poedercoater in Amersfoort. Kleur wordt RAL1019. Verder Heb ik zo'n beetje alle onderdelen wel bij elkaar verzameld, dus als ie terug is kan ik gaan opbouwen.
Vraagje nog: Eén van de pedalen heeft er waarschijnlijk iets scheef ingezeten. Deze ging er haast niet uit en de schroefdraad van de crank is beschadigd. Is dit te herstellen?
Geplaatst: 14 sep 2009 01:30
door geertjan5
Ja, je kan proberen een nieuw draad te tappen.
Verder word het een leuk fietsje.
(Zie dit topic voor het eerst)
Geplaatst: 15 sep 2009 12:29
door rvane
Update mbt bouwjaar: Had gazelle een mailtje gedaan met het framenummer. Blijkt dat ze in '74 zijn begonnen met het bewaren van die nummers, mijn frame is zelfs nog ouder. Dit klopt weer niet helemaal met de stickers van Reynolds welke volgens diverse sites nieuwer zijn. Zal het bouwjaar dus wel niet exact te weten komen, maar het is wel een oudje in elk geval. Gazelle stuurt me trouwens wel heel netjes een nieuw balhoofdplaatje op, oude is verloren gegaan.
Geplaatst: 16 sep 2009 18:20
door rvane
Frame is terug van de coater, is mooi geworden. Ben erg tevreden met de kleurkeuze.
Geplaatst: 16 sep 2009 23:12
door rvane
Geplaatst: 16 sep 2009 23:55
door rubenio
Mooi mokka achtig kleurtje
Zwarte stickers/decals??
En ff gazelle mailen voor een nieuw balhoofdplaatje om die gaatjes af te dekken ( en om te laten zien dat je op een gazelle rondrijd natuurlijk
)
Vergeet ook niet , balhoofd, bb & zadelpenbuis te ruimen/vlakken voor je alles monteert.
Grtz.
Rubenio
Geplaatst: 17 sep 2009 00:34
door jazzper
gazelle is daar erg aardig in is ook mijn ervaring. Ooit een keer een vraag over een instapmodel Gazelle mtb gevraagd uit de jaren 80 en kreeg prompt een ingescande brochure terug uit 1988
Leuk project en ik ga het volgen. Zit in dezelfde situatie namelijk
Wat kostte het in Amersfoort? Wil misschien ook een frame poedercoaten.
Had het origineel mooier gevonden, maar dat was kennelijk geen optie meer. Je weet trouwens wat ze in de USA betalen voor zo'n Champion Mondial frame he.. Daar kun je heel wat onderdelen voor kopen hier.
Geplaatst: 17 sep 2009 08:53
door rvane
Heb gazelle al gemaild inderdaad, zie post op vorige pagina. Balhoofdplaatje is onderweg. Voor de rest hou ik de fiets clean denk ik, dus verder helemaal geen stickers o.i.d. Stralen en coaten voor 50 euro, Van Ommen coating mag dus best even genoemd worden hier, zeer positieve ervaring mee.
Origineel was inderdaad geen optie, lak was te slecht. Als het een optie was geweest had ik nog een moeilijke keuze moeten maken. Origineel is wel mooi en zonde om verloren te laten gaan, maar eigenlijk vind ik deze kleur gewoon mooier.
Over dat vlakken: Kan ik dat zelf zonder speciaal gereedschap?
Geplaatst: 17 sep 2009 11:19
door rubenio
[quote="RvanE"]
Over dat vlakken: Kan ik dat zelf zonder speciaal gereedschap?[/quote]
Nee, eigenlijk moet je daar allerlei tools voor hebben maar met een stanleymes, vijl&schuurpapier kun je ook komen. Voor het reinigen van het schroefdraad draai je een oude cup in het frame , en er weer uit, dan komt alle coating in draadvorm eruit.
Wel erg provisorisch allemaal maar alle benodigde tools kosten bij elkaar + 200 euro
Geplaatst: 17 sep 2009 11:40
door rvane
De draad is mooi schoon gebleven, hebben ze netjes gedaan. Vlakken zal wel moeten gebeuren.
Geplaatst: 18 sep 2009 20:50
door rvane
Helaas is de rechtercrank overleden. Het pedaal was er dusdanig scheef ingedraaid dat de schroefdraad is gesloopt. Nieuw cranksetje dus, moet een beetje budget blijven. Nu had ik
deze gezien, niet duur en ik vind hem nog mooi om te zien ook. Staat alleen dat geschikt is voor een bracketaslengte van 131mm. Ik had
deze gezien maar deze is niet beschkbaar in die breedte.
-Waar kan ik een bracketas vinden die wel deze breedte heeft?
-Hoe kan ik er van te voren achter komen of de kettinglijn een beetje ok is?
-Heeft iemand nog andere suggesties voor een crank?
Alvast dank!