carbonreparatie.nl
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
mits je er zelf op wilt gaan rijden. Komt regelmatig voor dat de eigenaar de investering doet en hem vervolgens voor reparatieprijs plus marge snel doorverkoopt...
nee, dat is niet de bedoeling ik blijf er gewoon mee rijden. heb nog eens het nummer van fiets over carbon reparaties er bij gepakt. Als ik het verhaal daar zo lees en de info die ik van Edwin krijg heb ik er wel vertrouwen in. ik ben ook niet met de fietsgevallen dus ik denk dat de schade gering is.
Een tijdje terug een Cannondale carbon frame met een scheur op de bovenbuis en chainstay in handen gehad, dit was gerepareerd bij een carbonreparatie.
de reparatie zag er niet netjes uit, een dikke boggel waar heel amateuristisch een afwijkende kleur rood oveheen was gespoten, toen ik het frame op de bok bekeek bleek er gewoon nog een scheurtje te zitten boven het achterpat. eigenaar gebelt en verteld over de situatie, daar ga ik mijn nek niet over breken,.....
Busted carbon? PRULLENBAK!
Tenzei het goed gebeurt, ik weet zeker dat dat kan..... Maar dan ben je veel geld kwijt
de reparatie zag er niet netjes uit, een dikke boggel waar heel amateuristisch een afwijkende kleur rood oveheen was gespoten, toen ik het frame op de bok bekeek bleek er gewoon nog een scheurtje te zitten boven het achterpat. eigenaar gebelt en verteld over de situatie, daar ga ik mijn nek niet over breken,.....
Busted carbon? PRULLENBAK!
Tenzei het goed gebeurt, ik weet zeker dat dat kan..... Maar dan ben je veel geld kwijt
mijn Flickr
Carbon kan prima gerepareerd worden door een goede vakman, als men het goed doet dan is de gerepareerde plek sterker als origineel.
Echter veranderen wel de eigenschappen zoals een hogere stijfheid door het gebruik van 1 of 2 extra lagen carbon, of minder stijfheid doordat lagen er door de lamineur in een verkeerde richting gelegd zijn.
Maar zo`n reparatie kan zeer betrouwbaar zijn, kijk eens naar de vliegtuig industrie, toen ik bij Stork Fokker werkte deden we elke dag wel reparaties aan carbon van allerlij toestellen, van Apache tot Gulfstreem en Airbus. Als het niet betrouwbaar zou kunnen dan zouden ze dat met vliegtuigen en helicopters echt niet doen, dan zouden ze zo`n kapot onderdeel gewoon scrappen en een nieuwe maken.
Wees dus niet te bang en zoek even een goede vakman/bedrijf en dan kan je nog jaren op je fiets rijden.
Echter veranderen wel de eigenschappen zoals een hogere stijfheid door het gebruik van 1 of 2 extra lagen carbon, of minder stijfheid doordat lagen er door de lamineur in een verkeerde richting gelegd zijn.
Maar zo`n reparatie kan zeer betrouwbaar zijn, kijk eens naar de vliegtuig industrie, toen ik bij Stork Fokker werkte deden we elke dag wel reparaties aan carbon van allerlij toestellen, van Apache tot Gulfstreem en Airbus. Als het niet betrouwbaar zou kunnen dan zouden ze dat met vliegtuigen en helicopters echt niet doen, dan zouden ze zo`n kapot onderdeel gewoon scrappen en een nieuwe maken.
Wees dus niet te bang en zoek even een goede vakman/bedrijf en dan kan je nog jaren op je fiets rijden.
ja, dat was niet zo fraai (optisch dan) en nogal onnodig groot dat gat.amclassic-fan schreef:Nadat ie een nieuwe epic in stukken gezaagd heeft om een accu in de onderbuis te proppen kan ik die kerel toch echt niet meer serieus nemen.
is er een alternatief? dwz zijn er andere bedrijven die hetzelfdse kunnen / doen? heb met edwin gemaild over een stuur (alu omwikkelen met carbon, op zicht geen rocket science, maar zelf prutsen zie ik niet zo zitten, het moet er strak uit komen te zien en de klemming moet natuurlijk goed zijn) en het contact was iig prima.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13678
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zou persoonlijk geen carbon laten repareren. Voor een redelijk prijs heb je onder crash replacement een nieuwe en als een frame ouder is dan ene jaar vind ik dat geen probleem. De crash replacements bij cube zijn dan ook wel erg voordelig.