Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

carbonreparatie.nl

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 02 jun 2011 23:00

mits je er zelf op wilt gaan rijden. Komt regelmatig voor dat de eigenaar de investering doet en hem vervolgens voor reparatieprijs plus marge snel doorverkoopt...

shota
Forum-lid

shota 03 jun 2011 00:54

nee, dat is niet de bedoeling ik blijf er gewoon mee rijden. heb nog eens het nummer van fiets over carbon reparaties er bij gepakt. Als ik het verhaal daar zo lees en de info die ik van Edwin krijg heb ik er wel vertrouwen in. ik ben ook niet met de fietsgevallen dus ik denk dat de schade gering is.

pb2000
Forum-lid

pb2000 22 jun 2011 23:29

Weet iemand een carbon reparateur in de regio Den Haag ?

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 22 jun 2011 23:55

Een tijdje terug een Cannondale carbon frame met een scheur op de bovenbuis en chainstay in handen gehad, dit was gerepareerd bij een carbonreparatie.
de reparatie zag er niet netjes uit, een dikke boggel waar heel amateuristisch een afwijkende kleur rood oveheen was gespoten, toen ik het frame op de bok bekeek bleek er gewoon nog een scheurtje te zitten boven het achterpat. eigenaar gebelt en verteld over de situatie, daar ga ik mijn nek niet over breken,.....
Busted carbon? PRULLENBAK!
Tenzei het goed gebeurt, ik weet zeker dat dat kan..... Maar dan ben je veel geld kwijt
mijn Flickr

shibata
Forum-lid

shibata 23 jun 2011 00:17

Carbon kan prima gerepareerd worden door een goede vakman, als men het goed doet dan is de gerepareerde plek sterker als origineel.
Echter veranderen wel de eigenschappen zoals een hogere stijfheid door het gebruik van 1 of 2 extra lagen carbon, of minder stijfheid doordat lagen er door de lamineur in een verkeerde richting gelegd zijn.
Maar zo`n reparatie kan zeer betrouwbaar zijn, kijk eens naar de vliegtuig industrie, toen ik bij Stork Fokker werkte deden we elke dag wel reparaties aan carbon van allerlij toestellen, van Apache tot Gulfstreem en Airbus. Als het niet betrouwbaar zou kunnen dan zouden ze dat met vliegtuigen en helicopters echt niet doen, dan zouden ze zo`n kapot onderdeel gewoon scrappen en een nieuwe maken.
Wees dus niet te bang en zoek even een goede vakman/bedrijf en dan kan je nog jaren op je fiets rijden.

skimons
Forum-lid

skimons 23 jun 2011 11:44

amclassic-fan schreef:Nadat ie een nieuwe epic in stukken gezaagd heeft om een accu in de onderbuis te proppen kan ik die kerel toch echt niet meer serieus nemen.
ja, dat was niet zo fraai (optisch dan) en nogal onnodig groot dat gat.

is er een alternatief? dwz zijn er andere bedrijven die hetzelfdse kunnen / doen? heb met edwin gemaild over een stuur (alu omwikkelen met carbon, op zicht geen rocket science, maar zelf prutsen zie ik niet zo zitten, het moet er strak uit komen te zien en de klemming moet natuurlijk goed zijn) en het contact was iig prima.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 23 jun 2011 11:54

Ik zou persoonlijk geen carbon laten repareren. Voor een redelijk prijs heb je onder crash replacement een nieuwe en als een frame ouder is dan ene jaar vind ik dat geen probleem. De crash replacements bij cube zijn dan ook wel erg voordelig.

Plaats reactie