Ik zoek advies voor wat betreft bandendruk op het strand
ik heb super moto 2.35's
weeg momenteel 95 kg en mijn fiets 13 kg
Strandrace
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
voor: 0.98564 Bar, achter: 1,34787 Bar
Nu serieus: De meeste fietspompen kunnen in dit bereik helemaal geen nauwkeurige waarde geven. Hooguit kan je de waarde van je eigen pomp als referentie aanhouden.
In grote lijnen: zo laag mogelijk zonder dat je fiets onhoudbaar wordt in bochten of je bij de eerste de beste strekdam direct met je velg op het basalt zit. Kwestie van proberen dus. Persoonlijk blijf ik liever iets aan de veilige (hoge)kant, zeker voor een race als Hoek van Holland - den Helder waar toch redelijk wat harde obstakels, bochten en stukken asfalt in zitten.
Nu serieus: De meeste fietspompen kunnen in dit bereik helemaal geen nauwkeurige waarde geven. Hooguit kan je de waarde van je eigen pomp als referentie aanhouden.
In grote lijnen: zo laag mogelijk zonder dat je fiets onhoudbaar wordt in bochten of je bij de eerste de beste strekdam direct met je velg op het basalt zit. Kwestie van proberen dus. Persoonlijk blijf ik liever iets aan de veilige (hoge)kant, zeker voor een race als Hoek van Holland - den Helder waar toch redelijk wat harde obstakels, bochten en stukken asfalt in zitten.
frenkie schreef:Ik zoek advies voor wat betreft bandendruk op het strand
ik heb super moto 2.35's
weeg momenteel 95 kg en mijn fiets 13 kg
BartV schreef: Persoonlijk blijf ik liever iets aan de veilige (hoge)kant, zeker voor een race als Hoek van Holland - den Helder waar toch redelijk wat harde obstakels, bochten en stukken asfalt in zitten.
+1
kijk maar eens naar het rondje Chorusfabrieken en de strekdammen.
- tornadotom
- Forum-lid
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39
Ik heb gereden met vóór 1,2 ongeveer en achter 1,5 ongeveer. Bochten maken op asfalt is verschrikkelijk wennen maar op het zand fantastisch!
Vertrouwen is goed, controle is beter.
HuubCs schreef:frenkie schreef:Ik zoek advies voor wat betreft bandendruk op het strand
ik heb super moto 2.35's
weeg momenteel 95 kg en mijn fiets 13 kgBartV schreef: Persoonlijk blijf ik liever iets aan de veilige (hoge)kant, zeker voor een race als Hoek van Holland - den Helder waar toch redelijk wat harde obstakels, bochten en stukken asfalt in zitten.
+1
kijk maar eens naar het rondje Chorusfabrieken en de strekdammen.
Net voordat je van het strand afgaat ff bij pompen
je moet zeker nog en 5 km op verharde wegen rijden voordat je terug op het strand bent.
drtrppr schreef:Voor zand wordt altijd de schwalbe genoemd,
Lees nooit iets over de maxxis hookworm, 2.5 breed en geen noppen.
Foto onderaan post
Is die niet geschikt?
De Hookworms zijn zwaar en gemaakt voor street/dirt. Beste pak je toch de sm of ba.
Nu ben ik niet zo thuis in de wereld van de MTB, dus vandaar even een vraagje. Ik doe zaterdag mee met Egmond-Pier-Egmond en heb een setje 26x2,35 Super Moto's gekocht, onder het mom van 'aan het materiaal mag het niet liggen'. Standaard zit er een noppenband onder de fiets met de maat 26x2,10, met daarin een binnenband 26x1,9. Kan ik deze binnenband in de Super Moto's gebruiken of moet ik een andere binnenband kopen en zo ja, welke? Alvast bedankt voor het advies!
wellicht kun je op de zijkant nog even zien of het gaat, tot 2,50 of zo staat er dan op, zeer waarschijnlijk van wel overigens want weet je zeker dat op de huidige 1,90 staat? meestal is er een van.. tot... maat.
als de binnenbanden te oud zou ik voor zo'n trouwens geen risico nemen en gewoon gaan voor nieuw toch? die 2x6 euro maakt ook niet meer uit
als de binnenbanden te oud zou ik voor zo'n trouwens geen risico nemen en gewoon gaan voor nieuw toch? die 2x6 euro maakt ook niet meer uit
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;