Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Voorbeeldfunctie voor fiets.nl?

joostvv2
Forum-lid

joostvv2 11 aug 2009 14:10

[quote="ikweetutnietmeer"]het met de handen los rijden op zich, is niet onderwerp van deze discussie maar bedoeld om de stelling kracht bij te zetten.
maar het risico dat de goede man nu valt is groter (al is het misschien maar weinig) en zonder helm doet dat extra pijn.
wanneer je het moeilijk vind een goede reactie te geven op een duidelijke vraag, liever niet reageren.

trouwens, kijk maar wat er gebeurt wanneer je met losse handen rijdt :D
http://www.garagetv.be/video-galerij/so ... oper_.aspx[/quote]

zo dan ben je ziek
http://www.joostvv2.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 11 aug 2009 14:49

Alle foto's die we bij Fiets zelf maken zijn MET helm. Daar zijn we heel streng in, geen helm is geen foto. Om te voorkomen dat we van partijdigheid beticht worden zorg ik er zelfs voor dat ik de verschillende helmfabrikanten een beetje afwissel in de foto's die ik zelf maak :-)
We hebben op de redactie dan ook altijd een flinke stapel helmen liggen.

Fietsen we met een prof die normaal gesproken geen helm draagt bij het trainen, dan vragen we hem voor ons een uitzondering te maken en hem toch op te zetten. Doen ze meestal niet moeilijk over en komt ook steeds minder voor.
Een heel enkele keer komt het voor dat we foto's van derden krijgen voor bij een artikel en dat daar geen helm gedragen wordt. Als het een mooie foto is en we niets anders hebben dan gebruiken we die helmloze foto toch. We gaan er vanuit dat onze lezers oud en wijs genoeg zijn om te begrijpen dat het verstandiger is met een helm op te fietsen.

Op persoonlijke titel kan ik zeggen dat ik nogal gestoord wordt van de regelzucht in Nederland en dat ik, net als Buzz, wat kriebelende nekharen krijg van mensen die continue anderen willen vertellen wat ze wel of niet moeten doen. We geven dus het goede voorbeeld maar willen geen schoolmeestertje spelen.

Afbeelding | Afbeelding

ikweetutnietmeer
Forum-lid

ikweetutnietmeer 11 aug 2009 21:48

ik moet vaststellen dat Fiets in de persoon van Freerider er een gezonde kijk op na houdt.
nu het nog doorvoeren op fiets.nl, dan heeft deze topic toch bewezen levensvatbaar te zijn (geweest)

jammer vind ik de persoonlijke visie die dan nog aan het eind gegeven wordt want deze topic was niet bedoeld om anderen te zeggen wat wel en niet te doen.
nee het ging erover of Fiets daarin een voorbeeldfunctie moet invullen. ik vind van wel en vraag om jullie mening.
heb ik nu meermaals uitgelegd en moet maar duidelijk zijn.

in die zin is de reactie van Buzz ook erg jammer. geeft toch aan dat ie het onderwerp van de topic niet helemaal heeft gesnapt en dat ie zijn woorden over helmpolitie en hetze eigenlijk zou moeten intrekken.

Freerider, je zegt het goed, jullie willen als Fiets het goede voorbeeld geven en da's voor een zo groot platform als Fiets biedt, verstandig, lovenswaardig en getuigt van betrokkenheid.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2009 08:41

[quote="ikweetutnietmeer"]
jammer vind ik de persoonlijke visie die dan nog aan het eind gegeven wordt want deze topic was niet bedoeld om anderen te zeggen wat wel en niet te doen.
nee het ging erover of Fiets daarin een voorbeeldfunctie moet invullen. ik vind van wel en vraag om jullie mening.
heb ik nu meermaals uitgelegd en moet maar duidelijk zijn.

in die zin is de reactie van Buzz ook erg jammer. geeft toch aan dat ie het onderwerp van de topic niet helemaal heeft gesnapt en dat ie zijn woorden over helmpolitie en hetze eigenlijk zou moeten intrekken.

Freerider, je zegt het goed, jullie willen als Fiets het goede voorbeeld geven en da's voor een zo groot platform als Fiets biedt, verstandig, lovenswaardig en getuigt van betrokkenheid.

[/quote]

Ik snap de reactie van Buzz en de persoonlijke noot van Freerider erg goed. Elke keer als er weer een foto ergens verschijnt van profrenners zonder helm of een helmloze foto in FIETS komt dit onderwerp weer terug.
Prima dat iemand zo maatschappelijk betrokken is en het graag anders zou zien, maar ook ik word een beetje moe van de "helmpolitie". Laat mensen gewoon de eigen keuze. Ik kijk ook wel eens hoofdschuddend naar een renner die zonder helm in een groepje met 40km/u langs komt rijden, maar denk dan vooral dat het zijn hoofd is die op het asfalt klapt en niet de mijne.
Less is bore

moustache
Forum-lid

moustache 12 aug 2009 09:42

[quote="Buzz"]Elders op het www wordt er al geopperd om alle helmlozen onderweg niet meer te begroeten, gewoon te negeren.[/quote]

Waar is dit? Daar sluit ik me meteen bij aan :D

venga_
Forum-lid

venga_ 12 aug 2009 10:00

[quote="Daniel1975"]

Ik kijk ook wel eens hoofdschuddend naar een renner die zonder helm in een groepje met 40km/u langs komt rijden, maar denk dan vooral dat het zijn hoofd is die op het asfalt klapt en niet de mijne.
[/quote]

Als iemand denkt dat er in zijn hoofd te weinig hersens zitten om het de moeite waard te maken deze met een helm te beschermen, dan heeft hij daar waarschijnlijk gelijk in...

bazz1
Forum-lid

bazz1 12 aug 2009 12:30

[quote="Moustache"][quote="Buzz"]Elders op het www wordt er al geopperd om alle helmlozen onderweg niet meer te begroeten, gewoon te negeren.[/quote]

Waar is dit? Daar sluit ik me meteen bij aan :D[/quote]

Ja laten we lekker asociaal gaan doen:rolleye:
Kunnen we beter tegen niemand meer praten of te groeten, er is altijd wel iemand die tegen iets is , snor, baard, kale mensen, mensen met tattoo enz....
Gelukkig dat de fietser met helm zo verstandig en sociaal is , dan kunnen velen onder deze groep lekker doorgaan met het negeren van verkeerslichten, verkeersregels aan hun laars lappen en vuiligheid in de berm gooien enz, maar ze doen dat wel veilig met hum potje op hun hoofd :D
Denk dat vooral ieder eens naar zijn eigen moet kijken, zie je dan een perfect iemand, dan pas oordelen over iemand die een ander gedacht heeft over bepaalde zaken. ;)

moustache
Forum-lid

moustache 12 aug 2009 12:42

[quote="bazz 1"][..]er is altijd wel iemand die tegen iets is , snor[..][/quote]

Hey! Niks tegen snorren hè?! :D

ikweetutnietmeer
Forum-lid

ikweetutnietmeer 12 aug 2009 20:01

zucht... ik wordt er wederom een beetje moe van dat telkens op het begrip 'helmpolitie' wordt teruggegrepen.

valt me overigens op en ook tegen dat het juist de forum moderators en/of medewerkers van Fiets zijn die het felst reageren door met termen als 'helmpolitie' te gaan smijten of deze overnemen en het met elkaar eens zijn.
ik meen in de laatste Fiets gelezen te hebben dat bijna 50% van de respondenten op het lezersonderzoek een opleiding op HBO/WO genoten heeft...
werken die dan niet bij Fiets?

Heren,
een pot op je kop is veiliger. punt.
Wat iedereen doet moet ie zelf weten. punt.
En hier ging het in dit topic om:
als Fiets een steentje kan bijdragen dmv het plaatsen van foto's met pot, moeten ze dit doen. punt.

bazz1
Forum-lid

bazz1 12 aug 2009 20:27

[quote="Moustache"][quote="bazz 1"][..]er is altijd wel iemand die tegen iets is , snor[..][/quote]

Hey! Niks tegen snorren hè?! :D[/quote]

Hmm heb er zelf een :d

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2009 20:40

[quote="ikweetutnietmeer"]

de forum moderators .[/quote]

Ik spreek hier volledig op persoonlijke titel. Evenals Freerider die keurig zowel het standpunt van Fiets als van hemzelf verwoordt. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.

En juist het gedram over helmen zoals jij dat nu ook weer een beetje doet in je bovenstaande post zorgt ervoor dat mensen de term Helmpolitie gebruiken.
Je moet je daar gewoon niet al te druk over maken, doe ik toch ook niet als ik weer eens voor Campa-politie wordt uitgemaakt ;-)
Less is bore

ikweetutnietmeer
Forum-lid

ikweetutnietmeer 12 aug 2009 21:28

Hey
Nee, druk maak ik me wel over andere dingen hoor zoals, doe ik vandaag mijn rode of blauwe fietsshirt aan ;0)
(uhm, regenjas op dit moment eigenlijk)

Ik begrijp gewoon niet zo goed dat mensen zich niet aan het onderwerp kunnen houden.
Zou men zich gewoon aan de discussie houden, zou ik niet voor drammer hoeven worden uitgemaakt.
Ik vind het meer een vorm van ergens iets in willen zien en daar dan lekker op gaan zitten schelden.

Een voorbeeldsfunctie invullen is niet hetzelfde als iets verplicht stellen, dat doet de helmpolitie wel... :D

Plaats reactie