Hebben jullie beide?
ik kan begrijpen dat je best twijfelt.
en ook je leeftijd gezien, heb je vast niet genoeg geld om een goede ATB er bij te kopen.
Ik heb dat ook, gewoon werk zoeken en niet zo veel geld aan alcohol verspillen
dan heb je voor dat je het weet genoeg geld om een mooie atb te kopen;)
Ik ga waarschijnlijk mijn atb verkopen, omdat ik toe ben aan een maatje groter.
dus als je nog belang hebt stuur maar een pm
en ook je leeftijd gezien, heb je vast niet genoeg geld om een goede ATB er bij te kopen.
Ik heb dat ook, gewoon werk zoeken en niet zo veel geld aan alcohol verspillen
dan heb je voor dat je het weet genoeg geld om een mooie atb te kopen;)
Ik ga waarschijnlijk mijn atb verkopen, omdat ik toe ben aan een maatje groter.
dus als je nog belang hebt stuur maar een pm
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009
Ik heb ook beide. In eerste instantie had ik een hybride waarmee ik voornamelijk tochten op de weg reed. Toen er wat budget kwam kocht ik er een racer bij maar omdat vriendlief op de MTB reed ging ik op de hybride mee het parcours op en veldtoertochten rijden. De racer kreeg al na anderhalf jaar gezelschap van een MTB en ik ben erg blij met beide! De hybride doet inmiddels enkel nog dienst voor woon-werk en bij gebrek aan ruimte laat ik mijn stadsfiets gewoon in de fietsenstalling op het werk staan
tati schreef:frog_1883 schreef:Roy73 schreef:Ik had eerst alleen een mtb, toen een racer erbij. Vervolgens zat ik bijna nooit meer op de mtb. Toen ik er in het najaar weer eens op ging fietsen voelde het aan als een chopper. Later heb ik er een cyclocrosser bijgekocht, dat zorgde er uiteindelijk voor dat ik afgelopen winter mijn mtb helemaal niet meer heb aangeraakt e ndie nu dus de deur uitgaat. Als het een niet al te dure mtb was geweest had ik 'm wel gehouden, maar in mijn geval is het gewoon zonde van het geld. Nu dus alleen nog een racefiets en een cyclocrosser. Ik zou in jouw geval de racefiets in ieder geval niet de deur uitdoen, al is het alleen maar voor de duurtrainingen.
Wil je hiermee zeggen dat je in de winter wat mtb-toertochten met de cyclo afwerkt?
Doen er nog mensen dit?
Ja, ik doe dat ook wel eens.
Ja, het merendeel van de toertochten is technisch nou niet zo lastig dat het op een cyclocrosser niet te doen is.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De meeste toertochten in NL kan je iid op een crosser doen, maar die tochten vind ik geen MTB'en dat vind ik meer onnodig naats het fiestpad in de modder rijden.Ja, het merendeel van de toertochten is technisch nou niet zo lastig dat het op een cyclocrosser niet te doen is.
Er zijn overigens erg mooie tochten. Maar in de winter rijd ik lekker op de weg met de MTB, al die zooi. Sta je in de koud je fiets schoon te maken. Doe mij maar 25/30 graden in de ardennen., alpen etc. das meer mijn defenitie van MTB'en
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
Wheely schreef: HAHA kijk dat is nog is duidelijke taal
Dus je vind wielrennen zelf niks? Mag ik vragen waarom niet?
En rij je ook mtb wedstrijden?
Ik vind wielrennen niet zo veel aan nee, en dan vooral het feit dat je op zo'n fiets eigenlijk helemaal niks kan. Wheelies zijn lastig, remmen gaat amper (je kunt lichtjes vertragen of slippen), offroad is het zeer lastig rijden, springen gaat niet lekker, en continu lekke banden natuurlijk. Mijn rijstijl is simpelweg niet geschikt voor racefietsen. Gisteren heb ik een rondje door Venlo gereden op m'n 'race-mtb', waarbij m'n carbon zadeltje is geknapt (:(). Een racefiets had bij die actie heel wat meer schade opgelopen..
Ik rijd geen wedstrijden, en zal ook niet gauw gaan trainen. Ik kan daarom niet goed beoordelen of het handig is om je huidige fiets hiervoor te houden. Ik kan alleen maar zeggen dat racefietsen volgend jaar niet spannender zal zijn dan dit jaar, en als je nu al de actie mist..
Wheely schreef:Maar op een mountainbike met slicks haal je denk ik nog steeds niet even makkelijk en even lang de snelheid als op een racert of wel dan?
Klopt, op een MTB heb je geen asfalt-gas-geef-houding, en ben je aerodynamisch gezien ook niet bepaald in het voordeel. Maar als je met een grote groep meefietst kun je makkelijk meekomen, en in een dorp/stad ben je simpelweg sneller als je wat lomper kan rijden.
KukeleKupers schreef:Wheely schreef: HAHA kijk dat is nog is duidelijke taal
Dus je vind wielrennen zelf niks? Mag ik vragen waarom niet?
En rij je ook mtb wedstrijden?
Ik vind wielrennen niet zo veel aan nee, en dan vooral het feit dat je op zo'n fiets eigenlijk helemaal niks kan. Wheelies zijn lastig, remmen gaat amper (je kunt lichtjes vertragen of slippen), offroad is het zeer lastig rijden, springen gaat niet lekker, en continu lekke banden natuurlijk. Mijn rijstijl is simpelweg niet geschikt voor racefietsen. Gisteren heb ik een rondje door Venlo gereden op m'n 'race-mtb', waarbij m'n carbon zadeltje is geknapt (:(). Een racefiets had bij die actie heel wat meer schade opgelopen..
Ik rijd geen wedstrijden, en zal ook niet gauw gaan trainen. Ik kan daarom niet goed beoordelen of het handig is om je huidige fiets hiervoor te houden. Ik kan alleen maar zeggen dat racefietsen volgend jaar niet spannender zal zijn dan dit jaar, en als je nu al de actie mist..
Wheely schreef:Maar op een mountainbike met slicks haal je denk ik nog steeds niet even makkelijk en even lang de snelheid als op een racert of wel dan?
Klopt, op een MTB heb je geen asfalt-gas-geef-houding, en ben je aerodynamisch gezien ook niet bepaald in het voordeel. Maar als je met een grote groep meefietst kun je makkelijk meekomen, en in een dorp/stad ben je simpelweg sneller als je wat lomper kan rijden.
Je rijdt zeker ook geen motor omdat je daarmee jezelf helemaal dood rijdt. Zo komt je tekst iig over.
Ik heb op mijn racefiets toch wel remmen die behoorlijk goed af remmen. Niet zo goed als de xtr met 180mm schijf op mijn fully, of als de XT op mijn hardtail. (toevallig ook een storck alleen dan met een lefty) Maar slecht is het zeker niet.
De stad is zowiso niets om met een fiets doorheen te rijden, of het nu een mountainbike een racefiets of een omafiets is.
Het is niet alleen de houding, maar ook het verzet. Tot de 46km/h gaat het redelijk goed, maar daarna kom je toch echt wat tandjes te kort om het lang vol te houden
A bad day on the bike is better than a good day at work.
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
tati schreef:Je rijdt zeker ook geen motor omdat je daarmee jezelf helemaal dood rijdt. Zo komt je tekst iig over.
Dat zou egoïstisch zijn. Ik rij vooral geen motor of auto omdat de kans groot is dat ik anderen schade zou toebrengen. Was ik maar zo'n simpele angsthaas, dan zou ik heel wat minder littekens hebben
Op een racefiets zijn het niet de remmen die slecht zijn, met zo'n dunne bandjes heb je simpelweg weinig remgrip. Genoeg om te wielrennen, niet genoeg voor een wat actievere rijstijl.
Een typisch MTB verzet is inderdaad net niet handig op asfalt. Op een racefiets trap je nog rustig bij op hoge snelheid, waar je op een MTB al met een flink hoog rpm zit te spinnen. Op mijn Storck kan ik meetrappen tot 57kmpu, maar vanaf de 50kmpu vind ik dat al lastig. Voor mij meer dan voldoende, maar ik gebruik 'm als asfaltspeelgoed en niet als racefiets..
-
- Forum-lid
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
- Locatie: Noord-West Veluwe
Sinds het weekend heb ik er een MTB bij.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Gewoon allebei in dubbele uitvoering MTB: Voodoo Wanga en Iworkx MR en Race Cannondale CAAD9/10 + Litespeed Siena
What makes the boat go faster?