Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Shifter na val; te repareren of vervangen?

zweef
Forum-lid
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
Locatie: Swoll

zweef 01 okt 2009 16:56

53x11 schreef:Motorrijders zijn toch een beetje de wielrenners van de snelweg. Superkwetsbaar, vaak niet begrepen, en met een aantal eikels ertussen die het imago aardig om zeep helpen...


+1
You should see me go downhill...

steve.v.looy
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 aug 2010 12:12
Locatie: Lier België

steve.v.looy 06 feb 2011 18:35

rebelson schreef:Enkele dagen geleden tijdens een trainingsrit een valpartij gehad. Een automobilist vond het leuk rond te rijden en mensen in de ogen te spuiten met zijn ruitensproeiers. Het gevolg hiervan is een aantal beschadigingen aan mijn fiets en dan vooral aan mijn shifter.

Ik kan er nog mee schakelen, maar de hendel schiet niet terug in de, zeg maar neutrale stand, dit is bij het opschakelen.
Bij het terugschakelen eigenlijk hetzelfde verhaal alleen schiet de kleine hendel dan langs de grote en blijft er dan naast haken. Hij komt er niet mooi achter terug zoals hoort.
Als ik probeer dit zelf te doen zit hij strak tegen de grote hendel aan, waar er eigenlijk wat speling hoort te zijn.

Het is misschien wat onduidelijk te begrijpen, dus ik heb even geprobeerd het in beeld te brengen met een foto.

[img=http://img200.imageshack.us/img200/2528 ... 12c.th.jpg]

Mijn vraag is nu, is dit te reperaren of moet ik hem vervangen?


Hallo

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, shifter staat ook schuin na een val, maar hij werkt nog wel perfect.

Kan dit ook terug rechtgezet worden?

Of kan je de shifter opendoen en ergens een klein onderdeel vervangen?

Heeft er iemand een tekening van hoe zo'n shifter is opgebouwd vanbinne?
MVG
Steve

Plaats reactie