Wit stuurlint dat wit blijft (volgens Boogerd)
-
- Forum-lid
Dit van een ander forum
Gepost door: Jan Legrand ()
Datum: 18 mei 2008 05:41
Het mooiste is naar mijn mening het gebroken witte lint van de HEMA, normaal gebruikt katoenen lint om te zomen. Voor een stuur heb je 4 rolletjes nodig X 0,75 = 3 Euri..
Op je kale stuur wat velpon, en dan het lint van onder af ruim overlappend en strak wikkelen. Naar keuze met onder remgreep en bij pen met contrakleur of wit.
Schoonhouden met nagelborstel met wat wasmiddel (ariel of zo).
Als je zwart zoomlint neemt, ben je het hele jaar netjes...
(deden we altijd bij raleigh)....
Nou voor € 3,-- kan je het wel proberen;)
Gepost door: Jan Legrand ()
Datum: 18 mei 2008 05:41
Het mooiste is naar mijn mening het gebroken witte lint van de HEMA, normaal gebruikt katoenen lint om te zomen. Voor een stuur heb je 4 rolletjes nodig X 0,75 = 3 Euri..
Op je kale stuur wat velpon, en dan het lint van onder af ruim overlappend en strak wikkelen. Naar keuze met onder remgreep en bij pen met contrakleur of wit.
Schoonhouden met nagelborstel met wat wasmiddel (ariel of zo).
Als je zwart zoomlint neemt, ben je het hele jaar netjes...
(deden we altijd bij raleigh)....
Nou voor € 3,-- kan je het wel proberen;)
-
- Forum-lid
ik heb al meer dan een jaar een fizik stuurlint gehad tot dat mijn stuur/stuurlint kapot waren gegaan door een val maar tot dan toe was het nog steeds wit
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
charite schreef:Wim Evertse in Zeeland heeft een gelijksoortig spul, al is het niet precies hetzelfde als van Boogerd.
Het zit nu ook op mijn Prince en blijft inderdaad wit.
Groet,
Peter
Hoe heet die zooi die wit blijft nou?
Camerig is prachtig!
Gijs01 schreef:charite schreef:Wim Evertse in Zeeland heeft een gelijksoortig spul, al is het niet precies hetzelfde als van Boogerd.
Het zit nu ook op mijn Prince en blijft inderdaad wit.
Groet,
Peter
Hoe heet die zooi die wit blijft nou?
Boogerd en spierwit dan zal het Elmex zijn.
Persoonlijk gebruik ik op een doek een combi van wasmiddel en warm water.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
-
- Forum-lid
IK wordt hier niet wijzer van.
Hoor veel goede verhalen over Marchosio wit stuurlint.....
Ik wil voor mijn Skil koga ook wit stuurlint maar moet wel wit blijven.
Hoor veel goede verhalen over Marchosio wit stuurlint.....
Ik wil voor mijn Skil koga ook wit stuurlint maar moet wel wit blijven.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Gewoon Fizik Microtex, dat blijft wit zonder moeite. Ik heb nu nog steeds het stuurlint op m'n crossfiets zitten wat er vorig jaar in oktober om is gegaan. Het is wel iets minder wit, maar het mis staat absoluut nog niet. Nu heeft 't z'n tijd wel gehad, want ik begin er doorheen te slijten bij de shifters.
Enige nadeel is hooguit dat het niet helemaal spier wit is.
Enige nadeel is hooguit dat het niet helemaal spier wit is.
Het Fizik lintje blijft volgens velen mooi wit, maar is nieuw uit het doosje al niet spierwit. Een beetje grijzig kalkwit. Bij een witte fiets zoals ik heb, steekt dat lelijk af. Bij iedere andere kleur lijkt het kennelijk wel op wit.
Inmiddels een seizoen met wit carbon lint van Deda gereden. De Dedaprint er op vind ik niet mooi, maar als je het een beetje zorgvuldig wikkelt, kan je die print steeds precies overlappen. Na een seizoen is het wit er een beetje af. Voor 9 euro gaat er nu weer een neuwe op.
Inmiddels een seizoen met wit carbon lint van Deda gereden. De Dedaprint er op vind ik niet mooi, maar als je het een beetje zorgvuldig wikkelt, kan je die print steeds precies overlappen. Na een seizoen is het wit er een beetje af. Voor 9 euro gaat er nu weer een neuwe op.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
En ik heb dit om het stuur van m'n Gios gewikkeld. Na iedere rit even afnemen met een natte doek (zonder sopje of zo) en het blijft mooi wit. Met een sopje reinigen/borstelen geeft wellicht een nog blinkender resultaat (nu begin ik op een wasmiddelenreclame te lijken!). Op de foto hier ziet het lint er trouwens wat "goedkoop" uit (is ook niet duur), maar dat valt in werkelijkheid reuze mee. Het lijkt wel een beetje op de vroegere "Bike Ribbon" lintjes. Ik houd ook niet van de vage, half wit/half crème stuurlinten als de framekleur om ècht wit vraagt. Dit lint heb ik geprobeerd, omdat ik in veel winkels geen echt wint lint vond.
60 x Ventoux
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Binkie4 schreef:Het Fizik lintje blijft volgens velen mooi wit, maar is nieuw uit het doosje al niet spierwit. Een beetje grijzig kalkwit. Bij een witte fiets zoals ik heb, steekt dat lelijk af. Bij iedere andere kleur lijkt het kennelijk wel op wit.
Gewoon je fiets vaker in de zon zetten, verkleurd dat wit van 't frame (ed) vanzelf wel
jaapieo schreef:Mijn fizik lintje is gewoon spierwit...
Ik zit zelf ook te twijfelen over een Fizik wit stuurlint maar er zijn dus twee verschillende soorten wit. Als ik het goed heb het zgn "Chalk white" wat een ietwat grijze tint heeft en het "Soft white" wat wel echt wit is maar een geruwd oppervlakte heeft. Het eerste lijkt me de gladde variant die niet snel vuil wordt maar de geruwde versie wordt snel vuil denk ik.
Iemand ervaringen met deze twee varianten?