Wie helpt kiezen ?
Tja, hoeveel merken bouwen goede frames die licht zijn en stijf? Cannondale is zeker niet de enige. Of je 105 of Dura Ace koopt ligt aan je budget en aan wat aangeboden wordt. Met een 105 kun je ook prima wedstrijden rijden, met een Dura Ace groep kun je ook uitstekend toeren.
Ik heb de Trek geprobeerd. Het is waar, het frame is slap en dat merk je bij flink aanzetten echt. Ik ben uiteindelijk gezwicht voor Red Bull (carbon sl-3000 met Ultegra 2010). Red Bull staat gewoon voor heel veel fiets voor je geld en ook nog eens regelmatig als testwinnaar uit de bus gekomen.
Mijn aanrader is om daar (Roseversand) eens te gaan kijken. Of je carbon of alu kiest is aan jou, in de alu klasse kan je een goed frame met uitstekende afmontage krijgen binnen jouw budget.
Mijn aanrader is om daar (Roseversand) eens te gaan kijken. Of je carbon of alu kiest is aan jou, in de alu klasse kan je een goed frame met uitstekende afmontage krijgen binnen jouw budget.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006
Nu ... ik heb er 120 km voor moeten rijden en het heeft heel wat zoekwerk gekost. Maar dit is hem geworden:
CUBE AGREE GTC RACE
Ultegra SL afgemonteerd.
En een meevallertje. Kreeg deze schoentjes (toch niet de de goedkoopste) er gratis bij:
Ik ben er heel erg blij mee. Heb er alleen nog maar een probeer-rondje mee gereden en dat was met een campagnolo-groep (heel anders trouwens/wennen - was boven budget). Maar dat voelde verder al prima.
Nu moet ik alleen nog een mooie draadloze teller hebben en nog een koersshirt en broek. owja en een bril (helm heb ik al) en dan kan ik aan de fiets
CUBE AGREE GTC RACE
Ultegra SL afgemonteerd.
En een meevallertje. Kreeg deze schoentjes (toch niet de de goedkoopste) er gratis bij:
Ik ben er heel erg blij mee. Heb er alleen nog maar een probeer-rondje mee gereden en dat was met een campagnolo-groep (heel anders trouwens/wennen - was boven budget). Maar dat voelde verder al prima.
Nu moet ik alleen nog een mooie draadloze teller hebben en nog een koersshirt en broek. owja en een bril (helm heb ik al) en dan kan ik aan de fiets
Nou ik heb mijn eerste ritje gemaakt, rijdt prima. Al valt de laatste 3 zware verzetten nogal gepaard gaan met wat gekras van de ketting. Dan bedoel ik dus niet het schakelen zelf, maar tijdens het rijden zelf (vooral aanzetten). Ik snap wel dat de ketting dan schuin staat, maar het hoort toch niet geluid te maken ? Is dat nieuwigheid of klopt er dan niet iets aan de ketting ?
Waarschijnlijk heb je de ketting voor op het binnenblad liggen, dan is de kans groot dat de ketting inderdaad iets aanloopt: niet heel vreemd, wel irritant. Je kan even kijken of de derailleur recht onder je tandwielen staat, zo niet dan kan je de kabel iets in- of uitdraaien om deze rechter te zetten: als het goed is loopt de ketting dan minder aan.
p.s. mooie fiets! en veel veilige kilometers toegewenst.
p.s. mooie fiets! en veel veilige kilometers toegewenst.
Skinny schreef:Waarschijnlijk heb je de ketting voor op het binnenblad liggen, dan is de kans groot dat de ketting inderdaad iets aanloopt: niet heel vreemd, wel irritant. Je kan even kijken of de derailleur recht onder je tandwielen staat, zo niet dan kan je de kabel iets in- of uitdraaien om deze rechter te zetten: als het goed is loopt de ketting dan minder aan.
p.s. mooie fiets! en veel veilige kilometers toegewenst.
Nee nee buitenblad, alleen ik heb het idee dat de voorderailleur inderdaad niet recht boven de ketting zit. Ik ga morgen wel ff wat proberen met de afstelling De ketting zit te dicht tegen de rechterkant van de derailleur (buitenblad voor, en de kleinste 3 achter). Bij de zwaarste 3 verzetten loopt ie dus tegen de kooi. Moet de kabel dan strakker of juist minder strak gezet worden ?Of moet je met die kleine schroefjes stellen ? Ik heb er aan gedraaid, maar ik zie de kooi niet bewegen :S