Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

nep-bianchi?

depiespaal
Forum-lid

depiespaal 02 aug 2009 16:05

Die kader is helemaal niet opgespoten door Bianchi zelf, daarvoor zijn de accenten te verschillend. Kijk naar de letters van bianchi zelf, die zwarte strepen komen ook niet terug in het frame voor...

Voor de rest twijfel ik ook aan de kader, die druppel vorm komt bij duizend kaders uit die tijd voort, daar kan je niets over zeggen.

Zoals sommigen hier al zeiden, hij reed lekker dus ik denk dat zoiets belangrijker is als het feit dat hij een originele bianchi is.

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 03 aug 2009 10:15

ik heb vroeger ook een bianchi gehad en daar stond het op de onderkant van de braket en was ook het embleem van bianchi was daar uit gefreesd en in de balhoofd buis in gefreesd.
kan zijn dat dit alleen bij de duurdere frame is of was dat weet ik niet
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

dario
Forum-lid

dario 03 aug 2009 13:49

Die zwarte strepen zoals op de foto van Timo zijn van 2000 of zo; de fiets waarop Pantani de Tour van 1998 won en de replica's uit het jaar erna zijn in de kleuren als die van Firebeast. Die verticale belettering van de zitbuis vind ik wel vreemd: nog nooit gezien! (ook hier nergens te vinden: http://members.jcom.home.ne.jp/my_bianchi/catalogs.htm)
Ook die 'druppelvorm' in de lugs komt me niet bekend voor; ik weet wel dat in de jaren 80 een letter B in de lugs gegraveerd stond, maar ik weet niet of dat bij alle modellen zo was...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

firebeast
Forum-lid

firebeast 05 aug 2009 11:38

Het oudje rijdt op zich best wel goed en ook het klimmen gaat vlot.
Het is een behoorlijk stijf frame wat je vooral tijdens het klimmen merkt.
Wat ik vreemd vind is dat er een behoorlijk smalle zadelpen in zit, 25,2 ipv 27,2 maar dat zal wel aan het bouwjaar liggen.

Ik denk dat ik er een tijdje op rij en dan toch maar eens kijken voor een racer met groter frame (58 ipv 57)
Alleen jammer dat de inruilwaarde minder is dan een originele Bianchi.
Maar weer wat geleerd.

firebeast
Forum-lid

firebeast 05 aug 2009 12:15

chrissiewizzie schreef:Of je houdt deze erbij als slechtweer fiets ;-)

Nee hoor, moest het maar geen fiets worden.
Heb een Rocky Mountain mtb die ook veel heeft gekost, maar gaat ook door weer en wind.
Daarnaast nog een Specialized bighit downhiller die ook elk weertype heeft meegemaakt.
Dus een racefiets ontkomt er ook niet aan.
Ligt meer aan het onderhoud wat je er aan doet.
De bikes van mij worden in huis gestald en in de keuken word er gesleuteld haha.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 05 aug 2009 14:47

Dario schreef:Die zwarte strepen zoals op de foto van Timo zijn van 2000 of zo; de fiets waarop Pantani de Tour van 1998 won en de replica's uit het jaar erna zijn in de kleuren als die van Firebeast. Die verticale belettering van de zitbuis vind ik wel vreemd: nog nooit gezien!

Klopt, en er missen nogal wat stickers die een originele Bianchi dat jaar wel had. Wellicht iemand die Pantani fan was en zelf een oud frame in zo'n jasje heeft gestoken?

De originele (titanium) fiets van Pantani uit 1998 zag er zo uit: geen verticale belettering en veel meer stickers...
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

firebeast
Forum-lid

firebeast 10 aug 2009 19:38

Heb de stickers allemaal netjes verwijdert(behalve ishiwata-stickertje) en is nu een strak noname racertje geworden.
Staat overigens nu te koop op marktplaats aangezien ik toch een grotere framemaat nodig ben.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 10 aug 2009 20:41

Het waren losse stickers die over de lak geplakt waren?! Dat verklaart een hoop
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

firebeast
Forum-lid

firebeast 11 aug 2009 14:59

fietsje is verkocht en nu over naar een trek sl1000.

Plaats reactie