stuur voigt
Ik moet het hier toch even opnemen voor De Telegraaf (al ben ik geen fan van die krant).
De Telegraaf is de krant in Nederland die het MINST moet rectificeren. Op nummer 1 staat al sinds jaar en dag het AD.
De Telegraaf is de krant in Nederland die het MINST moet rectificeren. Op nummer 1 staat al sinds jaar en dag het AD.
GastheerG schreef:rob74 schreef:Was zeker een Renault?
Is mij ook wel eens overkomen. Je schrikt je rot!
Nee Peugeot. Maar ik schrok me echt het lazerus!
Plus je schaamt je helemaal dood. Kom je door rood dus iedereen toeteren en wijzen met vingers op voorhoofden en in de lucht.
Welke kleur had de auto? Lijkt me toch ook belangrijk om te weten.
Men mag blij zijn hij met een FSA stuur rijdt.
In blad RoadBike staat een test van stuur en stuurpen sets waarbij FSA (K force compact carbon met OS99) als enige de test (EN 14781) heeft doorstaan. (Uberragend)
Andere kanditen zijn 3T en Ritchey en Syntace welke allen "keine wertung" krijgen.
In blad RoadBike staat een test van stuur en stuurpen sets waarbij FSA (K force compact carbon met OS99) als enige de test (EN 14781) heeft doorstaan. (Uberragend)
Andere kanditen zijn 3T en Ritchey en Syntace welke allen "keine wertung" krijgen.
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Da's wel een erg makkelijke conclusie. Wellicht is de test (te) zwaar......ik weet het niet. Als je 10x een snelweg oversteekt zonder aangereden te worden betekend nog niet dat dat een veilige actie is! Dat een stuur niet breekt wil niet zeggen dat het een veilig stuur is!
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
tomtom schreef:Da's wel een erg makkelijke conclusie. Wellicht is de test (te) zwaar......ik weet het niet. Als je 10x een snelweg oversteekt zonder aangereden te worden betekend nog niet dat dat een veilige actie is! Dat een stuur niet breekt wil niet zeggen dat het een veilig stuur is!
Of je steekt 100 keer bij een verkeerslicht over en er gebeurd nog steeds niet, misschien is het dan wel gewoon veilig. Punt is alleen dat het geen interessante resultaten zijn als er geen enkel stuur in de test breekt...
Er is getest volgen de norm EN 14781.
Dit is de norm voor racefietsen:
This European Standard specifies safety and performance requirements for the design, assembly and testing of racing bicycles and sub-assemblies, and lays down guidelines for manufacture's instructions on the use and care of such bicycles. This European Standard applies to racing bicycles intended for high-speed amateur use on public roads
Mountain bikes hebben weer een aparte norm (147666)
Normen zijn uit 2005.
Dit is de norm voor racefietsen:
This European Standard specifies safety and performance requirements for the design, assembly and testing of racing bicycles and sub-assemblies, and lays down guidelines for manufacture's instructions on the use and care of such bicycles. This European Standard applies to racing bicycles intended for high-speed amateur use on public roads
Mountain bikes hebben weer een aparte norm (147666)
Normen zijn uit 2005.
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.
Nu ben ik wel een beetje nieuwgierig:
Waarom een carbonstuur? Een aluminium is even zwaar/licht. Waarom het risico lopen dat het stuur breekt door een materiaal fout? Alu is toch veel voorspelbaarder waar het gaat om breken dan carbon?
Waarom een carbonstuur? Een aluminium is even zwaar/licht. Waarom het risico lopen dat het stuur breekt door een materiaal fout? Alu is toch veel voorspelbaarder waar het gaat om breken dan carbon?
Twitter: @rbruijns