Pagina 3 van 3

Geplaatst: 22 jul 2009 16:32
door havana
Ik moet het hier toch even opnemen voor De Telegraaf (al ben ik geen fan van die krant).

De Telegraaf is de krant in Nederland die het MINST moet rectificeren. Op nummer 1 staat al sinds jaar en dag het AD.

Geplaatst: 22 jul 2009 16:47
door pfff
In de wielerreveu van juli staat bij het artikel van Cor Vos wel een serie foto's van een afbrekend stuur waarbij Vincente Reynes het asfalt van heeel dichtbij inspecteert. Dat ziet er niet fijn uit, Voigt's klap ook niet, maar dat had een andere oorzaak.

Geplaatst: 22 jul 2009 18:37
door trudie
GastheerG schreef:
rob74 schreef:Was zeker een Renault?
Is mij ook wel eens overkomen. Je schrikt je rot!


Nee Peugeot. Maar ik schrok me echt het lazerus!
Plus je schaamt je helemaal dood. Kom je door rood dus iedereen toeteren en wijzen met vingers op voorhoofden en in de lucht.


Welke kleur had de auto? Lijkt me toch ook belangrijk om te weten.

Geplaatst: 22 jul 2009 23:34
door john1968
deze merk namen zijn afkortingen en voorspellen niet veel goeds

peugeot probeer eens uw geluk en ondervind trammelant
renault roest en narigheid achtervolgen u lange tijd

Geplaatst: 23 jul 2009 00:48
door nespresso
Tsja, zo heeft een maat van mij al 4 Koga frames versleten door framebreuk (maar allemaal wel onder garantie vervangen): KOGA Kan Onverwachts Gewoon Afbreken...

Geplaatst: 24 jul 2009 01:24
door dirber
Men mag blij zijn hij met een FSA stuur rijdt.
In blad RoadBike staat een test van stuur en stuurpen sets waarbij FSA (K force compact carbon met OS99) als enige de test (EN 14781) heeft doorstaan. (Uberragend)
Andere kanditen zijn 3T en Ritchey en Syntace welke allen "keine wertung" krijgen.

Geplaatst: 24 jul 2009 01:39
door amclassic-fan
En daarmee geven ze meteen aan dat de test niet serieus te nemen valt, hele volkstammen rijden op die sturen zonder dat ze afbreken. Typisch Duitse testen.

Geplaatst: 25 jul 2009 18:20
door tomtom
Da's wel een erg makkelijke conclusie. Wellicht is de test (te) zwaar......ik weet het niet. Als je 10x een snelweg oversteekt zonder aangereden te worden betekend nog niet dat dat een veilige actie is! Dat een stuur niet breekt wil niet zeggen dat het een veilig stuur is!

Geplaatst: 25 jul 2009 22:46
door scepticus
Maar als een stuur in een veel te zware test wel breekt wil dat nog niet zeggen dat het niet veilig is :p

Geplaatst: 26 jul 2009 01:01
door amclassic-fan
tomtom schreef:Da's wel een erg makkelijke conclusie. Wellicht is de test (te) zwaar......ik weet het niet. Als je 10x een snelweg oversteekt zonder aangereden te worden betekend nog niet dat dat een veilige actie is! Dat een stuur niet breekt wil niet zeggen dat het een veilig stuur is!


Of je steekt 100 keer bij een verkeerslicht over en er gebeurd nog steeds niet, misschien is het dan wel gewoon veilig. Punt is alleen dat het geen interessante resultaten zijn als er geen enkel stuur in de test breekt...

Geplaatst: 26 jul 2009 15:23
door dirber
Er is getest volgen de norm EN 14781.
Dit is de norm voor racefietsen:
This European Standard specifies safety and performance requirements for the design, assembly and testing of racing bicycles and sub-assemblies, and lays down guidelines for manufacture's instructions on the use and care of such bicycles. This European Standard applies to racing bicycles intended for high-speed amateur use on public roads

Mountain bikes hebben weer een aparte norm (147666)
Normen zijn uit 2005.

Geplaatst: 28 jul 2009 22:07
door rbr
Nu ben ik wel een beetje nieuwgierig:

Waarom een carbonstuur? Een aluminium is even zwaar/licht. Waarom het risico lopen dat het stuur breekt door een materiaal fout? Alu is toch veel voorspelbaarder waar het gaat om breken dan carbon?