Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Nieuwe Giro helm?

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 13 jul 2009 15:59

Tip is koop een andere soort helm. Atmos of selev wellicht?
Alstublaft.

tourist
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:26

tourist 13 jul 2009 16:22

In het kader van de veiligheid zou ik zeker niet zelf aan een helm gaan knutselen...
Had hetzelfde probleem met de Ionos; maat M te klein en maat L een potdeksel. Uiteindelijk is het de Selev XP geworden. Deze helm is ook licht, goede koeling en zit mij als gegoten.

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 13 jul 2009 17:08

ik wil en zal die Ionos hebben haha!!!
dus ik pas eerst nog eens en meet mijn binnenhelm atmos maat s en vergelijk deze met de Ionos maat s en als dat ruim binnen de cm ligt ga ik aan de slag!

Heb mijn atmos maat S miniscuul bijgevijld destijds en dat zit als gegoten...

Andere merken spreken me niet zo aan, en uiterlijk is bij mij heel belangrijk, een grote helm op mijn hoofd of een helm die ik niet mooi vind doe ik gewoonweg niet op...
Daarnaast denk ik dat als je met beleid eea bijvijlt de sterkte van de helm niet zo achteruit gaat...
Hoopte eigenlijk op ervaringen van mensen die dit ook hebben gedaan, maar alleszins bedankt voor de reacties tot nog toe!!!

lars94
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 aug 2008 20:14

lars94 13 jul 2009 19:48

janom schreef:ik wil en zal die Ionos hebben haha!!!
dus ik pas eerst nog eens en meet mijn binnenhelm atmos maat s en vergelijk deze met de Ionos maat s en als dat ruim binnen de cm ligt ga ik aan de slag!

Heb mijn atmos maat S miniscuul bijgevijld destijds en dat zit als gegoten...

Andere merken spreken me niet zo aan, en uiterlijk is bij mij heel belangrijk, een grote helm op mijn hoofd of een helm die ik niet mooi vind doe ik gewoonweg niet op...
Daarnaast denk ik dat als je met beleid eea bijvijlt de sterkte van de helm niet zo achteruit gaat...
Hoopte eigenlijk op ervaringen van mensen die dit ook hebben gedaan, maar alleszins bedankt voor de reacties tot nog toe!!!
Ik denk niet dat het verstandig om te gaan vijlen in je helm, het is ook zonde omdat de helm al zo duur is, en ik neem aan dat de kwaliteit van je helm achteruit holt.

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 13 jul 2009 20:08

janom schreef:ik wil en zal die Ionos hebben haha!!!
dus ik pas eerst nog eens en meet mijn binnenhelm atmos maat s en vergelijk deze met de Ionos maat s en als dat ruim binnen de cm ligt ga ik aan de slag!

Heb mijn atmos maat S miniscuul bijgevijld destijds en dat zit als gegoten...

Andere merken spreken me niet zo aan, en uiterlijk is bij mij heel belangrijk, een grote helm op mijn hoofd of een helm die ik niet mooi vind doe ik gewoonweg niet op...
Daarnaast denk ik dat als je met beleid eea bijvijlt de sterkte van de helm niet zo achteruit gaat...
Hoopte eigenlijk op ervaringen van mensen die dit ook hebben gedaan, maar alleszins bedankt voor de reacties tot nog toe!!!


Enkele weken gelden heeft mijn helm mijn leven gered.
Pruts er niet aan! Zou zonde zijn als je iets gebeurd en je helm laat het afweten, (als er wat af kon dan deed de fabrikant dat wel) alleen omdat je het niet vindt staan.
I Am SpeCiAliZed

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 13 jul 2009 20:20

janom schreef:Heb mijn atmos maat S miniscuul bijgevijld destijds en dat zit als gegoten...


Zit je helm te strak ga je er een beetje bij vijlen.
Wat wil je nou?:p

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 13 jul 2009 21:11

Mooi om te zien dat als de helm licht moet zijn, dat hij dan niet van die flinke ventilatiegaten kan hebben. Waarschijnlijk paradoxaal voor de meesten.

janom
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 30 okt 2004 20:53

janom 13 jul 2009 22:24

iets van de rand afvijlen is m.i. nog heel iets anders dan er hele stukken afsnijden...
Ik schrijf ook dat ik eea met beleid wil doen...

en tja.....als ik met een grote helm moet gaan rijden (wat bij mij helaas al heel snel het geval is, dat zo'n ding belachelijk groot eruit ziet op mijn hoofd) dan doe ik em gewoon niet op!!! Dan maar een beetje vijlen hier en daar (mits met mate)

Plaats reactie