Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Toerfietsers...

rammo
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 18 mar 2008 20:47

rammo 15 jul 2009 09:48

Ik vindt het erg slecht van 1 vandaag dat ze de wielrenners zo slecht afschilderen. Er wordt alleen maar gezegd hoe slecht het peleton is en dat stukje dat de recreant fietser ook gevaarlijk is wordt zo afgeschilderd alsof het ronduit onzin is.

Als ik een willekeurig rondje maak (omgeving arnhem/nijmegen) dan maakt het niet uit hoe of waar ik fiets ik heb altijd recreanten voor me fietsen die net doen alsof ze me niet horen. Tegen de tijd dat ik naast ze fiets en mijn longen leeg zijn van het roepen kijken ze opeens verbaast om en krijg ik 9 van de 10 keer nog iets in de trend van '' kun je niet bellen'' of ''je denk zeker dat het fietspad alleen voor jou is'' naar mijn hoofd geworpen. Nou ik vindt het ondertussen niet meer gek dat ik even wat asocialer doe en er maar snel lang op ga.

En dan het idee om wielrenners maar op de openbare weg te laten fietsen. Het is toch niet voor niets een FIETSpad dan wil ik daar ook gewoon fietsen. Dit bewijst maar weer hoe geweldig het is dat we in Nederland wonen. Dat er zelfs over het type fiets waar je op rijdt regels zijn.

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 15 jul 2009 23:21

kunnen ze lullen wat ze willen die "niet fietsers" of ander volk. Aso gedrag blijkt maar weer
hier in NL. Vandaag tijdens mijn avond ronde, wilde zo'n gore klootzak mij letterlijk dood
rijden!! Een zilvergrijze Mercedes bus net buiten Brunssum. Die lul kom ik nog wel eens tegen.
Men moet in de media niet kankeren over wielrenners, maar over de mentaliteit van de nederlander
algemeen, want die is klote. Vorig jaar reed er iemand niet ver van dezelfde plek, mij het ziekenhuis in met zware kneuzingen. Ook opzettelijk de voorang genomen!

Ik heb mijn hals vol van al die toestanden de laatste jaren kan ik je zeggen.

zweef
Forum-lid
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
Locatie: Swoll

zweef 15 jul 2009 23:37

[quote="Waterman"]Vandaag tijdens mijn avond ronde, wilde zo'n gore klootzak mij letterlijk dood rijden!! Een zilvergrijze Mercedes bus net buiten Brunssum. [/quote]

Opzettelijk?

Moet toch niet gekker worden...
You should see me go downhill...

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 15 jul 2009 23:52

De laatste tijd ben ik het anders gaan doen.
Ofwel eendachtig aan het spreekwoord:
Met den hoed in den hand komt men door het gansche land.

Als iemand dan wel op tijd opzij gaat of even zijn hond vasthoudt , het paard opzij zet of gewoon voorrang geeft waar dat helemaal niet hoeft.
Dan bedank ik ze met vriendelijk handopsteken na het passeren.
Het kost geen moeite en je krijgt er zelf ook een beter humeur van.
Zij is ook tegen

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 16 jul 2009 01:39

[quote="Zweef"][quote="Waterman"]Vandaag tijdens mijn avond ronde, wilde zo'n gore klootzak mij letterlijk dood rijden!! Een zilvergrijze Mercedes bus net buiten Brunssum. [/quote]

Opzettelijk?

Moet toch niet gekker worden...

[/quote]

die zag mij de weg naar de overkant willen oversteken, en begint hard weg te rijden
van overkant de weg op, recht op mij af. Ik heb krachtig aan moeten zetten om weg te komen
anders had ie mij volledig eronder gereden. Ik kan morgen pas aangifte doen. heb helaas met
zijn snelheid niet het kenteken kunnen lezen, had nog gevloekt en nageroepen naar die lul. bah

Gebruikersavatar
jay
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:27

Gebruikersavatar jay 16 jul 2009 09:34

[quote="simen"]De laatste tijd ben ik het anders gaan doen.
Ofwel eendachtig aan het spreekwoord:
Met den hoed in den hand komt men door het gansche land.

Als iemand dan wel op tijd opzij gaat of even zijn hond vasthoudt , het paard opzij zet of gewoon voorrang geeft waar dat helemaal niet hoeft.
Dan bedank ik ze met vriendelijk handopsteken na het passeren.
Het kost geen moeite en je krijgt er zelf ook een beter humeur van.
[/quote]

Zo doe ik het ook inderdaad, ongeacht of ik nou voorrang had/heb of niet. Er komt vaak een vriendelijk gebaar terug van de andere weg gebruiker.
On the road S-Works Powered
Off the road (Niet meer)
Http://pina-power.pinkbike.com

stefan35
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 nov 2006 11:40

stefan35 16 jul 2009 17:39

Wielrenners asociaal? ik zou graag nog een paar andere soorten fietsers nomineren voor meest asociaal:

-Moeders die fietsen met hun kinderen en denken dat het veiliger is dat ze naast hun kind gaan fietsen, ipv er achter
-oudjes die naast elkaar fietsen, maar dan de ene ander rechterkant van de weg en dan de andere dan uiterst links.
-Schoolkinderen die met zn drieen over de breedte van de weg rijden en je uitschelden als ik er lang wil.
-Marokkanen met okseltasjes die denken dat amsterdam oost een bananenrepubliek is en fietsbellen volledig negeren en denken dat ook verkeers regels op hun niet van toepassing zijn.
-Fietsende echtparen met identieke fietsen die ook weer naast elkaar rijden en met me in discussie gaan als ik zeg dat dit niet de manier is waarop ze het ooit op school hadden geleerd.

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 442
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 17 jul 2009 00:16

Hey Waterman.
Deze week reed er nog een op dezelfde weg als een gek van de parkeerplaats de weg op, helemaal naar links. Een tegemoetkomende fietser moet de berm in en schreeuwt. Die joker stopt ook nog een heeft een grote bek tegen die fietser. Toen ben ik er maar eens bij gaan staan. Meestal is het voor een fietser een nadeel wanneer je groot en zwaar bent, maar nu was het een voordeel. :D


dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 17 jul 2009 11:32

[quote="stefan35"]Wielrenners asociaal? ik zou graag nog een paar andere soorten fietsers nomineren voor meest asociaal:

-Moeders die fietsen met hun kinderen en denken dat het veiliger is dat ze naast hun kind gaan fietsen, ipv er achter
-oudjes die naast elkaar fietsen, maar dan de ene ander rechterkant van de weg en dan de andere dan uiterst links.
-Schoolkinderen die met zn drieen over de breedte van de weg rijden en je uitschelden als ik er lang wil.
-Marokkanen met okseltasjes die denken dat amsterdam oost een bananenrepubliek is en fietsbellen volledig negeren en denken dat ook verkeers regels op hun niet van toepassing zijn.
-Fietsende echtparen met identieke fietsen die ook weer naast elkaar rijden en met me in discussie gaan als ik zeg dat dit niet de manier is waarop ze het ooit op school hadden geleerd.[/quote]

Je vergeet nog negers die in het donker fietsen zonder licht: onaanvaardbaar gewoon!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 17 jul 2009 11:46

[quote="stefan35"]Wielrenners asociaal? ik zou graag nog een paar andere soorten fietsers nomineren voor meest asociaal:

1. Moeders die fietsen met hun kinderen en denken dat het veiliger is dat ze naast hun kind gaan fietsen, ipv er achter
2. oudjes die naast elkaar fietsen, maar dan de ene ander rechterkant van de weg en dan de andere dan uiterst links.
3. Schoolkinderen die met zn drieen over de breedte van de weg rijden en je uitschelden als ik er lang wil.
4. Marokkanen met okseltasjes die denken dat amsterdam oost een bananenrepubliek is en fietsbellen volledig negeren en denken dat ook verkeers regels op hun niet van toepassing zijn.
5. Fietsende echtparen met identieke fietsen die ook weer naast elkaar rijden en met me in discussie gaan als ik zeg dat dit niet de manier is waarop ze het ooit op school hadden geleerd.[/quote]

1. rechts inhalen
2. tussendoor rijden
3. terugschelden, evt. boekentas afpakken en in de sloot smijten
4. A'dam Oost ís een bananenrepubliek, leer ermee leven
5. mensen met identieke fietsen zijn meestal heel lang naar school geweest, en hebben daar zoveel geleerd dat ze intussen veel zijn vergeten. Niet mee discussiëren, zij hebben meer tijd dan jij.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 17 jul 2009 13:46

Nu weet ik gelijk hoe jij je hobby's bekostigd! ;) Geen gekke kijk op de zaak!
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Plaats reactie