Een nieuwe fiets, das lastig!
Ace1978,
Die cervelo R3 is wel vet maar ik vind hem steriel. Een fiets met passie is het niet echt. Heb je bij plieger de FP3 van Pinarello links naast de deur zien staan? Die is vet en als je genoegen neemt met ultegra sl heb je hem voor 2300 pop!
Op de site van specialized kun je veel lezen over de keuze Roubaix of Tarmac, kijk maar eens op pagina 26-68. Daar concludeerde ik uit:
Roubaix = meer voor touren
Tarmac = meer voor hakken
Ben geen held, weeg 97 kg en ben dus een tourder. suc6, eventuele vragen zie ik wel verschijnen op dit topic!
Die cervelo R3 is wel vet maar ik vind hem steriel. Een fiets met passie is het niet echt. Heb je bij plieger de FP3 van Pinarello links naast de deur zien staan? Die is vet en als je genoegen neemt met ultegra sl heb je hem voor 2300 pop!
Op de site van specialized kun je veel lezen over de keuze Roubaix of Tarmac, kijk maar eens op pagina 26-68. Daar concludeerde ik uit:
Roubaix = meer voor touren
Tarmac = meer voor hakken
Ben geen held, weeg 97 kg en ben dus een tourder. suc6, eventuele vragen zie ik wel verschijnen op dit topic!
Camerig is prachtig!
Ik vind Cervelo wel een merk met passie. Mijn smaak is dan ook vrij breed, heb veel passie voor Pinarello maar er is meer. De FP3 is mooi en zoals hij bij Plieger bij binnenkomst staat ziet ie er inderdaad erg goed uit! Ik vraag me alleen af hoever ik vooruit ga met een FP3 tov mijn Galileo. OVerigens zou ik op een volgende Italiaanse fiets Campagnolo doen. Heb nu uit praktisch oogpunt Shimano op de Pina, maar ik begin er toch steeds meer moeite mee te krijgen
Gebaseerd op jullie advies, de bovengrens van 2000 euro voor het frame heb ik een shortlist gemaakt. Als er een vraagteken achter staat betekent dit omdat ik niet zeker weet of het frame onder de 2000 euro valt. Kon niet overal prijzen van vinden.
Verkrijgbaar bij mijn FM omdat hij er dealer van is:
- Cannondale Six
- Cannondale Super Six (?)
- Pinarello FP3
- Cervelo RS
- Specialized Tarmac Pro SL
- Specialized Roubaix Pro SL
Is die Cervelo RS er alleen in dat grijs/zwart? Zo ja, dan valt die gelijk af.
Andere merken die wellicht via fm of zelf kan kopen en dan af kan laten monteren door FML
- Red Bull Carbon SL
- Red Bull Carbon X-Lite (?)
- Canyon Ultimate CF SLX
- Stevens SLC Team
- Stevens SCF SL
- Willier Izoard
De grijze matte kleur van de Canyon vind ik op de foto vrij suf. Is deze er ook in de team kleuren? Wit vind ik namelijk prachtig. Zie 'm op de site van Canyon alleen in wit.
Iemand enig idee of de Red Bull Carbon X-Lite en de Cannondale Super Six frames binnen het bepaalde budget van 2000 euro vallen?
Ik vind Look ook mooie frames maken, maar heb verder geen idee over prijzen
en kwaliteit...?
Van Peerke kreeg ik de tip Moozes. Ziet er prachtig uit! Kan eventueel ook nog in het tweede lijstje....
Gebaseerd op jullie advies, de bovengrens van 2000 euro voor het frame heb ik een shortlist gemaakt. Als er een vraagteken achter staat betekent dit omdat ik niet zeker weet of het frame onder de 2000 euro valt. Kon niet overal prijzen van vinden.
- Cannondale Six
- Pinarello FP3
- Cervelo RS
Andere merken die wellicht via fm of zelf kan kopen en dan af kan laten monteren door FML
- Red Bull Carbon SL
- Canyon Ultimate CF SLX
- Stevens SLC Team
- Stevens SCF SL
- Willier Izoard
De grijze matte kleur van de Canyon vind ik op de foto vrij suf. Is deze er ook in de team kleuren? Wit vind ik namelijk prachtig. Zie 'm op de site van Canyon alleen in wit.
Iemand enig idee of de Red Bull Carbon X-Lite en de Cannondale Super Six frames binnen het bepaalde budget van 2000 euro vallen?
en kwaliteit...?
Van Peerke kreeg ik de tip Moozes. Ziet er prachtig uit! Kan eventueel ook nog in het tweede lijstje....
Ik heb twee jaar geleden een cannondale gekocht. Toen dacht ik ook. Eerst een frame en daarna de rest.
Uiteindelijk een afgemonteerde Cannondale gekocht, omdat de frame prijs los zo hoog was dat het niet meer redelijk was om em daarna los op te bouwen. (NB wel eerst voor een cannondale gekozen).
Ik neem aan dat je met je afmontage budget samen een goede Super Six moet kunnen kopen.
Maar goed, voor dat geld kun je bijna geen slechte fiets kopen.
Uiteindelijk een afgemonteerde Cannondale gekocht, omdat de frame prijs los zo hoog was dat het niet meer redelijk was om em daarna los op te bouwen. (NB wel eerst voor een cannondale gekozen).
Ik neem aan dat je met je afmontage budget samen een goede Super Six moet kunnen kopen.
Maar goed, voor dat geld kun je bijna geen slechte fiets kopen.
Big... yeah, big bada boom.
Hoi Ace1978,
Smaken verschillen en gelukkig maar want anders hadden we allemaal hetzefde barrel. Even voor de duidelijkheid, die Cevelo is ontzettend vet hoor! Wat een heftig ding maar het een beetje de discussie die je onder motorrijders aantreft tussen een Honda of een Ducati. Daar kom je ook niet uit en het is ook een beetje in de kantlijn. Als jij de Cervelo stoer vindt dan heb je daar een wereldfiets aan.
Wat ik zou doen is op een doordeweekse dag met Gerrit een bakkie gaan doen en hem de vragen voorleggen. Wat eerlijk is eerlijk op een forum lult iedereen toch maar vanuit horen zeggen en zijn eigen smaakje. Ik ben echt niet deskundig genoeg om een dergelijke shortlist te beoordelen, Plieger is dat wel.
Probeer nu eens voor je naar hem toegaat je motieven scherp te krijgen. Wat wilt je:
- meer comfort?
- stijver frame?
- betere groepen?
- mooiere fiets?
Dan ga je echt wel slagen!
Ennuh: op een Pina hoort Campa! Ik vind die blauwe pina erg vet, en zou hem met Chorus nemen. Gerrit gaf aan dat ik dan voor 3000,- rond ben. Echter het frame van de Specialized is maar €1600,-. Dat blank aluminium ultegrasetje van 2007 staat volgens mij wel goed op een zwart frame.
houd ons op de hogte en als je foto's hebt danzie ik die graag
Smaken verschillen en gelukkig maar want anders hadden we allemaal hetzefde barrel. Even voor de duidelijkheid, die Cevelo is ontzettend vet hoor! Wat een heftig ding maar het een beetje de discussie die je onder motorrijders aantreft tussen een Honda of een Ducati. Daar kom je ook niet uit en het is ook een beetje in de kantlijn. Als jij de Cervelo stoer vindt dan heb je daar een wereldfiets aan.
Wat ik zou doen is op een doordeweekse dag met Gerrit een bakkie gaan doen en hem de vragen voorleggen. Wat eerlijk is eerlijk op een forum lult iedereen toch maar vanuit horen zeggen en zijn eigen smaakje. Ik ben echt niet deskundig genoeg om een dergelijke shortlist te beoordelen, Plieger is dat wel.
Probeer nu eens voor je naar hem toegaat je motieven scherp te krijgen. Wat wilt je:
- meer comfort?
- stijver frame?
- betere groepen?
- mooiere fiets?
Dan ga je echt wel slagen!
Ennuh: op een Pina hoort Campa! Ik vind die blauwe pina erg vet, en zou hem met Chorus nemen. Gerrit gaf aan dat ik dan voor 3000,- rond ben. Echter het frame van de Specialized is maar €1600,-. Dat blank aluminium ultegrasetje van 2007 staat volgens mij wel goed op een zwart frame.
houd ons op de hogte en als je foto's hebt danzie ik die graag
Camerig is prachtig!
Ace1978 schreef:Ik vind Cervelo wel een merk met passie. Mijn smaak is dan ook vrij breed, heb veel passie voor Pinarello maar er is meer. De FP3 is mooi en zoals hij bij Plieger bij binnenkomst staat ziet ie er inderdaad erg goed uit! Ik vraag me alleen af hoever ik vooruit ga met een FP3 tov mijn Galileo. OVerigens zou ik op een volgende Italiaanse fiets Campagnolo doen. Heb nu uit praktisch oogpunt Shimano op de Pina, maar ik begin er toch steeds meer moeite mee te krijgen
- Cannondale Six
- Pinarello FP3
- Cervelo RS
- Red Bull Carbon SL
- Canyon Ultimate CF SLX
- Stevens SLC Team
- Stevens SCF SL
- Willier Izoard
en kwaliteit...?
Zeker een mooi lijstje en geen straf om uit te kiezen, maar als je een Tarmac en Roubaix naast elkaar zet en eerder ook de RS en R3 hebt vergeleken, dan heb je volgens mij een stap overgeslagen. Een goed passend frame lijkt me minstens zo belangrijk en als een Roubaix je past, kun je de Tarmac vergeten. Zo zijn er ook forse verschillen tussen de merken. Ik denk dat als je je maten duidelijk hebt, je je keuze makkelijker maakt, omdat je al eea kunt schrappen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ace1978 schreef: Ik vraag me alleen af hoever ik vooruit ga met een FP3 tov mijn Galileo.
Heel veel!!!
De mal is VERGELIJKBAAR (dus niet hetzelfde zoals sommigen beweren) met die van de Prince. Op detailniveau is er e.e.a. anders. Verder is het iets zwaarder, goedkoper carbon. De geometrie is exact gelijk aan zijn dure broer.
Dit frame is niet te vergelijken met de alu Galileo (heb hem zelf ook gehad) wat erg zwaar is en veel luier is.
Binnen de Pinarello-range is dit denk ik de beste value4money keuze.
Overigens vind ik het persoonlijk wel jammer dat hij alleen als complete fiets wordt aangeboden.
Less is bore
@Gijs: ik moet morgenmiddag toevallig even naar Gerrit voor nieuwe schoenen en om mijn zwager en neefje wat te begeleiden in hun zoektocht naar een racefiets. Zal dan gelijk eens even een praatje met hem aanknopen over mijn zoektocht. Hij heeft trouwens over 1,5 week ofzo weer testfietsen. Wel leuk om eens een dag te touren op een Pinarello Prince! Niet te betalen, maar ik wil het best eens gevoeld hebben hoe Valverde erbij fietst. Wat ik vooral wil? Een mooiere, stijvere en lichtere fiets. Ik houd jullie zeker op de hoogte en als het eenmaal zover is (wat nog best even kan duren), volgen de foto's uiteraard.
@Ilko: dank je! Het lijstje is puur gebaseerd op wat ik mooi vind en waar ik goede dingen over lees. Heb met geen van alle frames enige ervaring, behalve met een R3. Deze past me perfect, maar is denk ik toch net even wat boven budget.
@Daniel: ik vind het FP3 frame iig erg mooi. Zal dit frame dus ook zeker serieus overwegen. Bij Plieger is elke fiets als los frame te verkrijgen, ook wanneer deze fiets af fabriek slechts als complete fiets aangeboden wordt. Hoe zit dat trouwens met de FP4 t/m FP7 frames? Lichter carbon neem ik aan? Andere verschillen? Wat rijd je nu na je Galileo?
@Ilko: dank je! Het lijstje is puur gebaseerd op wat ik mooi vind en waar ik goede dingen over lees. Heb met geen van alle frames enige ervaring, behalve met een R3. Deze past me perfect, maar is denk ik toch net even wat boven budget.
@Daniel: ik vind het FP3 frame iig erg mooi. Zal dit frame dus ook zeker serieus overwegen. Bij Plieger is elke fiets als los frame te verkrijgen, ook wanneer deze fiets af fabriek slechts als complete fiets aangeboden wordt. Hoe zit dat trouwens met de FP4 t/m FP7 frames? Lichter carbon neem ik aan? Andere verschillen? Wat rijd je nu na je Galileo?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Test
Less is bore
-
- Forum-lid
ericpeters schreef:Misschien moet je eerst kijken tot welke groep je je aangetrokken voelt:
Emotie en traditie.. Colnago, Pinarello, De Rosa, (Je betaald hier wat meer voor de looks en de naam maar ze zijn toch heel goed) De Nieuwe Merckx is inderdaad prachtig en iets goedkoper en dat geld ook voor de nieuwe Colnago
Hitech: Cervélo, Specialized, Trek, Giant, Cannondale mischien nog Isaac en dergelijke (Het valt mij op dat de 2010 SPecialize, Trek en Cannondale erg veel op de R3 beginnen te lijken)
Duitse testfietsen: Storck, Red Bull, Canyon etc. etc.
Hou er ook rekening mee dat al deze fietsen erg goed zijn en dat alles wat je minder aan het frame uit kan geven je meer uit kan geven aan bijvoorbeeld wielen en daar is wel heel veel te winnen.
Je kunt de volgende merken nog toevoegen (carbon); Kuota en Kestrel!
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Ik kon even niet meer posten in dit topic (waarom is me niet duidelijk), maar door wat woordjes test werkt het weer!
De laatste maanden heb ik me zo'n beetje met elk type fiets bezig gehouden. Wil ik een wederom een Italiaanse fiets, bv een FP3? Mooi design, stijf frame, maar met een degelijke afmontage flink prijzig... Wil ik een strakke Duitse fiets als een Red Bull of Canyon met een geweldige afmontage voor relatief minder geld? Of geef ik goed geld uit en ga ik voor een Cervelo R3 met dito afmontage? Uiteindelijk is het nog iets anders gelopen...
Doordat mijn FM me een goede deal voorschotelde, ik goed geld terug kreeg voor mijn Pina Galileo en ik op slag verliefd was toen ik er wederom mee in mijn handen stond is het een Pinarello Prince geworden, afgemonteerd met 11sp Chorus. Ik moet nog even een weekje wachten en dat valt niet mee...
De laatste maanden heb ik me zo'n beetje met elk type fiets bezig gehouden. Wil ik een wederom een Italiaanse fiets, bv een FP3? Mooi design, stijf frame, maar met een degelijke afmontage flink prijzig... Wil ik een strakke Duitse fiets als een Red Bull of Canyon met een geweldige afmontage voor relatief minder geld? Of geef ik goed geld uit en ga ik voor een Cervelo R3 met dito afmontage? Uiteindelijk is het nog iets anders gelopen...
Doordat mijn FM me een goede deal voorschotelde, ik goed geld terug kreeg voor mijn Pina Galileo en ik op slag verliefd was toen ik er wederom mee in mijn handen stond is het een Pinarello Prince geworden, afgemonteerd met 11sp Chorus. Ik moet nog even een weekje wachten en dat valt niet mee...
-
- Forum-lid
Ace1978 schreef:Heb nu uit praktisch oogpunt Shimano op de Pina, maar ik begin er toch steeds meer moeite mee te krijgen
en kwaliteit...?
Hallo Ace,
Grappig, kom zelf ook uit de buurt van Plieger
De kwaliteit van Look is gewoon erg goed, comfortabele fietsen. Prijzen moet je vragen aan Gerrit!
Moozes is ook erg fraai, net als Moots titanium.
Mbt. ShimaNO, eens ga je beseffen dat je met het mooiste wilt rijden! Campagnolo
MtB
It's nice to be important, but it is more important to be nice.