goh, ik werd niet echt blij van de sites die ik kreeg als ik ghost en bicycle in google intikte...
Ik hoop dat de fiets zelf beter is, de afmontage ziet er in ieder geval wel goed uit. Ik zou zelf voor de Sensa met 105 gaan. Puur omdat ik het een beetje verdacht vind om Ultegra op een fiets van die prijs te vinden. Misschien is mijn wantrouwen totaal ongegrond maar het is dan ook alleen maar wat ik persoonlijk zou kiezen.
Beginner zoekt advies.
Beste 7-heuvelkoning,
Ben je al geslaagd? Zo nee dan heb ik een tip voor je. Een vriend van mij heeft een TREK 1.5 gekocht met Shimano Tiagra. Een prima fiets waar je jaren lol van hebt. Mijn broer rijdt met tiagra en dat is een kerel van 100 kg spieren met enorm veel power in de poten.
Ik zou in ieder geval een merk kiezen waar een wat grotere fabrikant achterstaat ivm de garantie en KOOP IN HEMELSNAAM NIET VAN INTERNET MAAR BIJ EEN FIETSENMAKER!
Als je eenmaal afgestudeerd bent en werkt kun je altijd nog iets moois gaan uitzoeken.
Enne: als je de 7 heuvelen wel klaar mee bent dan wil je vast wel een keer de bergen in. Neem dan een trippeltje mee, tenzij je een natuurtalent bent....
Ben je al geslaagd? Zo nee dan heb ik een tip voor je. Een vriend van mij heeft een TREK 1.5 gekocht met Shimano Tiagra. Een prima fiets waar je jaren lol van hebt. Mijn broer rijdt met tiagra en dat is een kerel van 100 kg spieren met enorm veel power in de poten.
Ik zou in ieder geval een merk kiezen waar een wat grotere fabrikant achterstaat ivm de garantie en KOOP IN HEMELSNAAM NIET VAN INTERNET MAAR BIJ EEN FIETSENMAKER!
Als je eenmaal afgestudeerd bent en werkt kun je altijd nog iets moois gaan uitzoeken.
Enne: als je de 7 heuvelen wel klaar mee bent dan wil je vast wel een keer de bergen in. Neem dan een trippeltje mee, tenzij je een natuurtalent bent....
Camerig is prachtig!
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Sora is inderdaad niet de laagste groep, maar wat daar onder zit (2200) is echt voor de beginner die niet weet of hij/zij fietsen wel leuk vindt, of iemand ie het leuk vindt een paar keer per jaar met een racefiets een rondje te rijden.
Ik ken mensen die gewoon tevreden zijn over hun Sora of Tiagra groep en hun fiets daadwerkelijk intensief gebruiken. 105 is een prima groep en ik zou het geld voor de Ultegra groep gewoon in je zak houden. Er blijft altijd wel wat te wensen over.
Ik ken mensen die gewoon tevreden zijn over hun Sora of Tiagra groep en hun fiets daadwerkelijk intensief gebruiken. 105 is een prima groep en ik zou het geld voor de Ultegra groep gewoon in je zak houden. Er blijft altijd wel wat te wensen over.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
-
- Forum-lid
Ik zou voor Sensa gaan! Heb er ook 1 en bevalt perfect.
Heb zelf geen ervaring met Tiagra, maar de laatste Tiagra serie schijnt heel goed te functioneren.
Zeker voor een beginner...
Succes ermee!
Heb zelf geen ervaring met Tiagra, maar de laatste Tiagra serie schijnt heel goed te functioneren.
Zeker voor een beginner...
Succes ermee!
Ik zag vandaag een Jan Janssen staan met Tiagra en die groep is nu bijna hetzelde als 105 van 2007. Ik zou zeker geen ultega kopen als je budget beperkt is.
Over het verschil tussen 105 en ultegra: er zijn volgens mijn FM twee belangrijke verschillen:
- 105 is iets zwaarder dan ultegra
- ultegra dicht beter af dan105
Dus als je het hele jaar door fietst is het volgens mijn FM (en die heeft een naam hog te houden) die 150 pop wel waard.
VEel succes met de aankoop: mail je even een foto op dit forum?
mvg
Gijs
Over het verschil tussen 105 en ultegra: er zijn volgens mijn FM twee belangrijke verschillen:
- 105 is iets zwaarder dan ultegra
- ultegra dicht beter af dan105
Dus als je het hele jaar door fietst is het volgens mijn FM (en die heeft een naam hog te houden) die 150 pop wel waard.
VEel succes met de aankoop: mail je even een foto op dit forum?
mvg
Gijs
Camerig is prachtig!
Nee, echt dozenschuivers zijn Salden en Vos, van dat soort zaken dus. Valt nog mee, je wordt er opgemeten, maar er doen verhalen dat er verkeerde maten worden verkocht. Dit is meestal bij kleinere fm´s niet zo, ons kent ons, dat idee.
Verder, je kunt natuurlijk betalen voor een service beurt, maar het is natuurlijk fijner als je snel even binnen kunt vliegen zonder iets te betalen.
Geen gevoelige snaar, het is zomer, je moet NU lekker gaan fietsen, voor je het weet vallen de bladeren van de bomen en worden de dagen weer korter;).
Verder, je kunt natuurlijk betalen voor een service beurt, maar het is natuurlijk fijner als je snel even binnen kunt vliegen zonder iets te betalen.
Geen gevoelige snaar, het is zomer, je moet NU lekker gaan fietsen, voor je het weet vallen de bladeren van de bomen en worden de dagen weer korter;).