Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote RVV 2011 topic

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 28 mar 2011 13:00

MrT schreef:Bij Boonen heb ik het idee dat hij, net als Hushovd, niet meer bij de top sprinters hoort.


Sterker nog, hij noemt zichzelf allang geen sprinter meer. Maar ik wil dat sprintje wel zien hoor, als Hushovd en Tommeke met zn tweeën aankomen. Een miljoen gillende Vlamingen doet toch ook wel wat met je moraal.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 28 mar 2011 13:25

De beste renner wint niet altijd door allerlei invloeden buiten zijn macht.
Gewoon kijken en genieten van, hopelijk, een mooie koers!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 28 mar 2011 13:48

:-)
Als men tante ballen had dan was het mijn nonkel!
Cavendish zat er nu éénmaal niet bij, dus dat is dat.Boonen heeft ook een tijdje stilgestaan he?

En natuurlijk heeft Boonen nog veel fans. Die jongen is gewoon eerlijk, en misschien iets teveel rock en roll voor de gemiddelde wielerliefhebber.
En wat de vergelijking met bevoorbeeld Hushovd betreft, die gaat nog steeds niet op. Boonen is in de klassiekers nog nooit geklopt door Hushovd, en dat zal ook dit jaar niet gebeuren.
Boonen blijft een geweldige klasbak. Antifans zullen elk van zijn prestaties afbreken (het is "maar" Gent-Wevelgem?), maar wie rijdt er momenteel rond met zo'n palmares, en draait ondertussen nog altijd met de drie besten mee in de voorjaarsklassiekers? Het is geen schande dat Cancellara beter is. De koersen moeten nog gereden worden, en er zullen er niet veel beter zijn dan Boonen.
Forza Boonen!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 mar 2011 15:49

Enige reden dat Boonen zoveel antifans heeft zijn die vreselijke smoesjes. Het is nooit zijn eigen schuld als het niet lukt, altijd materiaal, ploegmaten of collega's de schuld in de schoenen schuiven. Vorig jaar moest de hele kopgroep 't ontgelden na P-R, als ie nu gewoon meteen achter Cancellara aan was gegaan en het gaatje even had dicht gereden...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 28 mar 2011 16:28

Als je de sprint van Milaan-San Remo zag...
Als Hushovd, Boonen en Cancellara er om gaan sprinten (wat ik niet verwacht) zet ik mijn geld alsnog op FC.
Laten we hopen dat er niet te veel dronken Belgen langs de route staan.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

degroote
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 jan 2011 02:17

degroote 28 mar 2011 17:57

old&slow schreef:Als je de sprint van Milaan-San Remo zag...
Als Hushovd, Boonen en Cancellara er om gaan sprinten (wat ik niet verwacht) zet ik mijn geld alsnog op FC.
Laten we hopen dat er niet te veel dronken Belgen langs de route staan.


Daar staan overigens elk jaar net zoveel dronken Nederlanders/Fransen/Duitsers... tussen, en vooralsnog heeft dit geen relevante connecties met de race. En San Remo is de Ronde niet, ik denk dat een sprinter op het eind bergop minder over heeft dan FC, maar in een sprint door ervaring en spiermorfologie de betere kan zijn.
"Het is een kwestie van perceptie: Als jij afdaalt terwijl ik klim, vlieg ik die berg op!"

Focus Cayo 3.0 2011

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 28 mar 2011 23:12

Amclassic-fan schreef:Enige reden dat Boonen zoveel antifans heeft zijn die vreselijke smoesjes. Het is nooit zijn eigen schuld als het niet lukt, altijd materiaal, ploegmaten of collega's de schuld in de schoenen schuiven. Vorig jaar moest de hele kopgroep 't ontgelden na P-R, als ie nu gewoon meteen achter Cancellara aan was gegaan en het gaatje even had dicht gereden...


+1 verliezers hebben een excuus, winnaars hebben een plan!

Vind/vond Boonen altijd een symphatieke vent maar die opmerkingen zijn echt sneu, jammer.
No pain no gain, no guts no glory!

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 28 mar 2011 23:16

Mij lijkt die Hollandse animositeit jegens Tom Boonen toch vooral ingegeven door enige frustratie, omdat het al zoveel decennia geleden is dat er nog een Nederlandse renner was die grote internationale successen boekte... (maar ach, da's ook helemaal niet erg: de Belgen zijn tenslotte al geen haar beter, als ze op het WK voetbal om dezelfde reden collectief tegen Oranje supporteren ;) )
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

gio46
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2011 14:57

gio46 28 mar 2011 23:29

Ah mannen we zijn van het belangrijskte aant afwijken , het is niet Belgie -Nederland e, feit is gewoon dat er van verschillende teams een samenwerking moet komen om het team L-T a bloc te zetten en dat het beste in het begin van de koers want vanaf het moment dat de heuveltjes eraan komen is er van enig ploegwerk weinig sprake meer dan is het man tegen man en dan is het kwestie van de sterke op voorhand afgezwakt te hebben, nu is FC alleen mentaal als fysiek zeer sterk, toch zijn de meeste kopmannen ook sterk int koppeke anders zouden ze 2de rangs zijn , al reken ik ook op een sterke outsider als Leukemans , niet voor de overwinning maar wel voor het beeld van de koers.
Go Johnny Go

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mar 2011 23:34

Dario schreef:Mij lijkt die Hollandse animositeit jegens Tom Boonen toch vooral ingegeven door enige frustratie, omdat het al zoveel decennia geleden is dat er nog een Nederlandse renner was die grote internationale successen boekte...


Bij mij niet hoor. Vind het gewoon een enorm onsympathiek persoon. Eerst de steralures en de arrogantie en vervolgens al de smoesjes dat het nooit aan tommetje lag als ie niet won.
Less is bore

eelcoz

eelcoz 28 mar 2011 23:36

Daniel1975 schreef:
Dario schreef:Mij lijkt die Hollandse animositeit jegens Tom Boonen toch vooral ingegeven door enige frustratie, omdat het al zoveel decennia geleden is dat er nog een Nederlandse renner was die grote internationale successen boekte...


Bij mij niet hoor. Vind het gewoon een enorm onsympathiek persoon. Eerst de steralures en de arrogantie en vervolgens al de smoesjes dat het nooit aan tommetje lag als ie niet won.



Die smoesjes ok, maar Boonen heeft zich in de jaren daarvoor toch niet echt arrogant en met sterallures gedragen? Zoals ik al eerder zei, vond 'm altijd erg sympathiek.

Van mij mag hij winnen zondag, Cancellara overigens ook. Ik ben een echte neutrale toeschouwer zondag.:)

mr.chrono
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2010 01:48

mr.chrono 28 mar 2011 23:46

Ik vind het altijd goed om te zien hoe renners met elkaar om gaan voordat ze het podium op moeten, ze staan dan onderling te lachen, feliciteren elkaar en maken een praatje. o.a. Farrar en Boonen lopen niet te mokken dat ze net niet gewonnen hebben, maar kunnen fair genoeg zijn om tevreden te zijn met hun prestatie en gunnen hun collega's (na afloop dan) hun overwinning eigenlijk wel. Daardoor vind ik Boonen wel te pruimen en bv. Cavendish totaal niet.

Plaats reactie