Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

carbon zadelpen muurvast in carbon frame

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 18 jun 2009 19:08

klaas-kippegaas schreef:tja, 1000 mogelijkheden, evenveel meningen.

Tacxpasta of niet, Specialized zet het niet voor niets in de handleiding, ik heb het dus ook niet gebruikt, gelukkig ook niet nodig, piept of kraakt niet en zadelpen blijft prima zitten.

Bij mn Wilier racefiets zit het wel weer op mn zadelpen, enige verstandige advies dat ik kan geven is een momentsleutel gebruiken bij montage van carbondelen.....


Hoe heb je de pen dan nu gemonteerd? Droog? Is dat een combi van carbon zadelpen met carbon frame?

Die momentsleutel is zonder meer een goed advies. En begin met lage aandraaimomenten en kijk vervolgens of het goed houdt. 4 tot 5 Nm voor een (carbon) pen kan al ruim voldoende zijn.
t.a.f.k.a.e.h.

clemminck
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2010 14:15

clemminck 31 mar 2010 14:22

ik ben bij een metaal bewerker geweest, en ze hebben er mijn zadelpen uitgefreesd met een cnc. Het heeft mij 80 euro gekost en een nieuwe zadelpen maar beter dit dan een nieuwe kader :))

colnagoracer8
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mei 2009 21:37

colnagoracer8 31 mar 2010 17:06

Zonde van je zadelpen, maarja beter dan een nieuw frame.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 01 apr 2010 04:09

Hoi,

klaas-kippegaas schreef:zou overigens eerst ff uitzoeken of montagepasta wel is toegestaan bij je frame!

Dit is helemaal niet zo vanzelfsprekend als men hier roept, sommige fabrikanten melden expliciet dat gebruik van montagepasta bij zadelpennen NIET is toegestaan.

De handleiding van mijn Carbon Specialized Epic meld zelfs dat garantie vervalt bij constatering hiervan......


Leren lezen is een van de voorwaarden om te leren.

Wat men bij Spez verstaat onder montagepasta is het klassieke spul, niet de montagepasta speciaal ontwikkeld voor het monteren van carbon op carbon onderdelen.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie