Ronde van Noord Holland 23 april 2011
-
- Forum-lid
Klopt !! je kan ook via de Broerdijk en Twisk naar Medemblik .
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;
- fietser1972
- Forum-lid
[quote="AndreasG"]Even een bericht gekopieerd uit het gastenboek van de website van de ronde van Noord-Holland. Geen idee of dit ook waarheid is ik ben er zelf niet geweest maar wees in ieder geval daar even op je hoede:
"Beste deelnemers van de ronde van Noord-Holland.
Even een belangrijke waarschuwing !!!
Na Aartswoud de groteweg overgestoken gaat u achter de dijk richting Medemblik.
Tussen Aartswoud en Abbekerk zijn wegwerkzaamheden geweest.
Vervolgens is het verwijderde wegdek opgevuld met beton platen en stenen.
In de rijrichting tussen de platen zit een gleuf van
3 cm breed en 15 diep !!!"
[/quote]
Daar was vandaag iemand serieus ten val gekomen. Daarnaast nog veel meer gevallen mensen/ambulances en zo gezien vandaag.
"Beste deelnemers van de ronde van Noord-Holland.
Even een belangrijke waarschuwing !!!
Na Aartswoud de groteweg overgestoken gaat u achter de dijk richting Medemblik.
Tussen Aartswoud en Abbekerk zijn wegwerkzaamheden geweest.
Vervolgens is het verwijderde wegdek opgevuld met beton platen en stenen.
In de rijrichting tussen de platen zit een gleuf van
3 cm breed en 15 diep !!!"
[/quote]
Daar was vandaag iemand serieus ten val gekomen. Daarnaast nog veel meer gevallen mensen/ambulances en zo gezien vandaag.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
Vandaag ook gereden. Ik heb me prima vermaakt! De 110 vanuit Oostzaan was met dit weer echt prima te doen.
Het blijft toch wel link om met zoveel mensen veel over fietspaden te rijden. Af en toe ontstonden er pelotonnetjes van een man 0f 60. Nogal a-relaxed, want er zitten altijd wel een paar drollen in die niks aangeven en de hele tijd aan de remmen zitten. Maar zodra je je eigen tempo kon rijden, was het heerlijk!
Het blijft toch wel link om met zoveel mensen veel over fietspaden te rijden. Af en toe ontstonden er pelotonnetjes van een man 0f 60. Nogal a-relaxed, want er zitten altijd wel een paar drollen in die niks aangeven en de hele tijd aan de remmen zitten. Maar zodra je je eigen tempo kon rijden, was het heerlijk!
- plantagenet
- Forum-lid
Idem. 110 km vanuit Oostzaan gereden, mooie route en nog veel mooier weer. Goede bewegwijzering. Samen met collega's gereden maar van een groep was op een gegeven moment geen sprake meer. Sommigen lager ver voor en anderen juist weer achteraan, maar dat maakte verder ook niet uit.
Ook heel veel mooie fietsen gezien trouwens.
Ook heel veel mooie fietsen gezien trouwens.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
- Forum-lid
Gisteren ook de 110 km gereden.Mooie rit, alleen 1 bordje tussen Heerhugowaard & Rustenburg ontbrak.
-
- Forum-lid
Heerlijke rit, 32.6 gemiddeld op de teller. Wel na Medemblik een idiote automobilist die uit het niets op ons groepje inreed, beetje maf. Waarschijnlijk beetje gefrustreerd door al die fietsers...
Wat late reactie ivm weekendje weg.
Heb de 160km gedaan, iets voor 07u30 gestart in Oostzaan, In begin alleen gereden totdat er zich een groepje vormde. Werd lekker doorgereden, veel kopwerk gedaan, zeker op stuk van Schagen naar Medemblik. Werden ingehaald door ander treintje, daar aangepikt. Dat ging lang goed, maar ergens in de Beemster moest ik lossen, steeds boven de 38 was net te veel. Leer het ook nooit, van die bordjes en eten.
Gelukkig nog aan kunnen klampen bij iemand anders .
Was wel genieten, velden vol bloembollen in bloei, volop zon, leuke sfeer en op bovenste stukje van de tocht na, een mooie omgeving
Rond in 4u48 = 33,2 gemiddeld. Zondag niet eens heel veel spierpijn. Nu het klimmen nog iets beter en dan op naar de Ardechoise.
Heb de 160km gedaan, iets voor 07u30 gestart in Oostzaan, In begin alleen gereden totdat er zich een groepje vormde. Werd lekker doorgereden, veel kopwerk gedaan, zeker op stuk van Schagen naar Medemblik. Werden ingehaald door ander treintje, daar aangepikt. Dat ging lang goed, maar ergens in de Beemster moest ik lossen, steeds boven de 38 was net te veel. Leer het ook nooit, van die bordjes en eten.
Gelukkig nog aan kunnen klampen bij iemand anders .
Was wel genieten, velden vol bloembollen in bloei, volop zon, leuke sfeer en op bovenste stukje van de tocht na, een mooie omgeving
Rond in 4u48 = 33,2 gemiddeld. Zondag niet eens heel veel spierpijn. Nu het klimmen nog iets beter en dan op naar de Ardechoise.
Ook ik heb een mooie tocht gereden. Voor de échte Noord Holland experience stond er veel te weinig wind, maar voor ons locals was dat wel eens een fijne afwisseling .
Gezellige tocht gereden met natuurlijk prachtig weer. Af en toe wat sprintjes, maar veder boven alles gezellig.
Gezellige tocht gereden met natuurlijk prachtig weer. Af en toe wat sprintjes, maar veder boven alles gezellig.
Cervélo & Cannondale
Ik heb de 160 vanuit Oostzaan gereden. Lang niet zo snel als raphael helaas. Behoorlijk winderig richting Medeblik en Andijk. Mooie route gereden. Een minpuntje. De bevoorrading vond ik echt naadje. Vergeleken met AGR, Limburgs Mooiste of de ritten van VacanSoleil was het echt teleurstellend. Na twee uren tegen de wind in getrapt te hebben mocht ik dankbaar een sultana in ontvangst nemen met de tuinslang mijn bidon vullen.
I find your lack of faith disturbing
Samen met mijn vriendin heb ik de 110 vanuit Alkmaar gedaan. Zij had nog nooit langer dan 60km gefietst, maar ze gaat meedoen met D'Huzes, dus wat serieuzere training is noodzaak. Zelf kamp ik met een ontstoken slijmbeurs met daardoor een slechte conditie en moet ik nog wennen aan de nieuwe afstelling van mijn fiets, dus voor mij was het ook een mooie afstand met, door de aanwezigheid van mijn vriendin, niet al te zware belasting.
Qua bevoorrading had ik eigenlijk geen problemen, krentenbollen, een reepachtig geval met chocholade, flesje energydrink en in de Beemster blokjes kaas Wel vond ik 3 op 110km misschien een beetje overdreven, ze lagen ook wat dicht bij elkaar voor mijn gevoel. Ik denk dat voor mijn vriendin 3 precies goed was en het leek erop dat er aan deze rond meer "niet-racers" mee doen dan dat ik normaal gewend ben, dus misschien is dat de achterliggende gedachte.
De route vond ik overigens heel goed aangegeven, een pijl direct voor de bocht die de richting aan gaf en een pijl rechtdoor direct na de bocht, daar kunnen veel rondes nog wat van leren. Ook stond er een duidelijk bord die aangaf wanneer er een splitsing kwam in de route.
Tot 90km, ging het allemaal prima, maar daarna kon mijn vriendin zich nog maar moeilijk op gang trekken en begonnen er wat zitpijntjes op te komen Het hielp ook niet dat de laatste 20km door dodelijk saaie polderweilanden voeren waarbij we de wind, die behoorlij kaanwezig was, vol op de kop hadden. Zelf zat ik ook niet helemaal lekker meer overigens, ik heb al vaker gemerkt als ik met mijn vriendin fiets dat ik dan veel sneller last heb van het zitvlak. De mindere belasting zal op 1 of andere manier toch wel direct effect hebben op de manier waarop ik zit.
Uiteindelijk hebben we rond de 21/22 gemiddeld gereden, wat op zich wel ok was voor "de kleine baas", gezien ze dat ook over 50/60 rijdt.
Qua bevoorrading had ik eigenlijk geen problemen, krentenbollen, een reepachtig geval met chocholade, flesje energydrink en in de Beemster blokjes kaas Wel vond ik 3 op 110km misschien een beetje overdreven, ze lagen ook wat dicht bij elkaar voor mijn gevoel. Ik denk dat voor mijn vriendin 3 precies goed was en het leek erop dat er aan deze rond meer "niet-racers" mee doen dan dat ik normaal gewend ben, dus misschien is dat de achterliggende gedachte.
De route vond ik overigens heel goed aangegeven, een pijl direct voor de bocht die de richting aan gaf en een pijl rechtdoor direct na de bocht, daar kunnen veel rondes nog wat van leren. Ook stond er een duidelijk bord die aangaf wanneer er een splitsing kwam in de route.
Tot 90km, ging het allemaal prima, maar daarna kon mijn vriendin zich nog maar moeilijk op gang trekken en begonnen er wat zitpijntjes op te komen Het hielp ook niet dat de laatste 20km door dodelijk saaie polderweilanden voeren waarbij we de wind, die behoorlij kaanwezig was, vol op de kop hadden. Zelf zat ik ook niet helemaal lekker meer overigens, ik heb al vaker gemerkt als ik met mijn vriendin fiets dat ik dan veel sneller last heb van het zitvlak. De mindere belasting zal op 1 of andere manier toch wel direct effect hebben op de manier waarop ik zit.
Uiteindelijk hebben we rond de 21/22 gemiddeld gereden, wat op zich wel ok was voor "de kleine baas", gezien ze dat ook over 50/60 rijdt.