Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
dc
- Forum-lid
dc
09 jun 2009 13:17
de zwarten schreef:1. Contador, omdat hij én kan tijdrijden, én kan klimmen
2. Schleck, idem, en het wordt spannend tussen 1 en 2
3. Evans, kan het best de schade beperken.
Menchov zakt er 1 keer door in het hooggebergte, Sastre kan niet goed genoeg tijdrijden en Armstrong wordt nooit helemaal de oude.
A. Schleck kan tijdrijden op het niveau van AC? Dat heeft hij toch nooit bewezen?
-
wurst
- Forum-lid
wurst
09 jun 2009 13:22
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat Liquigas niet met zijn sterkste ploeg komt. Als je met deze renners komt;
Basso
Pellizotti
Nibali
Kreuziger
Smyd (die in de giro ook erg sterk was als meesterknecht)
Quinziato (voor de ploegentijdrit)
Carlstöm
Chicchi
Benatti
Kan je in de massasprints een gooi doen naar overwinningen, en er staat een heel sterk team voor de ploegentijdrit, om het helemaal nog maar niet te hebben over de klimmers voor de bergetappes..
-
de zwarten
- Forum-lid HC
de zwarten
09 jun 2009 13:27
DC schreef:de zwarten schreef:1. Contador, omdat hij én kan tijdrijden, én kan klimmen
Menchov zakt er 1 keer door in het hooggebergte, Sastre kan niet goed genoeg tijdrijden en Armstrong wordt nooit helemaal de oude.
A. Schleck kan tijdrijden op het niveau van AC? Dat heeft hij toch nooit bewezen?
nu je het zegt! Hij kan inderdaad niet tijdrijden
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
09 jun 2009 13:45
DC schreef:[Dat is wel te verwachten, al heeft Silence nu wel echt de mogelijkheid een pak gepatenteerde tijdrijders in te zetten. Eerlijk gezegd op papier beter dan Caise, Liquigas en Rabo. Zelfs Saxo is wellicht niet te hoog gegrepen qua tijdrijden (Evans vs Cancellara, dan de jonge tijdrijders tegen het geweld van Saxo).
Ik zal niet gek opkijken als Silence tijd verliest tegen de concurentie, maar ik val ook weer niet van mijn stoel als ze top drie rijden. Het is een meer tijdrit/klim gericht team dan vorig jaar (beetje afhangend van wat mee gaat).
Maar met significant bedoel ik al een 30 seconden. Ik denk dat als je als Evans de bergen in gaat met achterstand op Contador, je niet met voorsprong er uit komt (uitzonderingen zoals valpartijen daar gelaten natuurlijk)
Contador moet dan bij de individuele tijdrit de schade zoveel mogelijk beperken en kan hij daarna indien nodig Mont Ventoux als troefkaart gebruiken.
Als het Menchov lukt zijn vorm vast te houden, zie ik hem overigens beter de bergen doorkomen dan Evans.
-
dc
- Forum-lid
dc
09 jun 2009 14:09
de zwarten schreef:
Ik ben heel benieuwd of Andy (en Frank) op dit gebied een stapje verder komen dan bijvoorbeeld Sastre. Want als ze de komende jaren minuten blijven verliezen op AC wordt het een lastig verhaal. De tijdrit is toch wel heel erg beslissend (uitzonderingen zoals vorig jaar daargelaten).
Mijn gevoel zegt me dat AC als jonge renner (voor zijn ziekte) al bekend stond als tijdrijder, maar ik weet niet of mijn herrinering in deze wel klopt.
-
siemert1971
- Forum-lid
siemert1971
09 jun 2009 15:18
1 A. Contador
2 L. Armstrong
3 D. Menchov
4 A. Schleck
5 C. Sastre
6 R. Gesink (Als hij niet teveel Menchov moet bijstaan..)
MVG
-
buzz
- Forum-lid
buzz
09 jun 2009 15:25
de zwarten schreef:DC schreef:de zwarten schreef:1. Contador, omdat hij én kan tijdrijden, én kan klimmen
Andy's
tijdrit in de jongste Luik-Bastenaken-Luik was in ieder geval veelbelovend. Hield ie toch zomaar 17km lang een jagende groep klasbakken achter zich, en reed met 1m17" voorsprong over de meet. Ook een select pelotonnetje met auto's en motorrijders had het nakijken...
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
09 jun 2009 15:57
@Siemert
Ik denk zowel Armstrong als Gesink buiten top 10
@Buzz
In de ronde van Zwitserland zullen we zien wat hij kan. 17km aan het einde van LBL is natuurlijk iets anders dan een tijdrit.
-
simic
- Forum-lid
simic
09 jun 2009 16:12
Gesink werd vorig jaar ook 7de in de ronde van Spanje, niet vergeten! Zoveel tijdrijders capaciteiten zie ik nou ook weer niet in die ploeg, dus niet overdrijven( de rabo´s ook met Clement) Ik denk dat ze een gelijkaardig team hebben. J v/d Broeck en Gesink zijn aan elkaar gewaagd, hetzelfde geldt voor ten Dam en T. Dekker (al zie ik die laatste wat minder in). Daarnaast vind ik dat type renners als Evans en Menshov bewezen hebben ook goed te presteren als de ploeg minder is. Maar een tijdrit in de top 3, neeh, dat zeker niet.
Gilbert rijdt trouwens geen tour, heeft ie zelf gezegd.
-
dc
- Forum-lid
dc
09 jun 2009 18:18
simic schreef: Zoveel tijdrijders capaciteiten zie ik nou ook weer niet in die ploeg, dus niet overdrijven
Ga eens een voor een die renners af? Zo maar een paar man die bekend staan als goede tot uitstekende tijdrijders.
F de Greef
Van Summeren
J Vanendert
J Vandenbroeck
O Kaisen
T Dekker
C Evans
M Elijzen
G d'Hollander
L Hoste
J Roelandts
T Stubbe
C Wegelius
S Lang
Ze hebben meer tijdrijders dan NIET-tijdrijders.
-
z.osoloist
- Forum-lid
z.osoloist
10 jun 2009 22:12
Jongens, de tour zal echt niet in de tijdritten beslist gaan worden hoor. Er wordt nog geen 100 km tegen de klok gereden en de 2 individuele tijdritten zijn nu niet heel erg selectief in het voordeel van de absolute hardrijders.
Fijn voor Lotto en hun mannen dat jullie ze zo ontzettend hoog hebben zitten maar ik raad aan verder te kijken dan jullie neuzen lang zijn.
Tip: Erg wordt erg veel berg op gereden dit jaar! Ben benieuwd of jullie vaak zwaarlijvige tijdrit kanonnen de HC bultjes een beetje fatsoenlijk overkomen.
Ik ben in mijn sas, uitkijkend vanaf mijn balkon over de Gaasperplas!
-
Mr_T
- Forum-lid
Mr_T
11 jun 2009 00:42
Z.O Soloist schreef:Jongens, de tour zal echt niet in de tijdritten beslist gaan worden hoor. Er wordt nog geen 100 km tegen de klok gereden en de 2 individuele tijdritten zijn nu niet heel erg selectief in het voordeel van de absolute hardrijders.
Fijn voor Lotto en hun mannen dat jullie ze zo ontzettend hoog hebben zitten maar ik raad aan verder te kijken dan jullie neuzen lang zijn.
Tip: Erg wordt erg veel berg op gereden dit jaar! Ben benieuwd of jullie vaak zwaarlijvige tijdrit kanonnen de HC bultjes een beetje fatsoenlijk overkomen.
Dat weet ik zo net niet. Ik denk dat ze wel een sleutelrol spelen. In ieder geval dusdanig dat er op de Mont Ventoux door sommigen aangevallen
moet worden.
Verder is het dus zo dat, zoals nu al zo vaak gezegd, de werkelijke verschillen gemeten worden bij de ploegentijdrit. Dat kan een belangrijke factor zijn.
Ook is het zo dat 100km gemiddeld genomen over de jaren niet heel erg weinig is.
En drie aankomsten berg op is niet heel veel.
Nou ja, kortom, ik ben het dus niet met je eens