Pagina 3 van 3
Geplaatst: 08 okt 2009 23:05
door spietpiet
De prijzen van Di 2 zullen best behoorlijk kunnen dalen, een voordeel van dit systeem is dat het gemakkelijker (goedkoper) is om in massa te produceren. Reken er maar op dat dit op de duur gemeengoed wordt.
Geplaatst: 08 okt 2009 23:06
door spook
BMiller schreef: (...) Aangezien Shimano bij alle andere groepen vanaf 01-01-10 de prijzen van alle groepen met 20% zal verhogen.
(...)
WAT...?! 20%...?!
Ik dacht dat die hele financiƫle mayonaise de fietswereld voorbij was gegaan...?!
Geplaatst: 29 okt 2009 10:12
door japeape
Sinds Zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een Cannondale Supersix DI2. Het was effe wennen na 5 jaar Campa, maar na een paar dagen weet ik eigenlijk al niet beter, zo makkelijk is het om te schakelen. Alleen de voorderailleur moest een keer worden bijgesteld maar nu werkt de automatische trim perfect en kun je achter argeloos groter en kleiner schakelen terwijl de groep zelf voor bijtrimt.
De opmerkingen over de prijs zijn denk ik wel terecht. Uiteindelijk zijn het cru gezegd "maar" twee elektro motoren met een accu die een aantal standen aan kunnen nemen. De daling van de prijs zal echter afhangen van hoe groot de omzetvolumes worden en of concurrenten met iets vergelijkbaars komen.
Geplaatst: 29 okt 2009 10:18
door eelcoz
spook schreef:BMiller schreef: (...) Aangezien Shimano bij alle andere groepen vanaf 01-01-10 de prijzen van alle groepen met 20% zal verhogen.
(...)
WAT...?! 20%...?!
Ik dacht dat die hele financiƫle mayonaise de fietswereld voorbij was gegaan...?!
Volgens mij hebben die prijsverhogingen van Shimano iets te maken met de koers van de yen (althans, zo wordt het gebracht).
Geplaatst: 10 dec 2009 12:27
door japeape
FYI
T.a.v. het accu gebruik, waar nogal uiteenlopende verhalen over rondgaan:
Ik heb hem nu 6 weken en hij zegt nog steeds dat de accu 100% vol is na een 25 uur fietsen.
De kans dat je ooit leeg komt te staan onderweg lijkt me hierdoor erg klein.
Geplaatst: 01 sep 2010 21:54
door cervela
een voordeel van dit systeem is dat het gemakkelijker (goedkoper) is om in massa te produceren.
hoe is dit makkelijkr/goedkoper te produceren,me dunkt dat al die electronica en motortjes wel net iets complexer zijn om te produceren dan de mechanische shifters en derries, of zit ik hier fout?
Geplaatst: 01 sep 2010 22:06
door Zorro
japeape schreef:FYI
T.a.v. het accu gebruik, waar nogal uiteenlopende verhalen over rondgaan:
Ik heb hem nu 6 weken en hij zegt nog steeds dat de accu 100% vol is na een 25 uur fietsen.
De kans dat je ooit leeg komt te staan onderweg lijkt me hierdoor erg klein.
Hoi,
Dat ligt er maar net aan hoe 'intelligent' die batterij is. Side step.......
Mijn 2 Canon cameras b.v. zijn een wereld van verschil. Bij de ene (20D) zitten 'domme' batterijen.
Bij de 5D MarkII zitten batterijen (officieel Canon) welke een chip in de batterij hebben en stapje voor stapje leeg gaan als te zien op de camera display.
Met die 20D is het 100%.......5 minuten later de helft en dan heel snel leeg.
Hetzelfde verhaal als ik voor de 5D MarkII niet officiele (=goedkoper idd) batterijen zou gebruiken.
Mvg, Zorro
Geplaatst: 02 sep 2010 18:16
door wasbeer2006
Ik vind het een mooi systeem en een leuke voorruitgang.
Het "erg duur" wat sommige aanvoeren is deels waar. Er zijn er ook zat die een frame van 3 of 4k kopen terwijk je voor 1,5K een net zo goed frame hebt. Dat is maar net hoeveel geld je hebt of er aan wilt uitgeven. Het wordt vanzelf goedkoper......
Over het kapot gaan, ja dat zal wellicht iets sneller gebeuren (of niet). De fiets brance wil natuurlijk net als de auto brance er naar toe dat je weer meer onderhoud bij de dealer moet laten uitvoeren. En dat kan met dit soort producten. Straks krijg je ook fietsen met af fabriek navigatie enz. Kijk naar bv C'dales Simon.
Ik zie DI2 overgens wel als een tussenstap net zoals hybrid bij auto's. Een vervanging van de ketting zou de grootste verandering in de fietsbrance kunnen zijn. Het zal nog even duren maar toch........
Geplaatst: 03 sep 2010 18:23
door -eric-
wasbeer2006 schreef:Een vervanging van de ketting zou de grootste verandering in de fietsbrance kunnen zijn. Het zal nog even duren maar toch........
Is er al, mijn droomfiets:
[img=
http://www.santosbikes.com/images/stori ... PG_485.jpg]
Santos SRR 05 met een beltdrive en Rohloff naaf...
Geplaatst: 03 sep 2010 19:44
door hendrikjan
Alleen moeten ze dan nog wel wat verzinnen op de manier van schakelen.. die draaiknop is nu niet een voorbeeld van een elegante oplossing... imho een beetje lomp en niet zo praktisch als een shifter die in de rem verwerkt is...