Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets Juni

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 01 jun 2009 11:20

Ik zag nog iets voor de hier aanwezige SpacerPolitie, de spacertoren gezien op de Specialized van Stijn Devolder op de foto op pagina 30?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

floepert99
Forum-lid

floepert99 01 jun 2009 14:25

Even heel wat anders: zou het niet van deze tijd zijn om de gps routes op de site te zetten van alle reisverslagen / trainingstochten? Ik vind het altijd leuk om te lezen, maar de afgedrukte kaartjes zijn niet echt bruikbaar. Garmin wil vast een beetje sponsoren....
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 01 jun 2009 20:28

Op de Merida-klimfiets (van 9kg) zou je bij het lichtste verzet — per omwenteling — 4m27 vooruit rijden. Bij een cadans van 80rpm zou dat betekenen dat je snelheid dan rond de 20km/u moet liggen. Lijkt me straffe kost om daarmee een Redoute of Alpe d'Huez omhoog te trappen.

Denk echter, dat er ergens een rekenfout gemaakt is. Bij een 34x25 rijd je immers geen 4m27 vooruit, maar ongeveer 2m85.

De column van Louise vond ik wel aardig trouwens. Verder nog niet zo veel gelezen. (Zat me vanmiddag tijdens het picknicken weer te ergeren aan die harde rug.)

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 01 jun 2009 21:33

Om maar aan te geven hoe scherp de redactie is, op pagina 45 staat een advertentie voor de toertocht De Gouden Flandrien Zondag 24 Mei! lekker actueel als het blad 27 mei op de deurmat valt.

simen
Forum-lid

simen 01 jun 2009 23:35

Is er onverwacht een lezers opstand uitgebroken ofzo?

Als meelezer moet ik het laatste nummer natuurlijk nog even afwachten
Maar de Hollandse fietssfeer is toch nog steeds duidelijk door het blad geweven dacht ik.
Dat vind ik persoonlijk het belangrijkste.
Andere bladen laten wel weer andere zaken aan bod komen
Zij is ook tegen

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 02 jun 2009 13:40

Pittige discussie, mooi! Een kleine reactie op Mao: om de redactionele onafhankelijkheid te waarborgen is de redactie vooraf niet op de hoogte wie er adverteren. Het lijkt me daarom een beetje dom de scherpte van de redactie af te meten aan de inhoud van de advertenties.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 02 jun 2009 13:48

[quote="Rodrick"]Pittige discussie, mooi! Een kleine reactie op Mao: om de redactionele onafhankelijkheid te waarborgen is de redactie vooraf niet op de hoogte wie er adverteren. Het lijkt me daarom een beetje dom de scherpte van de redactie af te meten aan de inhoud van de advertenties. [/quote]

Ik hoop dat er wat meegedaan wordt. Neem bijv deze maand Roadbike met een mooi vergelijking en overzicht van de groepen. Of elke maand goede info mbt onderhoud / tuning.
What makes the boat go faster?

diogenes
Forum-lid

diogenes 02 jun 2009 14:08

>om de redactionele onafhankelijkheid te waarborgen is de redactie vooraf niet op de hoogte wie er >adverteren
Even serieus nu: FIETS weet heel goed dat bv. Shimano en Polar elke keer/zeer vaak adverteren in het blad. Het lijkt wel of er na elke negatieve uiting over Shimano in het volgende nummer van FIETS een correctie staat. Het artikel over Shimano wielen bv. Of is dat gewoon toeval? En waarom wordt er nooit iets gedaan met alle meldingen van Polar gebruikers die storing ondervinden met hun hartslagmeter/teller? Het zijn er nogal wat op dit forum.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 02 jun 2009 15:53

Ik ben vrijwel altijd serieus, zeker op het forum, Diogenes. Daar hoef je niet specifiek om te vragen.
We laten onze stukken vooraf altijd lezen om feitelijke onjuistheden te voorkomen. Als een onderwerp (getest product, geinterviewde) moeite heeft met onze stukken en daarin volgens ons gelijk heeft, corrigeren we. Vooraf of achteraf. Ik vind dat niet meer dan logisch. We hebben niet de illusie foutloos te zijn, dus net als de Volkskrant hebben we elke keer wel aanvullingen en verbeteringen.
Ik vind het juist een kwaliteit dat we er voor uitkomen dat we fouten maken. Dat jij daar dan de suggestie van adverteerdersdruk aan wilt hangen, is voor jou. Maar goed, Diogenes, ik heb toch al sterk de indruk dat we bij jou niets goed kunnen doen.
Ik heb er helemaal geen moeite mee als iemand Fiets opzegt omdat dat hij andere dingen wil lezen over fietsen; ik heb er moeite mee als mensen zomaar een mening op dit forum plempen zonder dat ze weten (of aan ons gevraagd hebben) hoe de vork in de steel zit. We zijn prima bereikbaar. Maar dat is de tijd en ik zal daar mee moeten leven.

foosho
Forum-lid

foosho 02 jun 2009 16:15

[quote="Rodrick"]Het lijkt me daarom een beetje dom ...[/quote][quote="Rodrick"]Maar dat is de tijd en ik zal daar mee moeten leven.[/quote]
Je gaat goed met de tijd mee anders ;)

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 02 jun 2009 16:19

[quote="Rodrick"]Ik heb er helemaal geen moeite mee als iemand Fiets opzegt omdat dat hij andere dingen wil lezen over fietsen; [/quote]

Ik zou als 'eindverantwoordelijke' hier toch wel enigzins bezorgd om zijn als in een simpele topic van pakweg 20 gebruikers deze trend wel zichtbaar is omdat hetgeen dat geboden wordt voor hen onder de maat is.

diogenes
Forum-lid

diogenes 02 jun 2009 16:28

Ik concludeer dat ik een open zenuw heb geraakt, maar dat terzijde. Even puntsgewijs:

>Dat jij daar dan de suggestie van adverteerdersdruk aan wilt hangen, is voor jou.
Ik beweer helemaal niet niet dat jullie schrijven wat de grote adverteerders willen horen, maar ik vind niet dat er vaak kritische artikelen over producten in FIETS staan. Zelfs niet als er vele klachten over een bepaald product op het forum staan.

>ik heb toch al sterk de indruk dat we bij jou niets goed kunnen doen.
Ik ben jarenlang (ik denk 10 jaar) abonnee van FIETS geweest en keek altijd naar elk nieuw nummer uit. Vanwege zowel reisverhalen, als tests. Die tests vind ik gewoon niet bruikbaar om een goede indruk van een product te krijgen. Voorbeeld: Campa Veloce 50.000 km test: hooguit halve pagina. Daar is toch wel wat meer over te vertellen?

> ik heb er moeite mee als mensen zomaar een mening op dit forum plempen zonder dat ze weten (of aan ons gevraagd hebben) hoe de vork in de steel zit
O? Ik dacht dat de bedoeling van een forum was dat je er meningen kon uitwisselen? Dit is toevallig mijn mening en dat de redactie van FIETS deze niet deelt, daar kan ik niets aan doen. Je gaat mij toch niet vertellen, dat jij voor je je een mening vormt over een stukje dat je leest, eerst altijd de schrijver opbelt of mailt?

Ik herken mij gewoon niet meer in FIETS: ik ben niet blij met de nieuwe vormgeving, de harde kaft en de inhoud van de artikelen. Ik hoor van bijna alle fietsers in mijn groepje hetzelfde: te weinig techniek. Maar goed, misschien vormen wij wel een kleine minderheid en zijn alle anderen wel heel blij met de actuele situatie.

Diogenes

Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie