Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
fdegrove
- Forum-lid
fdegrove
13 feb 2011 02:27
Hoi,
Ijzeren Briek schreef:haaldoor schreef:Ijzeren Briek schreef:Begin deze week een Nerius gemonteerd op een Campa compact: past perfect.
Het is dus een Nerius die je nodig hebt!
Afhankelijk van je crank Centaur = Solano en alle andere Campa Compact Cranks zijn inderdaad Nerius.
Ben je hier heel zeker van? Het enigste verschil wat op de site te vinden is bij TA is dat Solano standaard gefabriceerd wordt en enkel als buitenblad beschikbaar en Nerius is CNC gefabriceerd en zowel binnen- als buitenblad beschikbaar.
Zou het vreemd vinden dan ze daar geen melding van maken.
Update: jawel hoor in dit tabelletje kan je alles terugvinden. Je hebt dus gelijk.
Manmanman, soms maken ze er toch een potje van hoor.
Mijn excuses dat ik aan je twijfelde!!
TA Campa compatibiliteit
Dat gevoel kan ik alleen maar beamen.
In veel gevallen weet je gewoon nooit met zekerheid of je wel het juiste kettingblad gaat bestellen.
Het lijkt wel of ze aan piraterij doen (is misschien ook zo?) en de boel bewust wazig willen houden....
Voor degene met de vierkante as, kettingbladen vershillen niet van de UT tenzij je met compact rijdt. Dat is echt een potje...
Ciao,
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Snobisme is een dure hobby...
-
kapiteinstorck
- Forum-lid
kapiteinstorck
22 feb 2011 11:52
iemand van jullie een idee of ze ook al compact tandwielen ter beschikking hebben voor model 2011. Vastzetten van tandwielen is daar niet meer met de klassieke schroef en bus, maar met rechtstreeks vastschroeven van buitenblad in het binnenblad.
OP hun site kan ik er niets van terugvinden, maar ik hoorde hier en daar al dat ze wel al op de markt zouden zijn.
2006 Storck Vision Light
2010 Cervélo RS
-
haaldoor
- Forum-lid
haaldoor
22 feb 2011 21:33
Zie het inderdaad bij de Super Record crankstellen. Nog nergens gezien of gehoord waar deze nieuwe bladen verkrijgbaar zijn van TA of Stronglight. Tenzij je natuurlijk de reguliere bladen koopt en combineert met standaard campa bladboutjes(KCNC, Token heeft ze ook). Vanuitgaand dat de BCD niet verandert is.
-
kapiteinstorck
- Forum-lid
kapiteinstorck
23 feb 2011 16:14
Combineren met gewone bladboutjes kan niet meer. De diameter van de gaten in de krank is ook aangepast (lees kleiner geworden), waardoor het busje waar je de schroef in kan vastzetten niet meer door de krank kan. Je kan dus enkel nog werken met tandwielen die voorzien zijn op nieuwe bevestigingssysteem.
2006 Storck Vision Light
2010 Cervélo RS
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Livio Livius
23 feb 2011 16:18
haaldoor schreef:Zie het inderdaad bij de Super Record crankstellen. Nog nergens gezien of gehoord waar deze nieuwe bladen verkrijgbaar zijn van TA of Stronglight. Tenzij je natuurlijk de reguliere bladen koopt en combineert met standaard campa bladboutjes(KCNC, Token heeft ze ook). Vanuitgaand dat de BCD niet verandert is.
Stronglight bladen voor 11speed zijn gewoon verkrijgbaar.
What makes the boat go faster?
-
kool486
- Forum-lid
kool486
23 feb 2011 20:12
ënig idee wat die bladen kosten, kan geen prijs vinden. 34 en 50 is de bedoeling.
Funny the way it is
-
haaldoor
- Forum-lid
haaldoor
23 feb 2011 23:03
Er zijn 11 speed bladen van TA en Stronglight maar als je goed het bericht leest van Kapitein Strock en kijkt in de spareparts catalogus van Campa dan zie je dat die TA en Stronglight 11 speed bladen NIET geschikt zijn voor de Super Record, Record en Chorus crankstellen van 2011.
Dit omdat er een ander type bladbout wordt gebruikt en de diameter van de benodigde bladbouten is gewijzigd.
Livio Livius schreef:haaldoor schreef:Zie het inderdaad bij de Super Record crankstellen. Nog nergens gezien of gehoord waar deze nieuwe bladen verkrijgbaar zijn van TA of Stronglight. Tenzij je natuurlijk de reguliere bladen koopt en combineert met standaard campa bladboutjes(KCNC, Token heeft ze ook). Vanuitgaand dat de BCD niet verandert is.
Stronglight bladen voor 11speed zijn gewoon verkrijgbaar.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
23 feb 2011 23:05
Pffft, dat gedoe met die bladboutjes begint nu toch wel heeeeeeel vervelend te worden. Waarom niet gewoon 1 maat hanteren.
Waar kan ik overigens 2006 (4kant as dus) bladboutjes vinden voor record?
Less is bore
-
lancev7
- Forum-lid
lancev7
23 feb 2011 23:08
Ik weet dat TA inmiddels voor de UT crankstellen bladboutjes in het assortiment heeft. Ze staan althans in de productfolder van 2011.
-
haaldoor
- Forum-lid
haaldoor
23 feb 2011 23:13
Qua comptabiliteit gaat Campagnolo wat mij betreft niet echt lekker...
Bladboutjes voor Campagnolo zijn ook verkrijgbaar van KCNC. Je kan ze volgens mij kopen bij probikeshop.nl
-
fdegrove
- Forum-lid
fdegrove
24 feb 2011 01:47
Hoi,
Daniel1975 schreef:Pffft, dat gedoe met die bladboutjes begint nu toch wel heeeeeeel vervelend te worden. Waarom niet gewoon 1 maat hanteren.
Waar kan ik overigens 2006 (4kant as dus) bladboutjes vinden voor record?
Hoeveel wil je er voor neertellen?
Hoe graag ik ook met Campa rij, soms vind ik dat compabiliteits gedoe echt ook wel te gortig.
Kijk eens bij wat Tiso aanbiedt, Daniel.
Ciaol
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Snobisme is een dure hobby...