Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke Wielen: Easton/Mavic/Fulcrum/Campagnolo

rickyb
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 01 mar 2009 15:15

rickyb 21 mei 2009 19:31

ik zou de wielen ook op rijden. Als het na wat natte tochten begint te kraken, piepen enz., dan heb je misschien wat meer gespaard. Je kan dan kijken of je een stuk lichter wielset kan kopen. Ik had zelf ook het idee om aksiums te kopen, maar mijn fietsenmaker zegt doorsparen en bv. fulcrum 3 te kopen.

markbisselink
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 nov 2006 11:46

markbisselink 25 mei 2009 16:09

Die wielen zijn waardeloos, heb ze ook gehad en iedere keer bij het staand klimmen tikte de snelheidsmeter en het magneetje tegen elkaar aan. Die wielen zijn zo slap als een vaatdoek.

Puur esthetisch vindt ik de systeemwielen ook mooier, een Easton EA 50 is super (maar is het dit jeer weer een goede lichting).

handgespaakt is goed maar niet echt fraai.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 25 mei 2009 21:09

Ik zou zelf de goedkope Shimano wielen gewoon een paar jaar onder je fiets laten zitten. Vervangen indien nodig. Kijk, voor wedstrijdrijden of harde trainingen met de club zijn ze duidelijk niet gemaakt. Maar gewoon een beetje rondtoeren... Zolang ze het doen. Een vriend van me heeft al een hele reeks wedstrijden als Waalse Pijl gereden op deze wielen. Daarnaast geven dit soort wielen juist door hun minder stijve bouw meer comfort (dat heb ik zelf uitgevonden bij de Fiets Testdagen van de afgelopen jaren). Iets duurdere wielen als Fulcrum Racing 5 en Easton EA50 voelen stijver aan, maar ook zeker harder. Het is maar wat je wilt.

shelleke81
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 nov 2008 04:13

shelleke81 25 mei 2009 23:10

Ben het met de meesten hier wel eens; zo lang je geen problemen hebt met je wielen; lekker doorrijden
Echter, wanneer je om wat voor reden dan ook voor een andere set wilt gaat ben ik erg voor Mavic. Rijdt nu zelf met Mavic Aksium. Zijn redelijk stijf (kan natuurlijk altijd stijver) en zien er gaaf uit vind ik (oog wil ook wat;))
Echter wanneer je wat meer wilt besteden Ksyrium Equipe toffe wieltjes!
Red Bull Pro 2000
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 26 mei 2009 00:49

Om het wat verwarrender te maken: IK vind Mavic Ksyrium Equipe en Elite helemaal niets en zou liever een paar Vento's kopen (nu in de aanbieding bij Salden voor 195) maar eigenlijk gewoon sparen voor Zonda's of Fulcrum Racing 3. (zilveren Zonda's van vorig jaar vind je nog wel eens voor spotprijzen.
Afbeelding

Plaats reactie