ik kan me aansluiten bij eerdere schrijvers: een gloednieuwe set ultremo's R kan ik weggooien na 40 km! Inderdaad ook de ervaring dat de rubberlaag scheurt in de achterband (met een scherp gridsteentje). Lekgereden. Eerst dacht ik dat ik er nog wel op verder kon maar gisteren zag ik dat de band al uit begint te bollen. dat is me teveel risico. De voorband heeft hier en daar ook al scheurtjes, waardeloos.
Overigens schreef fiets (en dat had ik te laat gelezen) dat in de praktijktest alle 3 lekke banden met Ultremo's waren.
Ik ga weer terug naar mijn oude iets saaiere Conti's 4000s waar ik nooit problemen mee heb gehad
Ultremo DD
Waarom zie ik eigenlijk maar 2 banden steeds terugkomen? Iedereen klaagt over de Ultremo en koopt dan maar een GP4000S, maar over een Pro3Race, Fortezza tricomp of Vittoria hoor je niemand. Zijn die dan zo goed dat er niks over te vertellen valt?
Dat zijn de populaire banden, mede door de marketing daar achter.
Zelf ga ik voor Vredestein Fortezza Tricomp, in het Westland zie je er wel aardig wat met Vredestein rijden. Zelf bevallen ze mij prima en bieden voldoende grip in de regen.
Maar daarin tegen handel ik sinds vandaag ook in deze band dus wellicht niet al te objectief.
Zelf ga ik voor Vredestein Fortezza Tricomp, in het Westland zie je er wel aardig wat met Vredestein rijden. Zelf bevallen ze mij prima en bieden voldoende grip in de regen.
Maar daarin tegen handel ik sinds vandaag ook in deze band dus wellicht niet al te objectief.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Kuiper schreef:Dat zijn de populaire banden, mede door de marketing daar achter.
Jullie verkopen dan ook Vredestein, he
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Ik heb ze binnen; ga eerst mijn voor en achter band oprijden. Zo kunnen de DD's nog even 'rijpen'.
Ik rijd nu met een combi: voor pro2race en achter ultremo. Dit komt omdat de oude voorband (ultremo) een scheur had over het gehele loopvlak; nu had deze band ook al de nodige km gelopen maar had niet mogen kunnen gebeuren.
Die pro2race had ik nog liggen dus die er maar opgelegd voor nood omdat ik met de bovengenoemde band niet meer durfde te fietsen.
Ik rijd nu met een combi: voor pro2race en achter ultremo. Dit komt omdat de oude voorband (ultremo) een scheur had over het gehele loopvlak; nu had deze band ook al de nodige km gelopen maar had niet mogen kunnen gebeuren.
Die pro2race had ik nog liggen dus die er maar opgelegd voor nood omdat ik met de bovengenoemde band niet meer durfde te fietsen.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
-
- Forum-lid
Ze zitten eronder zodat ik ze een beetje in kan rijden voor de vakantie; tot nu toe 2 ritjes gedaan en ze bevallen goed.
Wel is er een kanttekening op een bepaald stuk is de band breder/dikker dan de rest, dit scheelt ongeveer 1 mm. Nu zag ik bij het monteren dat er een plastic sticker met barcode erop aan de binnenkant van de wang is geplakt. Ik heb geprobeerde deze eraf te halen maar is met niet gelukt. Denk dat hij daarom op dat punt ietsje dikker is; ook mensen die dit binnen in hun ultremo DD hebben zitten?
Wel is er een kanttekening op een bepaald stuk is de band breder/dikker dan de rest, dit scheelt ongeveer 1 mm. Nu zag ik bij het monteren dat er een plastic sticker met barcode erop aan de binnenkant van de wang is geplakt. Ik heb geprobeerde deze eraf te halen maar is met niet gelukt. Denk dat hij daarom op dat punt ietsje dikker is; ook mensen die dit binnen in hun ultremo DD hebben zitten?
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
-
- Forum-lid
Onderussen 750 km met deze band erop zitten over ook niet al te beste wegen (frankrijk). Nog geen scheurtjes, sneetjes of lekke band gehad, terwijl ik aardig wat steentjes tegen de vangrail heb geschoten;)
Over een volgende 750 km nogmaals bekijken.
Over een volgende 750 km nogmaals bekijken.
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02