Alles over vakanties op én met de fiets

Boogies Extreme 2009

ferdi
Forum-lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 16 aug 2004 14:59
Locatie: Meppel

ferdi 09 sep 2009 12:19

Weet iemand welke heuvels er allemaal in de 150 KM zitten

daakhaos
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 jun 2008 22:57

daakhaos 09 sep 2009 21:03

[quote="Ferdi"]Weet iemand welke heuvels er allemaal in de 150 KM zitten[/quote]

België-stuk is mij niet helemaal duidelijk. De finale is volgens mij gewoon de finale van de AGR, met Loorberg, Kruisberg, Eyserbosweg, Keutenberg en Cauberg.

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 10 sep 2009 15:34

Ik haak ook af. Ik ga een paar dagen later naar Limburg (wo tm vrij). Geen gedoe met toertochten op mijn routes. En dan ga ik zelf wel op zoek in de Ardennen naar de toppers van LBL...

boud
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2009 16:18

boud 10 sep 2009 18:58

Zondag de Boogie's Extreme en dat zou de zwaarste toertocht van de Benelux moeten zijn. Het lijkt echter dat de SRC vele malen heftiger is en die gaat vrijwel over dezelfde route Belgie??? Rond Pepinster wordt hert 22% stuk op de Cote d'Olpe vermeden en ook de Trasenster wordt aan de "makkelijke" kant genomen. Dan ligt het niet aan vergunningen, maar aan de route planning. Ga zondag toch rijden en waarschijnlijk piep ik na aankomst wel anders.
Tip voor Boogie, ga in zee met de Kuitenbijter jongens, die kennen alle 20+% cotes in de streek en zijn er bij SRC uitgegooid. Dus inhuren die gasten!
Boud

luctoretemergo
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 aug 2008 18:12

luctoretemergo 12 sep 2009 20:57

EEN WAARSCHUWING VOOR ALLE DEELNEMERS

Vandaag heb ik in Zuid-Limburg over een groot gedeelte van het parcours van de Boogies Exteme gereden. Ik zou de deelnemers willen waarschuwen voor verscheidene plekken waar een centimeter dik (niet overdreven!) grind gelegd is:
- de gehele afdaling van de Wolfsberg
- de gehele beklimming van de Loorberg
- het stuk tussen de Eyserbosweg en de Fromberg

Ik hoop dat ik nog op tijd ben om enkele mensen te waarschuwen, maar waarschuw alsjeblieft ook je mede-fietsers. De bovengenoemde plekken liggen er echt levensgevaarlijk bij! De idioot van een ambtenaar die dit heeft besloten, mogen ze van mij meteen ontslaan. Er komen een heleboel krachttermen en scheldwoorden in me op om deze persoon te omschrijven, maar ik zal het netjes houden. Let er ook op dat het op deze trajecten echt stofhappen is. Misschien is het dus aan te raden een zonnenbril te dragen. Ik had in ieder geval flink last van stof in mijn ogen.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 12 sep 2009 22:33

De beklimming van de Gulpernerberg van Partij is ook bezaaid met grind , aan de linkerkant was het afgelopen zondag wel berijdbaar . De afdaling ri Gulpen was ook bezaaid , behalve het steilste stuk , die was afgelopen zondag iig nog gridvrij.

De Loorberg was nog grindvrij , afgelopen zondag.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

chris
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 jan 2005 13:47

chris 14 sep 2009 12:10

Deze tocht voor het eerst meegereden. Ben voor de 225 km gegaan. Vanwege wat knieklachten (maar ook vanwege de nog lange terugreis naar het noorden met de rest van het gezin) onderweg een lusje bij huls en simpelveld maar afgesneden.

's Ochtends direct om 7 uur gestart. Weggestuurd door Michael Boogert himself.

Tocht was bijzonder relaxed vanwege het 'beperkt' aantal deelnemers en bijbehorend publiek. Op de redoute heb ik 2 toeschouwers gezien (bedankt voor de aanmoediging), op de keutenberg een fotograaf en een mevrouw. Op de Eyserbosweg, de Kruisberg waren dat er een paar meer. Voor het eerste de Eyserbosweg, Kruisberg, Keutenberg, Redoute, Cauberg e.d. opgereden zonder hoeven op te letten op anderen, maar ook de lange rechte stukken waren ontspannen in wat grotere groepen. Geen snelle jongens / racers die je kostte wat het kost moesten inhalen. Ook veel alleen gereden vanwege beperkt aantal deelnemers. Met name de extra 225 km lussen waren heel erg rustig. Deze extra lussen waren ook wel geinig, als je de 160 km reed kon je heel makkelijk een extra lusje zoals de Redoute of de camerig, 3 landen-punt e.d. er aan vast knopen.

Ook de finish was relaxed en ontspannen. Veel ruimte, gezellig en snelle afhandeling van inname bordjes. Echter als deze toertocht gaat groeien komen hier veel problemen.

E.e.a was bijzonder goed bewegwijzerd. Geen bordje hoeven te missen. Ook ruim voldoende te drinken en te eten. Geen lange rijen of gedring of wat dan ook. Het leukste vond ik de laatste stop bij de 225 km. Spontaan werd e.e.a. aangeboden (fles vullen, eten e.d.). Maar dat kwam omdat het zo rustig was.

Dag van tevoren stukjes met de auto gereden. Schrik sloeg toe vanwege de hoeveelheid split op sommige stukken in de afdaling. Organisatie heeft route goed aangepast door hier een omleiding door te voeren. Was trouwens een bijzonder mooie omleiding.

Kreeg de indruk dat er nog meer stukken waren aangepast (bij Vijlen in de buurt) t.o.v. de route die vorige week was vrijgegeven.

De regen viel achteraf gelukkig mee. Wat regen in de Ardennen gehad en daarna droog. Gelukkig regenjasje meegenomen, velen niet zag ik.


Al met al was dit een leuke tocht die voor mij zwaar genoeg was, ik vond de tocht al met al zwaarder dan LBL en AGR. Maar dat kan ook liggen aan mijn conditie op dit moment en het weer. Met name de laatste kilometers met aardig wat wind tegen waren moeilijke kilometers.

davekuh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mei 2009 20:15
Locatie: Gulpen

davekuh 14 sep 2009 23:05

Voor de 1e keer deelgenomen aan Boogies Extreme. Sinds mei dan ook pas actief op de racefiets.

Ik vond het erg goed georganiseerd. De 100 km route was goed aangegeven overal. En bij de rust en start was er volop eten en drinken aanwezig.
Jammer dat t bij de start nog iets ligt regende. Maar gelukkig stopte dit na een tijdje.

Tot de rust heb ik goed kunnen doortrappen en zat de snelheid naar mijn gevoel er lekker in.
Na de pauze ff wat moeite gehad om op gang te komen.
Het zwaarste gedeelte zat dus aan t eind van deze tocht. Erg jammer dat de gemeente gulpen split moest leggen op een aantal wegen. Ga er dan 10 x met een wals eroverheen want dit was gevaarlijk op sommige plaatsen. Ik heb ook een heel aantal mensen de banden zien vervangen. Mogelijk kwam dit hierdoor.

Aan t eind heb ik moeten doorzetten om de finish te halen. Waarschijnlijk naar mijn vermoeden last gekregen van hongerklop. Ik wou vooruit maar t lukte niet meer goed overal. Hebben we wel iets geleerd voor de volgende keer. Meer eten onderweg! Dit had ik dus te weinig gedaan.

Het belangrijkste is dat we de finish hebben gehaald. Het was ook de langste afstand wat ik tot nu toe in 1 keer heb gefietst in mn leven.
Gister heb ik dan ook goed kunnen slapen;).
Ik voel de spieren in de benen wel vandaag, maar dit gaat wel over :).
Zaterdag doen we nog mee aan de MH2D. En dan word t helaas langzaam tijd om t fietsje op stalling te zetten tijdens de wintermaanden:(

Wel moet ik de opmerking plaatsen dat het voor sommige onder ons te veel moeite is om een verpakking in het rugzakje van het shirt te duwen. Op de grond gooien is blijkbaar makkelijker.

En waarom gaan de groepjes niet aan de kant voor een auto wat langs wilt. Het is toch een kleine moeite lijkt me.

Volgend jaar doe ik in ieder geval weer mee!
En dan gaan we voor de 100 of 150km.

In de winter gaan we in ieder geval aan de slag met de conditie en spierkracht in de benen.
Zodat we in het voorjaar meteen fit op de racefiets kunnen gaan zitten.
Aan de AGR 2010 wil ik graag deelnemen. Niks mooiers dan in je eigen Zuid-Limburg te fietsen :D
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

daakhaos
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 jun 2008 22:57

daakhaos 15 sep 2009 17:10

Na 3x Limburgs Mooiste en 2x LBL nu voor het eerst Boogies extreme (150km). Wel even gewacht tot 9:30 toen het droog was, ben nu eenmaal mooi-weer rijder en had (stom, stom) geen jasje bij.

Vond het een leuke tocht, met name het deel waar ik met LM en LBL nooit geweest was: ten zuiden van Val Dieu, door Bois de Olne, bij Nessonvaux omhoog etc. Behalve een mooi parcours zat het ook evenwichtiger in elkaar, dus niet zoals bij LM2009 dat je na 10 km. al de Eyserbosweg op moet. Nu kwam die na 130 km, dat is een stuk beter voor mijn benen. :)

Omdat ik zo laat was, was het inderdaad ook lekker rustig in het begin. Ravitaillering ook dik in orde, geen water maar sportdrank, en Luikse wafels. Maar eerlijk is eerlijk, voor 25 euro verwacht je ook wel wat... Bij twee tussenpunten en op de Cauberg maken ze filmpjes van je, ook erg leuk voor het thuisfront. En nou kon ik mooi zien hoe mijn vriendin (die de 100 km reed) er bij reed toen ze over de finish kwam! :)

Beetje schraal helaas dat ze dmv een sponsortasje proberen de borg in eigen zak te steken, de organisatie van deze nieuwe koers is blijkbaar nog even eigen vermogen aan het opbouwen? Alsof 25 euro al niet duur is...

Al met al was de tocht met 1950 hoogtemeters iets minder dan LM2009 met ruim 2200 hm, maar waren de klimmetjes wel veel leuker (is persoonlijk, ik heb ze liever wat langer). Daardoor dit keer ook geen kramp, bij LM wel helaas (voor het eerst). Resultaat is dat ik BE bijna 5 km/u harder gefietst heb dan LM, terwijl ik nu alleen was en bij LM niet.
Volgend jaar zeker weer, maar dan met een stralend zonnetje!

marcelbakero
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 jul 2008 18:01

marcelbakero 15 sep 2009 22:58

Volgens mijn tellertje waren het 1498 hoogtemeters. Ik vond de tocht beter georganiseerd dan vorig jaar. Al had servicegehalte - zeker gezien inschrijfgeld - beter kunnen zijn bij wegen met veel split.

marcelbakero
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 jul 2008 18:01

marcelbakero 16 sep 2009 23:23

Dan rij zeker alleen langs het Amsterdam-Rijnkanaal:) Er zal best iets van marge zitten qua betrouwbaarheid van mijn Sigma Rox 9.0, maar het zal ongeveer wel kloppen.

Plaats reactie