Casette of Kettingblad
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Zo te zien wel.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33
Ijzeren Briek schreef:Als je blad 34T 110 BCD aangeeft zou ik vermoeden dat het om een gewone compact gaat.
Alle 5 boutjes op de cirkel van 110mm. Bij mijn weten is het enkel Campa die weer eens speciaal moest doen bij zijn carbon compact cranckstellen. Daar gaat 1 boutje rechtstreeks in de cranck wat tot daar nog aan toe is maar het staat niet op de 110 mm cirkel.
Je hebt volgens mij dus een TA Zephyr nodig. Goeie en mooie bladen trouwens, BBB zijn ook werkelijk schitterend afgewerkt maar ietsje duurder.
Campa doet hiermee ook speciaal bij de alu versie overigens. Tot ergernis toe. Bij mij loopt het buiten en binnenblad ook achter langs de (alu) crank. 1 boutje dus in de crank maar met een (48)BBB buitenblad dat dikker is dan de standaard Centaur 50 onstaat er een flinke zwabber. De originele Campa 48 is vreemd genoeg ook dikker dan de 50.
Zie trouwens ook effe mijn topic hierover http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=30206
Ik heb gisteren mijn FSA 39T 110 BCD binnengehad en gemonteerd ipv 34t.
ketting lijkt normaal te lopen en te schakelen.
dit weekend eens testen of het inderdaad allemaal soepel loopt.
ketting lijkt normaal te lopen en te schakelen.
dit weekend eens testen of het inderdaad allemaal soepel loopt.
Ik heb ook een 50/34 (SRAM Red) en op het vlakke heb ik de 34 vervangen voor een 42T. Werkt heelijk. Moet de combinatie alleen nog in de bergen uittesten (en dan met namen op de vlakke stukken tussen de bergen....waar ik mijn 42T dus niet heb....), maar voor alsnog werkt het heel goed.
Cervélo & Cannondale