Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Parijs-Roubaix.....niet gestolen

sjefjanssen
Forum-lid

sjefjanssen 12 apr 2009 22:21

Een geweldige koers met een terechte overwinnaar.Ik had alleen graag een spurt tussen Boonen en Hushovd gezien.

concorde
Forum-lid

concorde 12 apr 2009 22:41

Ik neem hel erg diep mijn petje af voor Tommeke. Wat een geweldige sportman. Dit vind ik de mooiste PR van de laatae 10 jaar. Inderdaad niet gestolen. De mensen die deze finale saai vonden? Tja.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 12 apr 2009 22:49

sjefjanssen schreef:Een geweldige koers met een terechte overwinnaar.Ik had alleen graag een spurt tussen Boonen en Hushovd gezien.

Dat had Boonen denk ik ook gewonnen. Hij was de sterkste man in koers. Een verdiende zege die ik hem ook van harte gun.

De valpartijen in de slotfase zijn denk ik ook een beetje door hem 'afgedwongen'. Hij hanteert diep in de koers zo'n hoog tempo op een lastige strook als Carefour de L'Arbre dat de anderen in een fout worden gedwongen. Je zag Hushovd in de bocht van de eerste val ook al bijna de hekken in gaan. Als je zo diep moet gaan om te volgen heeft dat geen positief effect op je concentratie en stuurmanskunsten.

Al met al heb ik weer genoten. Jammer voor ons nederlanders dat Maaskant niet kon terugkomen van zijn pech voor het bos van wallers. Wie weet hoe lang hij er bij had kunnen blijven.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 apr 2009 22:57

Bottecchia schreef:Je zag Hushovd in de bocht van de eerste val ook al bijna de hekken in gaan.

Welke hekken? Hushovd versnelde juist en ging als eerste die bocht door.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 12 apr 2009 23:03

Hekken stonden er inderdaad niet, maar hij ging volgens mij zelf ook bijna de mist in. Ik zag 'm in ieder geval een aantal keren wat stuurfoutjes maken. Ik denk dat dat kwam doordat hij niet zo fris meer was. Maar het kan natuurlijk ook gebrek aan parcourskennis zijn geweest.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 12 apr 2009 23:06

Berichtje van wielerrevue.nl:

Roubaix: Rabobank hekelt Vlaamse hooligans

Na afloop van Parijs-Roubaix was er volop discussie over alles en nog wat. Ook over het gedrag van Vlaamse supporters. Ploegleider Adri van Houwelingen van Rabobank laat op de site van de ploeg weten: 'Ze hinderden duidelijk Pozzato in diens achtervolging op Boonen. Zelf kregen we klappen met stokken op de auto en trappen tegen de buitenspiegels. Om over de verwensingen maar te zwijgen. Ik noem het gewoon wielerhooligans. Stomdronken veelal en heel vervelend aanwezig. Het wordt elk jaar erger.'

Dit begint wel steeds meer een probleem te worden. Het is natuurlijk niet te doen om het parcours helemaal te controleren maar misschien moeten er op een aantal cruciale plekken wel dranghekken worden geplaatst.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 12 apr 2009 23:11

Ik dacht ook meteen aan gebrek aan parcourkennis. Al was tom wel ontketend op carrefour de l'arbre. Als je dan op de limiet zit om te kunnen aanklampen, zit een ongeluk in een klein hoekje....

Deze editie heeft zeker de verdiende winaar gekregen, maar een sprint tussen boonen, hushovd en pozzato had voor mij ook wel gemogen....

Dat van die supporters; wordt idd elk jaar erger. Straks krijgen we van die voetbal taferelen!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 12 apr 2009 23:18

Jammer,jammer en nog eens jammer voor Flecha, gewonnen had hij denk ik niet, maar ik gun hem zo die podiumplaats.
Schitterende koers en terechte winnaar, alhoewel wellicht een aantal renners zich achter de oren zullen krabben omdat ze wachtten toen Tommeke van fiets moest wisselen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

sjefjanssen
Forum-lid

sjefjanssen 12 apr 2009 23:24

UninvitedGuest schreef:Jammer,jammer en nog eens jammer voor Flecha, gewonnen had hij denk ik niet, maar ik gun hem zo die podiumplaats.
Schitterende koers en terechte winnaar, alhoewel wellicht een aantal renners zich achter de oren zullen krabben omdat ze wachtten toen Tommeke van fiets moest wisselen.

Ik denk dat dit de sportiviteit onderling onderstreept en dat ze zeker wisten dat als ze er vandoor gingen ,Tom zo sterk was dat hij terug zou komen.

fizik
Forum-lid

fizik 12 apr 2009 23:35

ZorroI schreef:Wat een FANTASTISCHE Parijs-Roubaix van Boonen. Ja, hij had geluk bij die valpartij dat hij er NET langs kon sturen maar eerlijk is eerlijk. Hij was al eerder echt sterk en dit is echt NIET gestolen.
Ik was nooit een Boonen fan maar nogmaals, eerlijk is eerlijk. Chapeau!!

Mvg, Zorro

+1

Eén van mijn kreten is overigen: geluk dwing je af.

Hushovd maakte overigens al eerder een schuiver en reed over zijn maximum door de bocht, juist daar waar Flecha viel. Volgens mij viel Flecha omdat hij achter Hushovd aanvloog die in de bocht een aanval probeerde te plaatsen.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 12 apr 2009 23:37

Ik vraag me bij dat soort momenten wel altijd af tot waar de sportiviteit moet gaan. Het is een mooi gebaar hoor. Daar kan geen misverstand over bestaan. Maar als je bij elke tegenslag van een concurrent moet wachten dan waren ze bij wijze van spreken nu nog niet over de finish.

Boonen was op dat moment één van de uitgesproken favorieten voor de eindzege. Men had hem toch tenminste wat moeite kunnen laten doen om terug te keren.

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 12 apr 2009 23:39

Bestaat er een saaie PR of onterechte winnaar van deze koers? Niet voor mij. Dit is pure sport: de pijn, de spanning, het diepgaan etc. van de helden. Vallen en lekke banden horen net zo bij de strijd als een tegenstander met goede benen. 2x45 minuten naar een voetbalwedstrijd kijken lukt mij al jaren niet meer, maar dit was zo genieten vandaag. Natuurlijk, ik zat dan ook aan de traditionele zuiglam met een wijn uit Sardinië samen met mijn amore naar dit spektakel te kijken. Als tv kijker zit je echt op pool position.

Aan de veiligheid voor renners en toeschouwers rammelt het een en ander. Maar dat geldt voor vele wegwedstrijden waar de gemoederen hoog oplopen. Ook nog die twee huppeltrutjes net voor Pozzato zien oversteken?

Proficiat Tom Boonen!
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Plaats reactie