Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
remcojan
- Forum-lid
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 07 okt 2006 21:03
remcojan
18 aug 2009 01:17
Amclassic-fan schreef:Je zou het zo kunnen maken dat het schakelt aan de hand van je cadans, maar dat wil je echt niet volgens mij. Je wilt toch gewoon zelf bepalen in wat voor een verzet je staat, voor een bocht iets terug schakelen, maar ook weer niet te ver (omdat je misschien even heel langzaam trapt).
Een automaat is leuk voor een auto, maar niet voor op een fiets.
Niet voor een RACEfiets. Voor de huis-tuin-en-keuken fiets lijkt me een automatische versnellingsbak wel handig.
-
race-newbee
- Forum-lid
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 14 jul 2009 17:57
- Locatie: Almere
race-newbee
18 aug 2009 11:44
en uitvallen met een technische storing
je fietst wat...
-
embee64
- Forum-lid
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25
embee64
18 aug 2009 14:40
Jullie vergeten het allergrootste voordeel t.o.v. mechanisch.
Bij traditioneel -53x39- of bij compact -50x34- heb je theoretisch 2x10, dus 20 versnellingen.
Laten we een schuine kettinglijn even helemaal buiten beschouwing, maar je hebt door een aan de
voorderailleur aanlopende ketting effectief pakweg nog 14 versnellingen over.
Bij DI2 heb je werkelijk 20 versnellingen omdat de voorderailleur telkens bijstelt.
En tsja, de prijs....
Er zijn al enkele complete fietsen met DI2 te koop voor 3500,-
Als ik dan prijzen voor De Rosa of Pina van pakweg 10-11 mille zie, waar hebben we het dan over?
Wat wil je, de allerlaatste technologie of sex op wielen?
Slappe kabeltjes? Hoe deden we dat dan met de eerste fietscomputers, voor het draadloze tijdperk?
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
18 aug 2009 15:04
Bij Campagnolo kan je al jarenlang je voor-derailleur gewoon handmatig trimmen. En buitenblad en dan achter de grootste krans is ook met Di2 geen goed plan net als kleine blad en achter 't kleinste kransje (gaat bij compact ook nog tegen voorblad aanlopen), want dat loopt gewoon slecht.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
ilfalco2004
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
ilfalco2004
20 aug 2009 10:28
Ik vind het nog te duur. Maar als de prijzen zouden zakken naar het niveau van normale dura ace zou ik zeker tot aanschaf overgaan.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
-
kikkie
- Forum-lid
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15
kikkie
22 dec 2010 11:09
http://www.ciclismo-espresso.com/2010/1 ... istar.html
foto's van Record in elektronisch versie, ziet er redelijk procutierijp uit. Overigens gemonteerd op nieuwe movistar Pina.
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
-
trekshack
- Forum-lid
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 11 dec 2009 21:45
- Locatie: Roeselare
trekshack
22 dec 2010 11:54
Dan vraag ik mij toch af wanneer Sram met een echte elektronische groep naar buiten gaat komen. Of is die al op komst?
Mvg, TrekShack
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force
-
jepebe
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 04 feb 2008 20:21
jepebe
22 dec 2010 13:04
Me lijkt dat het argument dat de voorderailleur 'automatisch' trimt itt tot mechanisch nou inderdaad typisch een shimanoprobleem is (mechanische shifters) omdat die dingen maar een paar voorgebakken indexstanden hebben. campavoorshifters kun je veel beter trimmen.
Ik zou wel eens willen weten hoe dit spul zich houdt na een paar dagen door de regen of sneeuw ploegen. Is het dan ook voldoende hufterproof? En inderdaad, acculevensduur.
Liever iets waar je nog aan kunt schroeven, knutselen en zelf iets aanpassen dan een set (wat een vreselijk woord is dat toch) die het doet en anders helemaal niet.
-
kees0251
- Forum-lid
- Berichten: 2117
- Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53
kees0251
22 dec 2010 13:47
jepebe schreef:
Ik zou wel eens willen weten hoe dit spul zich houdt na een paar dagen door de regen of sneeuw ploegen. Is het dan ook voldoende hufterproof? En inderdaad, acculevensduur.
.
Daarvoor komt er een noodloopprogramma, zodat je bij storing nog enigszins vooruitkomt. tot je bij de dealer de diagnosestekker in kan pluggen en aan de weet komt wat eraan schort....
Ik weet meteen weer waarom ik in een 15 jaar oude Peugeot 306 diesel rij.
Cheap light strong, choose two
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
amclassic-fan
22 dec 2010 14:07
jepebe schreef:Me lijkt dat het argument dat de voorderailleur 'automatisch' trimt itt tot mechanisch nou inderdaad typisch een shimanoprobleem is (mechanische shifters) omdat die dingen maar een paar voorgebakken indexstanden hebben. campavoorshifters kun je veel beter trimmen.
Ik zou wel eens willen weten hoe dit spul zich houdt na een paar dagen door de regen of sneeuw ploegen. Is het dan ook voldoende hufterproof? En inderdaad, acculevensduur.
Je kan met de DI2 groep duizenden km's rijden zonder opnieuw op te hoeven laden. En de boel heeft zich onderhand toch wel behoorlijk bewezen, bij de crossers die er mee rijden blijft het ook gewoon werken. Niet zo gek ook, want de boel is heel behoorlijk afgedicht.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’