Pagina 3 van 4

Geplaatst: 18 aug 2009 01:17
door remcojan
Amclassic-fan schreef:Je zou het zo kunnen maken dat het schakelt aan de hand van je cadans, maar dat wil je echt niet volgens mij. Je wilt toch gewoon zelf bepalen in wat voor een verzet je staat, voor een bocht iets terug schakelen, maar ook weer niet te ver (omdat je misschien even heel langzaam trapt).

Een automaat is leuk voor een auto, maar niet voor op een fiets.


Niet voor een RACEfiets. Voor de huis-tuin-en-keuken fiets lijkt me een automatische versnellingsbak wel handig.

Geplaatst: 18 aug 2009 11:23
door fietsernl
Ik heb er op de fietstestdag mee gereden. Het schakelt werkelijk fantastisch. Voorderrailleur trimt automatisch. Alleen die prijs....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 18 aug 2009 11:44
door race-newbee
en uitvallen met een technische storing ;)

Geplaatst: 18 aug 2009 14:40
door embee64
Jullie vergeten het allergrootste voordeel t.o.v. mechanisch.
Bij traditioneel -53x39- of bij compact -50x34- heb je theoretisch 2x10, dus 20 versnellingen.
Laten we een schuine kettinglijn even helemaal buiten beschouwing, maar je hebt door een aan de
voorderailleur aanlopende ketting effectief pakweg nog 14 versnellingen over.
Bij DI2 heb je werkelijk 20 versnellingen omdat de voorderailleur telkens bijstelt.
En tsja, de prijs....
Er zijn al enkele complete fietsen met DI2 te koop voor 3500,-
Als ik dan prijzen voor De Rosa of Pina van pakweg 10-11 mille zie, waar hebben we het dan over?
Wat wil je, de allerlaatste technologie of sex op wielen?
Slappe kabeltjes? Hoe deden we dat dan met de eerste fietscomputers, voor het draadloze tijdperk?

Geplaatst: 18 aug 2009 15:04
door amclassic-fan
Bij Campagnolo kan je al jarenlang je voor-derailleur gewoon handmatig trimmen. En buitenblad en dan achter de grootste krans is ook met Di2 geen goed plan net als kleine blad en achter 't kleinste kransje (gaat bij compact ook nog tegen voorblad aanlopen), want dat loopt gewoon slecht.

Geplaatst: 20 aug 2009 10:28
door ilfalco2004
Ik vind het nog te duur. Maar als de prijzen zouden zakken naar het niveau van normale dura ace zou ik zeker tot aanschaf overgaan.

Geplaatst: 22 dec 2010 11:09
door kikkie
http://www.ciclismo-espresso.com/2010/1 ... istar.html

foto's van Record in elektronisch versie, ziet er redelijk procutierijp uit. Overigens gemonteerd op nieuwe movistar Pina.

Geplaatst: 22 dec 2010 11:54
door trekshack
Dan vraag ik mij toch af wanneer Sram met een echte elektronische groep naar buiten gaat komen. Of is die al op komst?

Mvg, TrekShack

Geplaatst: 22 dec 2010 13:04
door jepebe
Me lijkt dat het argument dat de voorderailleur 'automatisch' trimt itt tot mechanisch nou inderdaad typisch een shimanoprobleem is (mechanische shifters) omdat die dingen maar een paar voorgebakken indexstanden hebben. campavoorshifters kun je veel beter trimmen.

Ik zou wel eens willen weten hoe dit spul zich houdt na een paar dagen door de regen of sneeuw ploegen. Is het dan ook voldoende hufterproof? En inderdaad, acculevensduur.

Liever iets waar je nog aan kunt schroeven, knutselen en zelf iets aanpassen dan een set (wat een vreselijk woord is dat toch) die het doet en anders helemaal niet.

Geplaatst: 22 dec 2010 13:47
door kees0251
jepebe schreef:
Ik zou wel eens willen weten hoe dit spul zich houdt na een paar dagen door de regen of sneeuw ploegen. Is het dan ook voldoende hufterproof? En inderdaad, acculevensduur.

.


Daarvoor komt er een noodloopprogramma, zodat je bij storing nog enigszins vooruitkomt. tot je bij de dealer de diagnosestekker in kan pluggen en aan de weet komt wat eraan schort....

Ik weet meteen weer waarom ik in een 15 jaar oude Peugeot 306 diesel rij.

;)

Geplaatst: 22 dec 2010 14:07
door amclassic-fan
jepebe schreef:Me lijkt dat het argument dat de voorderailleur 'automatisch' trimt itt tot mechanisch nou inderdaad typisch een shimanoprobleem is (mechanische shifters) omdat die dingen maar een paar voorgebakken indexstanden hebben. campavoorshifters kun je veel beter trimmen.

Ik zou wel eens willen weten hoe dit spul zich houdt na een paar dagen door de regen of sneeuw ploegen. Is het dan ook voldoende hufterproof? En inderdaad, acculevensduur.


Je kan met de DI2 groep duizenden km's rijden zonder opnieuw op te hoeven laden. En de boel heeft zich onderhand toch wel behoorlijk bewezen, bij de crossers die er mee rijden blijft het ook gewoon werken. Niet zo gek ook, want de boel is heel behoorlijk afgedicht.