Alles over vakanties op én met de fiets

Toerversie Parijs-Roubaix 6 juni 2010

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 01 apr 2009 19:58

[quote="GastheerG"]
Overigens ook leuk en kan ieder zoveel doen als hij wil:

Bos van Wallers zo veel mogelijk keer in 4 uur tijd. [/quote]

Van SM gesproken! Het bos is zowat de enige strook waarvan ik dacht: nooit meer! die strook is geen weg, maar een fietsvernieler!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

corniel
Forum-lid HC

corniel 01 apr 2009 20:28

[quote="GastheerG"]Of spelregels zoals: na 11 uur in bos van Wallers ga je de auto in. Is hard maar je kan de rest van de groep niet in de steek laten voor een krabbelaar die toch niet over de stenen komt.[/quote]
[quote="Seger"]Wat kan ik toch slecht tegen dit soort opmerkingen als het over een toertocht gaat...[/quote]

Bij een gewoon forumritje is het idd totale onzin. Maar bij zo'n lange slooponderneming is het niet meer dan gerechtvaardigd. Zeker als dit een groep zou worden van meer dan 20 man.

pinarello
Forum-lid

pinarello 01 apr 2009 20:32

[quote="Corniel"][quote="GastheerG"]Of spelregels zoals: na 11 uur in bos van Wallers ga je de auto in. Is hard maar je kan de rest van de groep niet in de steek laten voor een krabbelaar die toch niet over de stenen komt.[/quote]
[quote="Seger"]Wat kan ik toch slecht tegen dit soort opmerkingen als het over een toertocht gaat...[/quote]

Bij een gewoon forumritje is het idd totale onzin. Maar bij zo'n lange slooponderneming is het niet meer dan gerechtvaardigd. Zeker als dit een groep zou worden van meer dan 20 man.

[/quote]

Hoeveel km/uur moet je rijden om 11 uur te halen dan?

Wel leuk dat een topic zo ver weg al zoveel postings heeft

:d

perik
Forum-lid

perik 01 apr 2009 20:39

[quote="Corniel"][quote="GastheerG"]Of spelregels zoals: na 11 uur in bos van Wallers ga je de auto in. Is hard maar je kan de rest van de groep niet in de steek laten voor een krabbelaar die toch niet over de stenen komt.[/quote]

[/quote]

Dan heeft het ook geen zin om met een grote groep te gaan. Als het tempo van de snelsten de norm is, en de rest daardoor moet afstappen, dan is de lol niet eerlijk verdeeld. Ik ga dan liever met een klein groepje en maak dan de afspraak om samen te rijden waar mogelijk en verder af en toe te wachten.

siena
Forum-lid

siena 01 apr 2009 21:45

Wilde hier eigenlijk niet op reageren, iedereen leest toch zoals-ie het wil.
Maar toch:

het tempo van de snelste fietsers is niet de norm, maar zie het als een minimum snelheid. Mag wel verlangt worden, de volgauto's zijn niet alleen voor de langzaamste renners, maar voor de hele groep. Die groep moet dus niet te ver uit elkaar gereden worden. Dat is althans hoe ik het lees...

En voor de info, bos van Waller is na ongeveer 160 km. Dus als je om 5 uur start (begint het licht te worden) dan heb je hier 6 uur voor. Dat is te haalbaar, zeker als je de snelle renners in het begin alle kopwerk laat doen!

perik
Forum-lid

perik 01 apr 2009 22:01

Wat bedoel je dan? Zoals ik het lees moeten de renners die na 11 langskomen afstappen en in de auto verder. Of bedoel je dat alleen de bestuurder van de auto instapt en verder gaat? Ik wil wel goed lezen maar dat begint met helder schrijven.

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 01 apr 2009 22:02

wanneer begint de inschrijving hiervoor eigenlijk?
:winkthumb:

pinarello
Forum-lid

pinarello 01 apr 2009 22:05

Ik denk dat genoemde 11.00 uur puur als voorbeeld tijd is genoemd. Het gaat erom dat al halverweg geen enorme verschillen optreden want dan is het niet meer te doen voor de volger(s). Tenminste dat is mijn ervaring uit een vorig leven.

hansmulder
Forum-lid

hansmulder 01 apr 2009 22:07

heeft er nog iemand nuttige tips voor wat betrefd de fiets?
en is een volg auto nuttig of noodzakelijk?.
mooi om al het enthousiasme te lezen.
is er niet ergens een ex prof die ons op sleeptouw kan nemen ?.

perik
Forum-lid

perik 01 apr 2009 22:07

Arbitrair of niet, als je grenzen/limieten stelt zijn er dus ook deelnemers die daar buiten gaan vallen. En wat doen we daar dan mee? Meerdere volgwagens is dan m.i. een must want je kunt mensen niet aan hun lot overlaten. Samen uit samen thuis moet altijd tot op zekere hoogte het uitgangspunt zijn (vind ik).

@GastheerG: ik probeer ook maar na/mee te denken over hoe zoiets in zijn werk zou moeten gaan, dus niet gaan zeiksnorren over verkeerde conclusies etc. :)

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 01 apr 2009 22:26

Voor een voorproefje hoef je niet tot 2010 te wachten!

http://www.superklassieker.be/parcours- ... ieker.html
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

rocketboy
Forum-lid

rocketboy 02 apr 2009 10:43

[quote="Bottecchia"]Is het misschien een leuk idee om dit jaar een soort Mini Parijs-Roubaix te doen met een forumgroepje?

[/quote]

Daar kan ik me dan weer wel in vinden :p, natuurlijk afhankelijk van de datum.
Is toch meer relax dan de eigenlijke toertocht, maar je maakt toch de "spanning" van voorbereiding voor PR mee (bandjes, fietskeuze,...)
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

Plaats reactie