wat voor anti lekband adviseren jullie mij?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mod-break: Even e.e.a. opgeruimd wat de sfeer niet echt ten goede kwam op het forum. Mede door mijn toedoen.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08 apr 2010 20:02
ik ga in ieder geval morgen naar de fm hier in de buurt voor setje Continental Grand Prix 4 Seasons . ik zit er over te denken om idd voor de achterband een maatje breder te kiezen.
ik hoop wel dat de fm hier in de buurt de banden verkoopt, is niet echt racefiets specialist.
iemand anders evt goed internet adresje om ze daar evt te bestellen?
groejes
ik hoop wel dat de fm hier in de buurt de banden verkoopt, is niet echt racefiets specialist.
iemand anders evt goed internet adresje om ze daar evt te bestellen?
groejes
satisfaction73 schreef:ik ga in ieder geval morgen naar de fm hier in de buurt voor setje Continental Grand Prix 4 Seasons . ik zit er over te denken om idd voor de achterband een maatje breder te kiezen.
ik hoop wel dat de fm hier in de buurt de banden verkoopt, is niet echt racefiets specialist.
iemand anders evt goed internet adresje om ze daar evt te bestellen?
groejes
http://www.bike-components.de
Half Zuid Afrika rijdt op Gatorskins, door niemand vernoemd hier?
Ikzelf heb nu 1x lekgereden in 5 maanden tijd in ZA op de 4000s dus niet te klagen.
De reden waarom iedereen Gatorskins rijdt is omdat hier erg veel glas langs de weg ligt, soms echt billen dichtknijpen...
Lekrijden heeft zoals gezegd veel te maken met stuurmanskunst en je ogen openhouden.
M'n vorige banden waren Vittoria Open Corsa's en daar heb 'k ook mooi 5000 km mee kunnen bollen zonder lekrijden (wel heel erg weinig in de regen gereden
Ikzelf heb nu 1x lekgereden in 5 maanden tijd in ZA op de 4000s dus niet te klagen.
De reden waarom iedereen Gatorskins rijdt is omdat hier erg veel glas langs de weg ligt, soms echt billen dichtknijpen...
Lekrijden heeft zoals gezegd veel te maken met stuurmanskunst en je ogen openhouden.
M'n vorige banden waren Vittoria Open Corsa's en daar heb 'k ook mooi 5000 km mee kunnen bollen zonder lekrijden (wel heel erg weinig in de regen gereden
Hoi,
En de andere helft rijdt op?....Grapje.
Weet je, veel is ook afhankelijk van wanneer je rijdt.
Na een periode van hevige regenval ligt alles met scherpe kantjes open en bloot en dan zal je makkelijker lekrijden.
Maar al te vaak wordt er ook met veel te hoge bandenspanning gereden wat ook al niet helpt.
Blijft nog de vraag hoe effectief zo'n strip is en in welke mate het je rijplezier bedreft. Over rolweerstand zwijgen we dan nog.
Wat wel als een peil boven water staat is dat een band met een hoge mate van ingebouwde anti-lekrij toestanden per definitie inboet aan rolweerstand en rijcomfort.
Als ik met Conti rij dan laat ik de bandenspanning globaal zakken met een halve bar en soms meer dan wat ik gewoonlijk rij. Dat komt de rolweerstand en ook het comfort ten goede en....normaliter ook de lekbestendigheid.
Ciao,
En de andere helft rijdt op?....Grapje.
Weet je, veel is ook afhankelijk van wanneer je rijdt.
Na een periode van hevige regenval ligt alles met scherpe kantjes open en bloot en dan zal je makkelijker lekrijden.
Maar al te vaak wordt er ook met veel te hoge bandenspanning gereden wat ook al niet helpt.
Blijft nog de vraag hoe effectief zo'n strip is en in welke mate het je rijplezier bedreft. Over rolweerstand zwijgen we dan nog.
Wat wel als een peil boven water staat is dat een band met een hoge mate van ingebouwde anti-lekrij toestanden per definitie inboet aan rolweerstand en rijcomfort.
Als ik met Conti rij dan laat ik de bandenspanning globaal zakken met een halve bar en soms meer dan wat ik gewoonlijk rij. Dat komt de rolweerstand en ook het comfort ten goede en....normaliter ook de lekbestendigheid.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Je bent niet de enigste.Daniel1975 schreef:Dames en heren, wat is dat toch voor gedoe met die anti-lek bandjes??
Al die stugge ondingen zijn werkelijk nergens nodig voor. Een goede GP4000s (en zo zijn er vast nog wel een paar) en een beetje netjes rijden en je hebt al die ellendige dingen niet nodig.
Ik heb mij afgelopen weekend weer staan verbazen over de grote hoeveelheid lekke banden. Hoe krijgt iedereen het voor elkaar.
En al zo je 1 lekke band per jaar besparen, wil je dan de rest van je km's concessies doen aan het comfort en de grip?
Ik zit dit soort topics echt elke keer met stijgende verbazing te lezen.
fdegrove schreef: Maar al te vaak wordt er ook met veel te hoge bandenspanning gereden wat ook al niet helpt.
Blijft nog de vraag hoe effectief zo'n strip is en in welke mate het je rijplezier bedreft. Over rolweerstand zwijgen we dan nog.
Wat wel als een peil boven water staat is dat een band met een hoge mate van ingebouwde anti-lekrij toestanden per definitie inboet aan rolweerstand en rijcomfort.
Als ik met Conti rij dan laat ik de bandenspanning globaal zakken met een halve bar en soms meer dan wat ik gewoonlijk rij. Dat komt de rolweerstand en ook het comfort ten goede en....normaliter ook de lekbestendigheid.
+1
Mijn idee is, dat er buiten een portie geluk er ook een portie juiste onderhoud bijhoort. Het zal ongetwijfeld ook aan mijn 65kg liggen dat ik al jaren niet meer lek heb gereden maar na iedere rit verwen ik mijn banden (Open Pave) met een sopje:).
Comfort, rolweerstand én het uiterlijk zijn voor mij toch belangrijker dan het "een keer" lekrijden. Antilek, anti-aanbaklaagpan. het is maar net hoe je het gebruikt...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Ik heb in mijn 'fietscarriere' nog maar een paar maal lek gereden. Gemiddeld eens per 8000 km, zou ik zo zeggen. Ik verbaas me daarom ook enorm over de hoeveelheid lekke banden van sommigen. En ja, ik rij ook met regen en in de winter, dus dat kan het niet zijn. Hiervoor reed ik met Conti GP, en nu met Conti GP 4000S (je weet wel, die rotzooi volgens iemand hierboven;)).
ik vind het een hele hoop antwoorden en adviezen op iets wat je toch niet geheel in de hand hebt. Ik heb in 2,5 jaar tijd alleen op "standaard" continental banjes gereden en nooit (klopklop) lek gereden. Ik poets ook mijn fiets bijna na elke rit maar of dit het verschil maakt....
Ik vervang standaard elke jaar de buiten en binnenbanden en rijd zon 3500km per jaar) Maar mijn ervaring is gewoon dat als je wat tegenkomt op de weg het altijd prijs kan zijn. Mensen waar ik mee meerijd hebben ook weleens lek en mij zal dit vast ook nog gaan gebeuren, het is maar net of je wel of niet dat te scherpe steentje of te hoge oneffenheid in het asfalt tegenkomt....
Ik vervang standaard elke jaar de buiten en binnenbanden en rijd zon 3500km per jaar) Maar mijn ervaring is gewoon dat als je wat tegenkomt op de weg het altijd prijs kan zijn. Mensen waar ik mee meerijd hebben ook weleens lek en mij zal dit vast ook nog gaan gebeuren, het is maar net of je wel of niet dat te scherpe steentje of te hoge oneffenheid in het asfalt tegenkomt....
Als je alles terugbrengt tot de essentie is het heel simpel. Je kiest of voor een zeer soepele band en neemt voor lief dat deze wat minder lekbestendig is, of je kiest een band die goed lekbestendig is maar daardoor wat minder soepel. En-en bestaat niet, het blijft altijd een compromis, waarbij de berijder zelf dient te bepalen wat voor hem het belangrijkst is.
db87 schreef:Als je een mooi weer fietser bent dan zou ik de Continental GP4000S pakken. Eventueel kun je voor de achterband 25mm pakken. Door achter voor 25mm te gaan ipv 23mm heb je iets minder druk per vierkante centimeter waardoor je iets minder snel lek rijdt.
Dat je minder druk hebt per vierkante centimeter is waar, echter heb je door het bredere raakvlak ook meer kans dat je over een puntig voorwerp rijdt.