Pagina 3 van 4
Geplaatst: 21 mar 2011 09:18
door tilion
Hier nog een topic over de 4season en durano waar ik een vraag over stelde. Heb je wat ervaringen...
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=48799
Geplaatst: 21 mar 2011 20:31
door daniel1975
Mod-break: Even e.e.a. opgeruimd wat de sfeer niet echt ten goede kwam op het forum. Mede door mijn toedoen.
Geplaatst: 21 mar 2011 20:43
door IBAN
don´t mess whith fdegrove!
ik rijd nu op GP4000s prima bandje. weinig lek ook. Tubes, ik ga het niet eens proberen. Dan mis ik ze namelijk ook niet! Ben bang dat als ik er wel een x mee ga rijden dat ik er een setje bij wil !
Geplaatst: 21 mar 2011 21:18
door satisfaction73
ik ga in ieder geval morgen naar de fm hier in de buurt voor setje Continental Grand Prix 4 Seasons . ik zit er over te denken om idd voor de achterband een maatje breder te kiezen.
ik hoop wel dat de fm hier in de buurt de banden verkoopt, is niet echt racefiets specialist.
iemand anders evt goed internet adresje om ze daar evt te bestellen?
groejes
Geplaatst: 21 mar 2011 21:44
door eelcoz
satisfaction73 schreef:ik ga in ieder geval morgen naar de fm hier in de buurt voor setje Continental Grand Prix 4 Seasons . ik zit er over te denken om idd voor de achterband een maatje breder te kiezen.
ik hoop wel dat de fm hier in de buurt de banden verkoopt, is niet echt racefiets specialist.
iemand anders evt goed internet adresje om ze daar evt te bestellen?
groejes
http://www.bike-components.de
Geplaatst: 21 mar 2011 23:48
door esteban
Half Zuid Afrika rijdt op Gatorskins, door niemand vernoemd hier?
Ikzelf heb nu 1x lekgereden in 5 maanden tijd in ZA op de 4000s dus niet te klagen.
De reden waarom iedereen Gatorskins rijdt is omdat hier erg veel glas langs de weg ligt, soms echt billen dichtknijpen...
Lekrijden heeft zoals gezegd veel te maken met stuurmanskunst en je ogen openhouden.
M'n vorige banden waren Vittoria Open Corsa's en daar heb 'k ook mooi 5000 km mee kunnen bollen zonder lekrijden (wel heel erg weinig in de regen gereden
Geplaatst: 22 mar 2011 01:50
door fdegrove
Hoi,
En de andere helft rijdt op?....Grapje.
Weet je, veel is ook afhankelijk van wanneer je rijdt.
Na een periode van hevige regenval ligt alles met scherpe kantjes open en bloot en dan zal je makkelijker lekrijden.
Maar al te vaak wordt er ook met veel te hoge bandenspanning gereden wat ook al niet helpt.
Blijft nog de vraag hoe effectief zo'n strip is en in welke mate het je rijplezier bedreft. Over rolweerstand zwijgen we dan nog.
Wat wel als een peil boven water staat is dat een band met een hoge mate van ingebouwde anti-lekrij toestanden per definitie inboet aan rolweerstand en rijcomfort.
Als ik met Conti rij dan laat ik de bandenspanning globaal zakken met een halve bar en soms meer dan wat ik gewoonlijk rij. Dat komt de rolweerstand en ook het comfort ten goede en....normaliter ook de lekbestendigheid.
Ciao,
Geplaatst: 22 mar 2011 11:32
door flores
Daniel1975 schreef:Dames en heren, wat is dat toch voor gedoe met die anti-lek bandjes??
Al die stugge ondingen zijn werkelijk nergens nodig voor. Een goede GP4000s (en zo zijn er vast nog wel een paar) en een beetje netjes rijden en je hebt al die ellendige dingen niet nodig.
Ik heb mij afgelopen weekend weer staan verbazen over de grote hoeveelheid lekke banden. Hoe krijgt iedereen het voor elkaar.
En al zo je 1 lekke band per jaar besparen, wil je dan de rest van je km's concessies doen aan het comfort en de grip?
Ik zit dit soort topics echt elke keer met stijgende verbazing te lezen.
Je bent niet de enigste.
fdegrove schreef:
Maar al te vaak wordt er ook met veel te hoge bandenspanning gereden wat ook al niet helpt.
Blijft nog de vraag hoe effectief zo'n strip is en in welke mate het je rijplezier bedreft. Over rolweerstand zwijgen we dan nog.
Wat wel als een peil boven water staat is dat een band met een hoge mate van ingebouwde anti-lekrij toestanden per definitie inboet aan rolweerstand en rijcomfort.
Als ik met Conti rij dan laat ik de bandenspanning globaal zakken met een halve bar en soms meer dan wat ik gewoonlijk rij. Dat komt de rolweerstand en ook het comfort ten goede en....normaliter ook de lekbestendigheid.
+1
Mijn idee is, dat er buiten een portie geluk er ook een portie juiste onderhoud bijhoort. Het zal ongetwijfeld ook aan mijn 65kg liggen dat ik al jaren niet meer lek heb gereden maar na iedere rit verwen ik mijn banden (Open Pave) met een sopje:).
Comfort, rolweerstand én het uiterlijk zijn voor mij toch belangrijker dan het "een keer" lekrijden. Antilek, anti-aanbaklaagpan. het is maar net hoe je het gebruikt...
Geplaatst: 22 mar 2011 11:38
door eelcoz
Ik heb in mijn 'fietscarriere' nog maar een paar maal lek gereden. Gemiddeld eens per 8000 km, zou ik zo zeggen. Ik verbaas me daarom ook enorm over de hoeveelheid lekke banden van sommigen. En ja, ik rij ook met regen en in de winter, dus dat kan het niet zijn. Hiervoor reed ik met Conti GP, en nu met Conti GP 4000S (je weet wel, die rotzooi volgens iemand hierboven;)).
Geplaatst: 22 mar 2011 11:43
door feskens
ik vind het een hele hoop antwoorden en adviezen op iets wat je toch niet geheel in de hand hebt. Ik heb in 2,5 jaar tijd alleen op "standaard" continental banjes gereden en nooit (klopklop) lek gereden. Ik poets ook mijn fiets bijna na elke rit maar of dit het verschil maakt....
Ik vervang standaard elke jaar de buiten en binnenbanden en rijd zon 3500km per jaar) Maar mijn ervaring is gewoon dat als je wat tegenkomt op de weg het altijd prijs kan zijn. Mensen waar ik mee meerijd hebben ook weleens lek en mij zal dit vast ook nog gaan gebeuren, het is maar net of je wel of niet dat te scherpe steentje of te hoge oneffenheid in het asfalt tegenkomt....
Geplaatst: 22 mar 2011 13:22
door em
Als je alles terugbrengt tot de essentie is het heel simpel. Je kiest of voor een zeer soepele band en neemt voor lief dat deze wat minder lekbestendig is, of je kiest een band die goed lekbestendig is maar daardoor wat minder soepel. En-en bestaat niet, het blijft altijd een compromis, waarbij de berijder zelf dient te bepalen wat voor hem het belangrijkst is.
Geplaatst: 22 mar 2011 17:58
door forcevelo
db87 schreef:Als je een mooi weer fietser bent dan zou ik de Continental GP4000S pakken. Eventueel kun je voor de achterband 25mm pakken. Door achter voor 25mm te gaan ipv 23mm heb je iets minder druk per vierkante centimeter waardoor je iets minder snel lek rijdt.
Dat je minder druk hebt per vierkante centimeter is waar, echter heb je door het bredere raakvlak ook meer kans dat je over een puntig voorwerp rijdt.