Ronde van vlaanderen
Alvast voorgenieten van de hellingen? Het is van vorig jaar maar wellicht is iedereen het alweer vergeten Ik was hem weer even gaan zoeken en de fimpjes zijn er nog steeds
Ludo Dierckxsens op de hellingen. Fantastisch!
Ludo op de hellingen
Ludo Dierckxsens op de hellingen. Fantastisch!
Ludo op de hellingen
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Gaat Tom Leezer van Rabo eigenlijk wel mee naar de Ronde. Op de website van de Ronde van Vlaanderen staat marc de Maar nog ingeschreven. Niets mis met Marc trouwen. Maar Leezer is wat mij betreft een zekerheidje voor dit soort werk? En dan hopen dat er in het begin een groep van een man of 30 weg rijd met Leezer en Tjalingi erbij. Alla Dekker en Bartolami in 2001?
Waarom zou Kroon geen recht van spreken hebben? Hij wint misschien niet maar heeft er wel een goede kijk op.
Wat betreft Hausler. Springt erboven uit maar ben bang dat hij te vroeg gepiekt heeft. En is hij niet iets te licht voor dit werk? Al reeds hij natuurlijk in de Omloop heel sterk.
1 Pozzato die wedrom op de Valkenberg wegrijdt
2 Boonen op 30 seconden in groepje met oa Kroon
Wat betreft Hausler. Springt erboven uit maar ben bang dat hij te vroeg gepiekt heeft. En is hij niet iets te licht voor dit werk? Al reeds hij natuurlijk in de Omloop heel sterk.
1 Pozzato die wedrom op de Valkenberg wegrijdt
2 Boonen op 30 seconden in groepje met oa Kroon
-
- Forum-lid
Pozatto die op de Valkenberg weg rijdt? Dat geloof je toch zelf niet. Ik heb het geluk van dicht bij het parcours van de ronde te wonen en ken de streek ook zeer goed. Wegrijden alleen op de Valkenberg en wegblijven is uitgesloten. Je moet nog over Ten Bosse, dat eindeloze stuk tussen Ten Bosse en de muur met de Eikenmolen, de Bosberg en dan opnieuw dat klotestuk naar Denderwindeke. En Dat alleen afhaspelen? No way!!
Je kan het koersverloop nooit voorspellen maar bovenstaande acht ik echt wel uitgesloten.
Je kan het koersverloop nooit voorspellen maar bovenstaande acht ik echt wel uitgesloten.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Ijzeren Briek schreef:Pozatto die op de Valkenberg weg rijdt? Dat geloof je toch zelf niet. Ik heb het geluk van dicht bij het parcours van de ronde te wonen en ken de streek ook zeer goed. Wegrijden alleen op de Valkenberg en wegblijven is uitgesloten. Je moet nog over Ten Bosse, dat eindeloze stuk tussen Ten Bosse en de muur met de Eikenmolen, de Bosberg en dan opnieuw dat klotestuk naar Denderwindeke. En Dat alleen afhaspelen? No way!!
Ach het is maar een schot voor de boeg. Reed hij zaterdag daar niet weg? Ik kan me van Bonnen een demarrage op de Valkenberg herinneren waarbij Armsrong niet kon volgen (huiskamervraag: welk jaar?). Magnifiek gezicht toen. Bonnen bleef inderdaad niet alleen weg, maar de slag was wel geslagen.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Boonen heeft op de Valkenberg in 2006 gereageerd op een uitval van Leif Hoste, zelf demarreren was het dus niet... De jaren ervoor was de Valkenberg niet opgenomen in het parcours. Armstrong was toen al niet meer mee (had tempo gemaakt op de Berendries, maar toen was het vet van de soep).
Trouwens, Kroon zegt dat hij beter is dan 7-voudig tourwinnaar Armstrong in Milaan-San Remo, en dat hij er doodleuk nog eens ging naastrijden toen die het moeilijk kreeg op Le Manie om met hem te praten (Armstrong was not amused, grinnikte hij), en Kroon had commentaar op Boonen in de E3-prijs (dat het goed is dat hij niet altijd wint, en dat Boonen toch niet zo sterk is, terwijl Boonen 2de was en hij in de Brabantse pijl 5de).
Diezelfde Kroon kon niet mee in 2006 met Hoste en Boonen.
Trouwens, Kroon zegt dat hij beter is dan 7-voudig tourwinnaar Armstrong in Milaan-San Remo, en dat hij er doodleuk nog eens ging naastrijden toen die het moeilijk kreeg op Le Manie om met hem te praten (Armstrong was not amused, grinnikte hij), en Kroon had commentaar op Boonen in de E3-prijs (dat het goed is dat hij niet altijd wint, en dat Boonen toch niet zo sterk is, terwijl Boonen 2de was en hij in de Brabantse pijl 5de).
Diezelfde Kroon kon niet mee in 2006 met Hoste en Boonen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ik mag die Kroon wel. Of ij nu wint of niet; hij houdt er een eigen mening op na en steekt die niet onder stoelen of banken. Dat mag ik wel. Ik geloof Kroon trouwens direct over dat LA verhaal in MS. Kroon richt zich op het voorjaar en is dus in vorm. LA rijdt in MS om aandacht te trekken voor zijn kankerfonds. Dat is een hele andere insteek.
Terug naar de RVV. Ik ga Pozzato steeds meer kansen toedichten. Hij wint de E3 en pakt een etappe in de Panne. Hij is gewoon in vorm. Renners die in de Panne goed rijden, preseteren ook goed in de RVV. Denk maar eens aan de overwinning van Ballan twee jaar terug.
Terug naar de RVV. Ik ga Pozzato steeds meer kansen toedichten. Hij wint de E3 en pakt een etappe in de Panne. Hij is gewoon in vorm. Renners die in de Panne goed rijden, preseteren ook goed in de RVV. Denk maar eens aan de overwinning van Ballan twee jaar terug.
Live fast; die young. mijn blog
@ Concorde:
Op zich heeft Kroon natuurlijk wel enigszins recht van spreken. Hij is een (sub)topper in het profpeloton en heeft dus zeker verstand van zaken. Waar ik op doelde was meer dat in mijn ogen resultaten toch tellen in de wielerwereld. Enige bescheidenheid is in mijn ogen op z'n plaats als hij het heeft over een renner als Boonen, die al tientallen grote zege's bij elkaar heeft gereden, terwijl Kroon meer een renner is van ereplaatsen.
Neemt niet weg dat ik van Kroon (veel) meer gecharmeerd ben dan van Boonen, maar ik vind het een beetje brutaal: Boonen is de voorbije weken weer een van de te kloppen mannen die zijn vorm weer etaleerd op het juiste moment.
Op zich heeft Kroon natuurlijk wel enigszins recht van spreken. Hij is een (sub)topper in het profpeloton en heeft dus zeker verstand van zaken. Waar ik op doelde was meer dat in mijn ogen resultaten toch tellen in de wielerwereld. Enige bescheidenheid is in mijn ogen op z'n plaats als hij het heeft over een renner als Boonen, die al tientallen grote zege's bij elkaar heeft gereden, terwijl Kroon meer een renner is van ereplaatsen.
Neemt niet weg dat ik van Kroon (veel) meer gecharmeerd ben dan van Boonen, maar ik vind het een beetje brutaal: Boonen is de voorbije weken weer een van de te kloppen mannen die zijn vorm weer etaleerd op het juiste moment.
Anima Sana In Corpore Sano
Was Kroon hij niet degene die zegde dat een renner 100 keer per jaar start in de hoop er ééntje te winnen?
Dan is het normaal dat hij Boonen, die er ongeveer 20 wint per jaar, liever niet ziet winnen. Dan heeft hij zelf weer een kansje meer.
Heb eens even gekeken naar zijn overwinningen, en dat is lang niet slecht, een etappe in de tour van 2004 en tweemaal rund um den henninger-turm zijn de uitschieters.
Dan is het normaal dat hij Boonen, die er ongeveer 20 wint per jaar, liever niet ziet winnen. Dan heeft hij zelf weer een kansje meer.
Heb eens even gekeken naar zijn overwinningen, en dat is lang niet slecht, een etappe in de tour van 2004 en tweemaal rund um den henninger-turm zijn de uitschieters.
-
- Forum-lid
de zwarten schreef: Boonen heeft op de Valkenberg in 2006 gereageerd op een uitval van Leif Hoste, zelf demarreren was het dus niet... De jaren ervoor was de Valkenberg niet opgenomen in het parcours. Armstrong was toen al niet meer mee (had tempo gemaakt op de Berendries, maar toen was het vet van de soep).
Ja, want Wilfried Peeters die in de wagen zat had iets in het oortje gezegd van Boonen over de muur en Boonen was nog zeer helder van geest en had direct gezegd: we moeten nog naar de Valkenberg hé. Ik denk zelfs dat Ten Bosse er dat jaar niet bij was wegens wegwerkzaamheden. En het stuk waar Kroon zich te pletter gereden heeft tegen de twee vluchters is ook zo een typisch rondestuk. Je hebt net de Valkenberg achter de rug, draait links op en je blijft nog even tussen de huizen rijden maar dan kom je ineens in open veld boven op de heuvelrug. Het loopt daar nog steeds lichtjes op en met tegenwind is dat echt een vies stuk. Dat zijn zaken die je niet op TV ziet maar zo zitten er veel in de ronde. Achteraf zei Hoste dat hij zijn stuur in twee moest bijten om in het wiel van Boonen te blijven toen hij overnam. Van daar was het toen ook rechtstreeks naar de muur en als ik mij niet vergis zaten Baguet, Bettini en jawel Pozatto nog in de achtergrond om alles af te blokken. Ik denk zelfs dat Boonen dat jaar Pozatto aan Milaan-San Remo geholpen had en zijn armen in de lucht stak toen Pipo won. Die vond dat zo een mooi gebaar en gemeend dat hij op voorhand gezegd had dat hij Boonen in Fiandre ging helpen. Hij heeft al zijn ploegmaats dan ook een duur uurwerk gekocht. Het zijn trouwens nog altijd vrienden Boonen en Pozatto. Prachtige renner en natuurtalent trouwens. Komt samen met Cancellara uit de jeugdschool van het vergane Mapei. Lefevere wist welk vlees hij in de kuip had maar wist ook dat hij ze financieel niet alle drie kon houden.
Verbeter mij als ik ergens fout ben want heb het niet meer opgezocht, is gewoon uit het kopje.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.