Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

polar CS400 of CS600

tjb
Forum-lid

Gebruikersavatar tjb 31 jan 2010 15:58

Krijg toevallig vandaag een mail binnen van futurum met de nieuwe cs500 (2010 model)

http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?a_spi ... 0107-N1001

Ziet er goed uit
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 31 jan 2010 18:21

[quote="TJB"]Krijg toevallig vandaag een mail binnen van futurum met de nieuwe cs500 (2010 model)

Ziet er goed uit[/quote]

De CS 500 ziet er zeker goed uit en is voor een 51-jarige wielrenner goed te lezen.
Maar dat maakt de keuze nog lastiger! En ik goede hartslagmerter nodig omdat ik heb besloten om dit seizoen meer 50+ wedstrijden te gaan rijden bij de B-licentieouders/masters.
Gerardo

tjb
Forum-lid

Gebruikersavatar tjb 31 jan 2010 20:24

Yep Gerardo, die hartslagmeter zit wel goed en de nieuwe W.I.N.D technology zorgt voor een goede data overdracht zonder storing (zoals CS600), dus werkt goed tijdens wedstrijden. Ik weet wel wat ik zou :D een CS500 of een misschien een Edge 500.

justjobske
Forum-lid

justjobske 01 feb 2010 15:01

[quote="arjan916"][quote="Anaszi2.0"][quote="litespeed"]Jij komt dit jaar ook nog wel in de bergen, toch? Best leuk hoor die hoogtemeters. Exact weten hoeveel je nog moet klimmen, etc.
[/quote]

Dat ervaar ik meestal toch als minder positief :D

[/quote]

Als het werkt is 't leuk... en ga je je er ook op instellen en je routes afhandelen.
Afgelopen weekend teruggekomen uit de Dolomieten, maar opnieuw problemen met m'n CS400.
Eerder al veel problemen gehad met het batterijverbruik van de hartslagmeter.
En nu dit: bij snelheden (uhm) lager dan ca. 13 km/u werkt de snelheidssensor niet meer en dus ook je percentages/steigingsgraad niet meer.
Want de hoogteniveau bepaald ie door drukverschillen te meten en voor het stijgingspercentage neemt ie deze waardes i.c.m. je snelheid.
Betekend dat de snelheidssensor ook batterijen 'vreet' ?
K heb de sensor van m'n 'winterfiets' er op zitten, dus 1 jaar na aankoop waarvan ca. 3 à 4 maanden gebruik, zou de batterij al leeg zijn?
Boven de 13 per uur werkt alles weer zoals t hoort.
Dus met afdalen wanneer je dat echt niet wilt weten doet ie het, en met klimmen als je t juist wel wilt weten doet ie t niet!

Wie klinkt dit bekent in de oren en wat er aan te doen?

(niet zo flauw dat je maar sneller moet klimmen, want o.a. de S.Pellegrino klim je echt niet zo snel)[/quote]

Heb tijdens mijn beklimming van de Mont Ventoux geen last gehad van falende snelheidsmeter en kan je verzekeren dat mijn snelheid daar ook wel eens onder de 13 per uur zat....heb ook de CS400 en ben er zeer tevreden over
A journey of a thousand miles begins with a single step.

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 01 feb 2010 23:35

[quote="TJB"]Krijg toevallig vandaag een mail binnen van futurum met de nieuwe cs500 (2010 model)

Ziet er goed uit[/quote]

Vandaag een medewerker van Polar gesproken. DE CS 500 is waarschijnlijk pas in april 2010 leverbaar. Een CS 600X is een betere keuze omdat je dan de software apart geleverd krijgt. Bij de CS 500 moet je gebruikmaken van de site van Polar.

Ik kies voor een CS 600 zonder X. Vind ik mooiere met de carbonlook.

Bedankt voor jullie goede tips en adviezen!
Gerardo

tjb
Forum-lid

Gebruikersavatar tjb 02 feb 2010 00:52

Yep Gerardo, dat is idd waar, heb ik ook nog over zitten lezen, dat is toch wel een groot gemis op de CS500. Ook mis je GPS, alhoewel je daar bij de 600 weer een sensor voor heb, maar weer een extra sensor. Persoonlijk vind ik de edge 500 de beste keuze, met de garmin software en compatible met bijv. SportTracks, etc.

Anyway veel plezier met de CS600, niks mis mee!

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 07 feb 2010 22:35

Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor een CS 600x omdat ik bij deze uitvoering ook een Irda USB adapter kreeg.

Ik heb alles geïnstalleerd ( nog nooit gedaan), maar nu zit ik een beetje met de gebruiksaanwijzing. Ik kom er eerlijk gezegd niet uit.

Zo moet is de snelheidssensor programmeren via settings. Maar hoe doe ik dat?
Hoe selecteer is bijvoorbeeld.
Uit de gebruiksaanwijzing kom ik ook niet uit.

Weten jullie waar ik een goede gebruiksaanwijzing kan vinden, die geschikt is voor iemand die niet veel weet van dit soort activiteiten?
Gerardo

mrangry
Forum-lid

mrangry 08 feb 2010 11:25

Op de site van polar staat een uitgebreidere handleiding.
Als je de protrainer software opstart en je je fietscomputer op connect zet en voor de sensor legt dan kan je in protrainer op een knopje drukken boven in de balk waarmee je de fietscomputer in kan stellen. Heet iets van polar product instellingen wijzigen ofzo (ik doe dit uit m'n hoofd zit @work).
Althans, zo is het bij de CS400, maar ik neem aan dat de 600 hetzelfde is.

mattbeone
Forum-lid

mattbeone 16 feb 2010 10:38

-Druk paak keer op de knop terug (links ondering)
-dan kom je op het beginscherm
-druk nu op de bovenste of onderste knop aan de rechter kant rechts
-Nu krijg je de keuzes: Connect, Test, Settings en Trainingslog (kan ook anders heten, is uit mn hoofd dit)
-kies Settings-general settings
-stel alles in. (rechterknoppen zijn om waardes of keuze te veranderen, rode grote knop is bevestigen, knop linksonderin is om terug te gaan)

Een andere tip is: Druk gewoon eens wat, veel valt er niet te "verkrachten", en zodra je dan een beetje doorkrijgt hoe het werkt kan je voor het 'echie' de instellingen doen. (tip van een 17jarige ;))
Veel mensen zijn bang om zomaar wat te proberen met elektronica, maar bij dit soort apparaten kan je gewoon niks vernaggelen zoals in een computer

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 27 feb 2010 21:34

Top Mannen, Ik ben hierdoor al een eind op weg. De CS 600 bevalt tot nu toe prima.
Gerardo

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 02 mar 2010 23:53

Ruim 2 jaar naar alle tevredenheid gebruik gemaakt van de CS400 (race fiets, MTB en sportschool). Naast gebruikelijke issues (interferentie met andere rijders, band geregeld goed schoonmaken), niet echt problemen gehad. Gegevensoverdracht naar laptop altijd perfect gewerkt.
Vorige week voor redelijk scherpe prijs een CS600 gekocht (moest een tweede computer hebben). Heb nu wel helaas een probleem met het overdragen van gegevens naar laptop; in sommige gevallen blijkt geen hartslag in Protrainer weergegeven te worden, waarbij gedurende training weldegelijk door CS600 hartslag werd geregistreerd/weergegeven. Inmiddels via Polar forum gezien dat dit een bekend probleem is, echter nog geen oplossing van Polar (heel slecht!). Iemand op dit forum ervaring met dit vervelende issue?

Polar forum

neus1958
Forum-lid

neus1958 19 mar 2010 13:47

[quote="JustJobske"][quote="arjan916"][quote="Anaszi2.0"][quote="litespeed"]Jij komt dit jaar ook nog wel in de bergen, toch? Best leuk hoor die hoogtemeters. Exact weten hoeveel je nog moet klimmen, etc.
[/quote]

Dat ervaar ik meestal toch als minder positief :D

[/quote]

Als het werkt is 't leuk... en ga je je er ook op instellen en je routes afhandelen.
Afgelopen weekend teruggekomen uit de Dolomieten, maar opnieuw problemen met m'n CS400.
Eerder al veel problemen gehad met het batterijverbruik van de hartslagmeter.
En nu dit: bij snelheden (uhm) lager dan ca. 13 km/u werkt de snelheidssensor niet meer en dus ook je percentages/steigingsgraad niet meer.
Want de hoogteniveau bepaald ie door drukverschillen te meten en voor het stijgingspercentage neemt ie deze waardes i.c.m. je snelheid.
Betekend dat de snelheidssensor ook batterijen 'vreet' ?
K heb de sensor van m'n 'winterfiets' er op zitten, dus 1 jaar na aankoop waarvan ca. 3 à 4 maanden gebruik, zou de batterij al leeg zijn?
Boven de 13 per uur werkt alles weer zoals t hoort.
Dus met afdalen wanneer je dat echt niet wilt weten doet ie het, en met klimmen als je t juist wel wilt weten doet ie t niet!

Wie klinkt dit bekent in de oren en wat er aan te doen?

(niet zo flauw dat je maar sneller moet klimmen, want o.a. de S.Pellegrino klim je echt niet zo snel)[/quote]

Heb tijdens mijn beklimming van de Mont Ventoux geen last gehad van falende snelheidsmeter en kan je verzekeren dat mijn snelheid daar ook wel eens onder de 13 per uur zat....heb ook de CS400 en ben er zeer tevreden over
[/quote]

Het weg vallen van de snelheid onder zeg 12 km/h wordt bijna zeker veroorzaakt doordat het spaak magneetje verkeerd zit. Ben zelf daar een maand mee aan het klote geweest, sensor etc opgestuurd naar Polar allemaal zonder resultaat. Tot ik het magneetje omdraaide en nooit geen last meer gehad. Vandaag hetzelfde probleem bij een maat opgelost. Er zit aan 1 zijde van het magneetje een klein sleufje, deze moet aan de ontvanger kant zitten. Probeer het maar en ik verzeker je dat de snelheid niet meer wegvalt onder de 12-13 km/h. Laat het resultaat even weten

Plaats reactie