Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

GenesiZ\' klushoek - Foto Update 01-05-10!!!

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 28 jan 2010 02:21

jij bent een druk baasje, wel stoer hoor, 5 projecten.

ben ook reuze benieuwd....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

rubenio
Forum-lid

rubenio 28 jan 2010 09:15

Leuk! Kijk wel uit dat je niet verstrikt raakt in de projecten ;)

genesiz
Forum-lid

genesiz 28 jan 2010 10:48

Daar zal ik denk ik niet veel last van hebben. Enkel de fiets van de vrouw loopt dubbel, de rest zal elkaar opvolgen :)

genesiz
Forum-lid

genesiz 29 jan 2010 22:23

Even een kleine update, gister een lakstift gehaald voor de Koga (project 1), maar echt voldoening geeft dit niet.

Dit verwachte ik al, maar ik ga op zoek naar een andere oplossing. De lakstift heeft niet de preciese juiste kleur en ook het parelmoer mis ik in de lakstift. Ik hoopte dat het niet teveel op zou vallen, maar het gebeurt toch :( Ik ga binnenkort even langs een plaatselijke verfboer die ook spuitbussen kan mengen. Ik neem mijn vork dan even mee en hoop dat ze de kleur kunnen namaken. Paar jaar geleden daar spuitbussen laten maken en je had echt een keuze uit heel veel kleuren, parelmoer zal daar ook tussen zitten :)

Vandaag had ik een rustige dag op de zaak, dus kon even lekker brainstormen over de fixed bike.

Het moet een stalen baanframe gaan worden, ik ga hem helemaal opschuren zoals de gazelle (project 2) en voorzien matzwarte details zoals bijvoorbeeld hier:

Afbeelding

Het frame zelf ga ik hierna behandelen met een bepaalde wax waardoor je een bruine tint krijgt in het staal. Hij gaat dan een beetje op titanium lijken. Welke wax ik hiervoor nodig heb moet ik even uitzoeken, tijdens de staalmeeting vorig jaar kreeg ik deze tip en wil hem graag gaan gebruiken.

De velgen weet ik nog niet, maar heb wel gezocht naar de naven en ben erg enthousiast geworden over de Dura Ace naven, deze zullen perfect passen bij de zwarte details op het frame.

Afbeelding

Het stuur zal er zo uit gaan zien, maar dan met bruin leren stuurlint.

Afbeelding

Ik wilde voor het zadel eigenlijk een Brooks Swallow Tail, maar na het zien van die prijzen heb ik die wens maar weg geschoven. Op dit moment rij ik op een gestripte SLR XP.

Afbeelding

Dit staat echt supersleek, dus ik ga eenzelfde zadel zoeken, het dekje eraf halen (maar nu het schuim laten zitten) en voorzien van een zelfde bruine leer waarmee ik het stuurlint ga maken. Een beetje zoals hier al op het forum is gedaan!

De pedalen worden simpel, dit gaan Crankbrothers worden omdat deze gewoon lekker klein en ook weer clean zijn. (3x raden wat het thema is van deze fixed bike :D )

Uiteraard niet de normale Eggbeater maar de stalen met gouden veer :p Deze kleur komt dan mooi terug in het frame en zadel/stuurlint.

Afbeelding

Ik heb wel gelijk een vraag aan de trouwe lezers, passen de schoenplaatjes van Crankbrothers onder mijn Sidi Zephyr Mtb plaatjes passen hier niet onder, wel de raceplaatjes van Shimano.

Huidige verlanglijst voor de fixed bike:

Frame+vork:
Velgen:
Naven: Dura-ace
Cranks: White Industries ENO
Stuur: Aanwezig.
Stuurpen:
Pedalen: Crankbeater Eggbeater met gouden veer.
Zadel: Selle Italia SLR XP, met bruin leer bekleed, handmade.
Stuurlint: Bruin leer, handmade.

genesiz
Forum-lid

genesiz 01 feb 2010 21:02

En we zijn weer een stapje verder. Het stuurlint zit op de Koga, maar ik ben nog niet zo rap als dat ik dacht. De rechterkant moet er nog op :)

Afbeelding

Afbeelding

Moet wel zeggen dat leren stuurlint lastiger om te leggen is dan een kurken variant. Die stretchen veel meer mee en zijn hierdoor mooier om te leggen.

Zaterdag is ook het frame binnengekomen voor mijn vriendin. Het chroom heeft veel kleine roestpuntjes, maar is enkel maar oppevlakkig en waren zo weggepoets. Dat glimt dus nu als een gek. De lak is wel op een aantal plekken flink beschadigd, dus daar ga ik nog een lakstift voor gebruiken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn wielen zitten er nu op, maar die zitten er puur even op voor het zicht. Ik wil er een setje Mavic Aksiums onder gaan zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Er komt een zwart stuur, stuurpen en zadelpen op. Deze zal ik gaan voorzien van een leuke decal, gespoten in het wit. Ik heb nog een setje Mirage remmen die ik matzwart ga spuiten, die komen er ook op. Ik hoop dit er allemaal volgende week op te hebben.

Mits mijn zoon/dochter dan nog niet geboren is, mijn vriendin is de 14e uitgerekend dus het kan iets anders uit gaan pakken :D

morel
Forum-lid

morel 01 feb 2010 21:35

Afbeelding

Hoi,
Moest je dat beest op de vork er bij nemen :( ?

Grtz,
Morel.

genesiz
Forum-lid

genesiz 01 feb 2010 21:51

Hhaha, nee dat is gewoon een weerspiegeling ofzo. Er zitten geen beestjes op :)

Even een crosspost, maar ik zoek nog een aantal spulletjes http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=37398

ikweetutnietmeer
Forum-lid

ikweetutnietmeer 02 feb 2010 00:17

Hey die ken ik ergens van ... :D
Leuk om te volgen en ben benieuwd hoe ie er uiteindelijk uit komt te zien.
Suc6!
GenesiZ schreef:
Aangezien het vrouwtje door de bevalling aangekomen is en al een tijd niet meer gesport heeft wilt ze dit jaar gaan starten met rijden. 3x in de week naar haar werk (17km enkele reis) is haar streven en in het weekend kleine ritjes om de conditie omhoog te krijgen en het gewicht omlaag.

Afbeelding

Ik heb via het forum bovenstaand frame bemachtigd. Deze zal net als de Koga bijgewerkt worden met een lakstift en goed worden opgepoetst met polijstmiddel. De opbouw weet ik nog niet precies. Dit zal eerst zijn met de losse onderdelen die ik over hou van mijn Gazelle en als ze het in de loop van het jaar leuk vindt zal er een nieuwe fiets komen of dit frame wordt nieuw opgebouwd met beter onderdelen. Aangezien ze erg gek is op oude stalen frames kan het ook zijn dat we een NOS frame op de kop gaan tikken, maar dit blijft nog even onzeker tot we zeker weten dat ze zal blijven fietsen.

Elke project heeft een soort van deadline, de Koga moet zo snel mogelijk klaar zijn zodat ik daarop kan gaan rijden. De Gazelle verwacht ik rond April, begin Mei klaar te hebben. De fixed kan of snel klaar zijn in de zomer of tegen de winter aan als ik duurdere onderdelen wil hebben en ik meer zal moeten sparen. De stadsfiets wordt echt een winterproject en staat hierdoor als laatste op de rij. De fiets voor mijn vriendin verwacht ik rond Maart rijdend te hebben en als ze het leuk vindt zal deze een vervolg krijgen aan het eind van het seizoen als hij niet meer gebruikt zal worden in de winter.

Genoeg om naar uit te kijken dus :D

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 02 feb 2010 10:42

Wat leuk wat je allemaal aan het doen bent, ik ben supertraag en blut en kon dus geen dingen kopen om verder te gaan met het frame.
Maar dat kan snel weer. Wat iki me afvraag, met je stalen frame wat helemaal kaal is, misstaat dat niet bij de kleur van de groep die erop zit?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

rubenio
Forum-lid

rubenio 02 feb 2010 12:15

superrose schreef:Wat leuk wat je allemaal aan het doen bent, ik ben supertraag en blut en kon dus geen dingen kopen om verder te gaan met het frame.
Maar dat kan snel weer. Wat iki me afvraag, met je stalen frame wat helemaal kaal is, misstaat dat niet bij de kleur van de groep die erop zit?

Dat is dan een persoonlijk iets want ik vindt de combi van lichtgrijs + zwarte onderdelen juist super. Het is gewoon iets wat je niet vaak tegenkomt en toch erg strak is, mijn lievelingsrecept :)

genesiz
Forum-lid

genesiz 02 feb 2010 20:48

ikweetutnietmeer schreef:Hey die ken ik ergens van ... :D
Leuk om te volgen en ben benieuwd hoe ie er uiteindelijk uit komt te zien.
Suc6!

Klopt ;)

Staal+zwart wordt in mijn ogen erg mooi. Ik hou wel van dat sobere, opvallen doe ik al genoeg als ik ga dansen na 5 bier :D

Vanmiddag weer even aan de slag gegaan. Mijn oude Mirage remmen uit elkaar gehaald, geschuurd, ontvet en opgehangen in mijn home-build tell-sell spuitcabine met gepatenteerde draaimogelijkheid zonder vieze vingers te krijgen!! :) Vanavond nog even de zadelpen schuren zodat ik die morgen kan spuiten en dan worden ze allemaal mooi mat zwart.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 02 feb 2010 22:04

Hahahahah

GENIAAL, die spuitcabines...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7