Pagina 3 van 4

Geplaatst: 18 feb 2009 01:52
door jackbrown
JordyB schreef:Ik denk dat het een duitser gaat worden, want voor zover ik gezocht heb merk ik dat je bij de duitsers de meeste kwaliteit krijgt voor de laagste prijs. Als dit niet zo is zeg het graag.....
Ik denk dat de meeste forumleden dat kunnen beamen
JordyB schreef:..... Verder denk ik dat het carbon wordt......
Als je carbon wilt en je hebt een maximale maat nodig zul je volgens mij bij Canyon terecht moeten; zij maken van de bekende duitse merken de grootste carbon frame. Volsta je met een kleinere frame, dan kun je misschien ook slagen bij Red Bull, Stevens, Cube e.d. Die gaan tot 62-63 in carbon. Belangrijk is, nogmaals, om vooral te letten op de lengte van de bovenbuis en die van de voorbuis.
JordyB schreef:..... maar als er ook stijve alluminium frame's zijn sluit ik dat niet uit.....
Je kunt denk ik met een gerust hart ook voor een alu frame kiezen van een van de bovengenoemde merken. Die zijn echt stijf (genoeg).
JordyB schreef:..... Het liefst zie ik mijn fiets eerst voordat ik hem koop. Wat dat betreft komt het natuurlijk goed uit dat canyon binnenkort een filliaal heeft. Internet winkels lijkt mij voor een racefiets van zo'n prijs niet zo. Dan moet je hem toch echt gezien hebben en dat maakt niet veel uit waar ik dan ga kijken..


In dat geval valt Red Bull enigzins af omdat je de fiets niet in een winkel hier in NL kunt bezichtigen. MAAR: als het voor jou haalbaar is raad ik je aan eens een bezoek te brengen aan hun winkel in Bocholt! ("The World's Most Beautiful Bike Shop")). Je wordt echt vriendelijk en professioneel geholpen en geadviseerd. En ondanks het feit dat ze geen fysieke winkel hebben in NL, de service die ze bieden is echt top, ook voor klanten buiten Duitsland. Kijk maar naar de gebruikerservaringen op de Red Bull site hier op het forum.

Geplaatst: 18 feb 2009 07:50
door touran
Om nu te zeggen dat duitse fietsen geen emotie hebben.
wat dan wel.
Mooet een merk per se in de pro tour zitten om emotie uit te stralen???
Denk het niet.
Er zijn merken met een heel erg lange historie en daar zit net zo goed als bij ieder merk emotie .
Om te zeggen ik wil nooit geen duitse fiets onder me reet is een beetje bull....
Als je net als heel veel mensen de keus niet hebt om 4000 euro uit te geven aan een fiets en je wil toch een topracer dan kom je automatisch bij een duitser-belg-of nederlander terecht die veel verkopen via internet.
ook deze bedrijven hebben een goede service en garantie afhandelingen.
Groeten.

Geplaatst: 18 feb 2009 11:33
door dario
Fietsen hebben nooit emotie.
Alleen fietsers hebben emotie, en welke emoties ze bij welke fietsen hebben is volledig individueel.
Hooguit kan je stellen dat bepaalde fietsen bij méér fietsers bepaalde emoties oproepen dan andere, maar om op basis daarvan een fiets aan iemand anders aan- of af te raden is wat absurd: zoals gezegd, het blijft subjectief.

Geplaatst: 18 feb 2009 11:46
door foxx
Waarom geen hollandse merk Sensa Lombardia Ultimo ofzo. Superdegelijk carbonfiets met dura-ace voor zo rond 2300 euro bij de fietsenmakers

Geplaatst: 18 feb 2009 11:47
door perik
Dario schreef:Fietsen hebben nooit emotie.
Alleen fietsers hebben emotie, en welke emoties ze bij welke fietsen hebben is volledig individueel.
Hooguit kan je stellen dat bepaalde fietsen bij méér fietsers bepaalde emoties oproepen dan andere, maar om op basis daarvan een fiets aan iemand anders aan- of af te raden is wat absurd: zoals gezegd, het blijft subjectief.
Precies! Subjectief en individueel zijn hier de sleutelwoorden. Volgens mij hebben enkele van bovenstaande posters maar weinig lol van het fietsen. Passie en emotie heb je immers zelf, die krijg je niet omdat je een Pina onder je kont hebt ipv een Canyon.

Geplaatst: 18 feb 2009 12:14
door dario
...wat niet wegneemt dat ik zelf nooit een bom duiten zou neertellen voor een fiets die - naast goed (emotie hoeft ratio heus niet in de weg te staan) - niet tevens Italiaans is en beladen met historiek: geeft mij net wat extra lol in het fietsen! :)
Maar da's dus mijn persoonlijke smaak, en die hoéft niemand te delen (al vind ik dat wel zo fijn)...

Geplaatst: 18 feb 2009 13:41
door ijzerenbriek
Emotie krijg ik als ik met mijn technisch zeer hoogstaande maar koele Duitser bovenkom op de Galibier en dan al zeker weet dat ik terugraak tot aan de auto en nog veel meer als ik een uur of twee later over de matten rijd op Alpe d'Huez.

Geplaatst: 18 feb 2009 15:05
door dario
In dat soort omstandigheden ben ik doorgaans te moe voor grote emoties... behalve opluchting dan.
Maar ik geef je gelijk: de emotie kan maar beter in het fietsen zitten dan in de fiets.

Geplaatst: 18 feb 2009 23:05
door jordyb
@JackBrown

Je zei dat ik moest letten op de lengte van de bovenbuis en die van de voorbuis.
Waarom is het belangrijk om daar op te letten?

Geplaatst: 18 feb 2009 23:12
door patatje0101
jordy pm

Geplaatst: 19 feb 2009 01:03
door jackbrown
JordyB schreef:@JackBrown

Je zei dat ik moest letten op de lengte van de bovenbuis en die van de voorbuis.
Waarom is het belangrijk om daar op te letten?


Je romplengte en armlengte i.c.m. je zithouding op de fiets (diep vóórovergebogen of juist wat meer rechtop) bepalen je stretch, zeg maar hoe uitgestrekt je zit vanaf je zadel naar je stuur. De lengte van je bovenbuis i.c.m de lengte van je stuurpen moeten die horizontale afstand opvangen. Als je heel diep zit, is de te overbruggen afstand groter; als je wat rechterop zit is die afstand kleiner.
Als je bovenbuis een beetje aan de korte of juist de lange kant is, kun je dat compenseren met een iets langere respectievelijk kortere stuurpen zonder het stuurkarakter van je fiets noemenswaardig te veranderen.
Is je bovenbuis té kort of té lang dan kun je dat niet meer compenseren met een langere respectievelijk kortere stuurpen (zonder het stuurkarakter van je fiets drastisch te veranderen).

De lengte van je voorbuis is van invloed op de "drop": het hoogteverschil tussen je zadel en je stuur. Deze afstand geeft aan hoe diep je op je fiets zit. Naarmate de voorbuis korter is, is het hoogteverschil met je zadel groter en je zitpositie op de fiets dus dieper. En naarmate die buis langer is is het hoogteverschil kleiner en zit je wat meer rechtop.

emotie

Geplaatst: 19 feb 2009 12:19
door polderbeul
Misschien niet geheel on topic,

maar in mijn mening is emotie niet alleen maar de prestaties van een bepaald merk in de tour of welke wedstrijd dan ook. Tuurlijk dit speelt mee voor de emotiefactor.

Emotie is volgens mij verwant met smaak, emotie is wat het oog ziet en daar van maakt, als je een frame ziet dan is de "twinkel" die je vanbinnen voelt een stukje emotie.

En eerlijk is eerlijk italianen weten dit als geen ander te "vangen" duitsers zijn daarentegen gewoon degelijk. punt.

De een krijgt een twinkeling bij een italiaan de ander misschien bij een duitser.

Nu weet ik niet waarom TS de fiets wil gebruiken en of op welke plaats de kwaliteit dan wel de emotiefactor staat, maar dat moet hij zelf bepalen denk ik. Wat ik wel vind is dat er niet heel veel antwoord wordt gegeven op zijn vraag (en ja sorry, ik doe dat ook niet :( )

Wellicht handig als bij welke vraag dan ook, degene die een topic start, om aan te geven hoe hoog emotie op zijn lijstje staat, is weer makkelijker om een antwoord te geven.

Als iemand zegt voornamlijk door bijvoorbeeld italiaanse emotie word "gestuurd" dan hoeft de duitse lobby niet een hele grote duit in het zakje te doen :)

Succes met je keuze